2012-12-20, 12:57
Medlem
kraschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Och om man tror på Nepotismen?

...så kan jag intyga att den inte stämmer i det här fallet. Vissa människor är helt enkelt extremt duktiga.
Citera
2012-12-20, 13:09
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
...så kan jag intyga att den inte stämmer i det här fallet. Vissa människor är helt enkelt extremt duktiga.

Och det har då en anonym användares ord på. Intressant.
Citera
2012-12-20, 21:50
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen

Och det kan omöjligt vara så att en kombination av duktighet och nepotism? Jag har läst vad han skriver och han skriver bra, samtidigt är hans formella meriter rätt dåliga och det borde rimligtvis funnits personer med bättre meriter som sökte platsen om den utlysts normalt.
Om du inte är den som tog beslutet om vem som skulle få platsen så kan du omöjligtvis veta hur mycket duktighet, meriter respektive nepotism som spelade in vid tillsättande. Och om du är den personen och Benjamins vän samtidigt.....
Citera
2013-02-25, 21:36
Medlem
densistasovjets avatar
Vad har hänt? Nordkorea har sprängt en atombomb och vår expert Benjamin är inte med någonstans. Är han utsorterade både från SVD och SVT? Undrens tid är inte förbi. Sitter han på skolbänken kanske?
Citera
2013-02-25, 22:19
Medlem
Fantastiskt rolig tråd!

Tyvärr är den tragisk på samma gång eftersom det tydliga mönstret upprepar sig: judar håller varandra om ryggen. Nepotismen är skälet till att de kunnat nå sina positioner runt om i världen. Det är ingen "världskonspiration" som judar utgör utan de nätverkar och ger varandra jobbtillfällen - svårare än så är det inte! Öppna tidningen Judisk Krönika och du kommer se att det är, nästintill, enbart judiska företag som annonserar vilket inte är märkligt, vilket inte är konstigt och ej heller uppseendeväckande.

Trots att judarna tillhör en minioritet så har de framstående positioner i alla västerländska länder och specifikt inom media och juridik. De är, i många fall, väldigt vältaliga och argumentationsglada. Det är ingen fördom. Media och juridik lämpar sig mycket gott för den talförde. Personligen tycker jag det är oerhört synd att vi släppt in judarna i Svearike. Min familj har tyvärr många judiska familjer som vänner och jag har efter årens lopp upptäckt vad det är för människor. Hur de resonerar, vad deras önskningar är etc. De är ett parasiterande folk, precis som somalier, men med en helt annan drift och världsåskådning. De hör inte hemma här och det är minst lika viktigt att judarna repatrieras som bosnier och somalier.
Citera
2013-02-25, 22:25
Medlem
swimp78s avatar
Jag vet inte om man behöver lägga så stor vikt vid att han är "jude". De flesta skribenter i svensk press är ändå inte judar. Däremot förekommer stor inavel i största allmänhet bland kulturarbetare. Är din mamma eller pappa renommerad författare, så får du knäck extra lätt på DN eller i övriga kultursvängen. Man ska ha en kulturkändisförälder, det är nyckeln. Det är det viktiga. Sen kan man vara hur obegåvad som helst, är din förälder en kulturkändis får du ändå fler chanser än om dina föräldrar inte är det. Det gäller oavsett om din förälder heter Erik Beckman, Bodil Malmsten, Leif Zern eller Allan Schulman
Citera
2013-03-30, 17:56
Medlem
felias avatar
En sak som slog mig nu när Kim leker krig i Nordkorea är hur tyst allas vår benjjiboi är. Har faster Margit hittat en nytt expertisområde för Benjji? Eller är det så att Silbersteinarna firar förintelsesemester i Israel? Det hörs ju inte ett pip från någon av dem. Märkligt.
Citera
2013-03-30, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felia
En sak som slog mig nu när Kim leker krig i Nordkorea är hur tyst allas vår benjjiboi är. Har faster Margit hittat en nytt expertisområde för Benjji? Eller är det så att Silbersteinarna firar förintelsesemester i Israel? Det hörs ju inte ett pip från någon av dem. Märkligt.

titeln var burma-expert (han har många strängar på sin expert-lyra) senast han var med i SVT, men det var ett tag sen. och han fick sluta på SvD, förmodligen tröttnade läsarna på hans klyschiga gymnasieessäer på ledarplats. disktrasan margit silberstein är väl fortfarande med och babblar monotont om partipolitik i SVT?

på hans etniskt homogena twitter fortsätter han rapa självklarheter om koreakonflikten, men verkar mer och mer ha gått över till det outtömliga ämnet antisemitism. tippar på fortsatt karriär inom skattefinansierade SKMA, bonniers, eller möjligen EXPO.
Citera
2013-04-01, 21:52
Bannlyst
SvD tillfrågar en expert om nordkorea-krisen: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/expert-inte-det-nya-koreanska-kriget_8044178.svd

inte ens benjamins forna arbetsgivare SvD tycks tillmäta hans strökurser på universitetet och "intresse" för nordkorea särskilt stor betydelse.
Citera
2013-04-01, 23:54
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
SvD tillfrågar en expert om nordkorea-krisen: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ex...et_8044178.svd

inte ens benjamins forna arbetsgivare SvD tycks tillmäta hans strökurser på universitetet och "intresse" för nordkorea särskilt stor betydelse.

Märkligt hur Benjji kan ha fallerat från en given position. Saknar ledarredaktionen kaffekassan eller vad kan ha hänt? Helt plötsligt dyker den ena Nordkorea experten efter den andra upp men Burma-Benjji is gone. Han kanske hjälper Arnstad med något expo-projekt, fascismen i Nordkorea?
Citera
2013-04-11, 00:42
Medlem
Kan bara meddela att Benjamin har ett annat jobb numera som kräver hans fulla uppmärksamhet. Vet att han följer utvecklingen i Nordkorea så mycket han hinner. Man kan tycka vad man vill om honom men vi som träffat honom, vet att han är begåvad på sina områden.
Citera
2013-04-11, 07:51
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surikat77
Kan bara meddela att Benjamin har ett annat jobb numera som kräver hans fulla uppmärksamhet. Vet att han följer utvecklingen i Nordkorea så mycket han hinner. Man kan tycka vad man vill om honom men vi som träffat honom, vet att han är begåvad på sina områden.
Kul att det löste sig bra för han med SvD's redaktion, vet du vad han köptes ut för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in