2013-02-24, 23:02
Medlem
3:00 in i den norska filmen ser man Mona Sahlin med man och barn, kan det vara hon som lämnar polisbilen vid Sabb. jag är tveksam men frisyren verkar stämma och mannen i baksätet verkar vara av samma mått som mannen som är med Mona, rätt så lång.
8:54 ser man Hans Holmér spela innebandy, han håller klubban med vänsterhands fattning!!
Den norska filmen ligger i länktråden.
Senast redigerad av sovvandring 2013-02-24 kl. 23:05.
Citera
2013-02-24, 23:05
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Datumen kan slå på nån dag men jag tror det var den tredje mars Hans Holmer gick ut i AB "Jag vägrar ha livvakt".
En eller två dar senare är han omgiven av PO Karlsson , Per Jörlin och det övriga gänget.

Om "någon" ville att livvakterna skulle hålla koll på HH, betyder det att "någon" inte ansåg att HH var pålitlig. Detta kan knappast stämma, med tanke på HHs goda resumé som mörkläggare åt makten. Kan det vara så HH fick livvaktsskyddet som skydd mot PKK och deras allierade, utifall de aktivt skulle svara på desinformationskampanjen mot PKK?
Citera
2013-02-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
3:00 in i den norska filmen ser man Mona Sahlin med man och barn, kan det vara hon som lämnar polisbilen vid Sabb. jag är tveksam men frisyren verkar stämma och mannen i baksätet verkar vara av samma mått som mannen som är med Mona, rätt så lång.
8:54 ser man Hans Holmér spela innebandy, han håller klubban med vänsterhands fattning!!

Haha Holmér har man ju misstänkt hela tiden
Citera
2013-02-24, 23:25
Bannlyst
Ser VG ut som en turk?
Citera
2013-02-24, 23:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Bättre, nu blev det en formulering som åtminståne i teorin skulle kunna vara möjlig.
Fast det finns det ju massor av saker som är, i så fall kan man ju säga vad som helst....

I grova drag tror jag det är så här det ser ut. Palme blev en statsangelägenhet man måste göra sig av med. Den ekonomiska makten i Sverige, delar av (S) samt med nödvändig inblandning av polis/Säpo röjdes Palme ur vägen som därefter låg öppen för svenskt EU-medlemskap med den efter mordet på Palme snabbt omvände Ingvar Carlsson som kampanjgeneral. Utan socialdemokraten IC i kampanjledarrollen hade EU-folkomröstningen 1994 blivit ett nederlag för ja-sidan.
Citera
2013-02-24, 23:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Tack för det sovvandring, och eftersom reportaget nu diskuteras här måste det väl vara i sin ordning att länken postas.

http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/714555

Det jag reagerar mest på är Holmers uttalande om att ingen kontakt gjordes mellan mördaren och Palme, vilken konstig sak att säga så tidigt i utredningen och särskilt när vi vet att det finns vittnen som säger att kontakt faktiskt togs.
Citera
2013-02-24, 23:32
Bannlyst
Vet någon ifall Olof Palme skrev dagbok?
Citera
2013-02-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Tack för det sovvandring, och eftersom reportaget nu diskuteras här måste det väl vara i sin ordning att länken postas.

Det jag reagerar mest på är Holmers uttalande om att ingen kontakt gjordes mellan mördaren och Palme, vilken konstig sak att säga så tidigt i utredningen och särskilt när vi vet att det finns vittnen som säger att kontakt faktiskt togs.

Instämmer, Holmér gjorde allt som stod i hans makt för att man skulle utesluta att mördaren och paret Palme hade kontakt.
Citera
2013-02-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Jag håller med också, något stämmer helt klart inte!
Citera
2013-02-24, 23:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag tror hemligstämplingen beror på att kulan har gått igenom OP:s händer, för då kommer förklaringen fram varför kulan gått igenom händerna, det vill säga att första skottet avlossas framifrån.

OM OP träffats framifrån (första skottet?) och detta orsakade ett av hålen i slipsen, varför ramlade han inte till marken då? Hålet i slipsen finns ju nära det andra hålet i slipsen och ligger placerat i området för aorta, luftrör osv. Ett skott där borde väl ha medfört att OP i alla fall skulle ha vacklat till, eller ännu hellre, ramlat ihop?

Och varför skulle gm försvåra genom att skjuta både framifrån och bakifrån? Det lättaste vore väl att skjuta ett (eller två) skott bakifrån, och sedan ta sig därifrån?

Och varifrån kommer uppgiften om att OP skjutits genom händerna? Är den uppgiften fastställd?
Citera
2013-02-24, 23:47
Medlem
mvagrippas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=WXKMZRwAUOo&feature=youtube_gdata_player

Häe kommer en rysk MOP dokumentär från 1998. Arbatov är mycket öppen om sitt nära samarbete med OP . Nytt för mig att duon Arbatov/Palme hade en lång sittning med Leonid Bresnjev under Palmes tid i opposition.
Inte konstigt att en del svenskar blev bestörta. Det skedde bara något år efter Sovjet invaderat Afghanistan.
Citera
2013-02-24, 23:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag håller med också, något stämmer helt klart inte!

Det är nog Årets Understatement, 2013 .. Nästan ingenting stämmer vid närmare analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in