Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Alla andra projekt handlar ju bara om att öka trafiken hos sökmotorn. De är inte lönsamma affärsområden. Det kan gå väldigt snabbt när det kommer ett bättre alternativ.
Om det kommer.
Google lär ju ha en och annan slant på fickan och de får ju grymma människor som väldigt gärna vill jobba hos dem, visst kanske något snille kan få för sig att hen vill försöka på egen hand men imperiet har ju ett visst försprång.
Vet iofs inte hur svårt det är att kopiera lösningar de redan har tagit fram. Jag vet inte hur Altavista fungerade på sin tid, om det var mest ett marknadsföringsprojekt för Digital och om det är direkt jämförbart eller inte.
Jag minns inte hur jag tänkte kring Google när jag började använda det. Antagligen var det ju någon sida eller person som sade att det gav bättre träffar och så

Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Samma som med allt annat med Android, sälja Googleads. Det kan hända om en månad eller om 10 år men det kommer att hända.
Men det är väl inte många företag som finns för evigt heller?
Vem som helst kan ju börja sälja hamburgare, det har gjorts godare kålor än coca-cola och någon gång görs det kanske bättre mellanstora lastbilar än Volvos (vi inkluderar Scania med för sakens skull)?