2013-02-20, 23:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Skippa alla småbolag och köp Google. Lägg dom längst in i din investeringsbyrålåda och bara vänta ett par år! Kom ihåg var ni hörde tipset...
Citera
2013-02-20, 23:25
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Skippa alla småbolag och köp Google. Lägg dom längst in i din investeringsbyrålåda och bara vänta ett par år! Kom ihåg var ni hörde tipset...

Men om några år använder man ju andra bättre sökmotorer och Google blir värdelösa!
Citera
2013-02-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Men om några år använder man ju andra bättre sökmotorer och Google blir värdelösa!

Google har hel del olika projekt på gång samtidigt. Google är inte bara en sökmotor längre och kommer inte att bli ett värdelöst företag på många år.
Citera
2013-02-21, 00:15
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProG.HouSe
Google har hel del olika projekt på gång samtidigt. Google är inte bara en sökmotor längre och kommer inte att bli ett värdelöst företag på många år.

Alla andra projekt handlar ju bara om att öka trafiken hos sökmotorn. De är inte lönsamma affärsområden. Det kan gå väldigt snabbt när det kommer ett bättre alternativ.
Citera
2013-02-21, 00:19
Medlem
Citat:
Alla andra projekt handlar ju bara om att öka trafiken hos sökmotorn. De är inte lönsamma affärsområden. Det kan gå väldigt snabbt när det kommer ett bättre alternativ.

Vad har Google Glasses t.ex. med sökmotorn att göra? Äger dock inte själv några Google aktier, känns lite för sent att kliva på tåget. Det kan det absolut göra men jag ser inte det hända inom kort.
Citera
2013-02-21, 00:40
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProG.HouSe
Vad har Google Glasses t.ex. med sökmotorn att göra? Äger dock inte själv några Google aktier, känns lite för sent att kliva på tåget. Det kan det absolut göra men jag ser inte det hända inom kort.

Samma som med allt annat med Android, sälja Googleads. Det kan hända om en månad eller om 10 år men det kommer att hända.
Citera
2013-02-21, 09:41
Medlem
Cybaero fortsätter starkt idag! Det var ett riktigt guldtips!
Citera
2013-02-21, 09:51
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Om det kommer.

Google lär ju ha en och annan slant på fickan och de får ju grymma människor som väldigt gärna vill jobba hos dem, visst kanske något snille kan få för sig att hen vill försöka på egen hand men imperiet har ju ett visst försprång.

Vet iofs inte hur svårt det är att kopiera lösningar de redan har tagit fram. Jag vet inte hur Altavista fungerade på sin tid, om det var mest ett marknadsföringsprojekt för Digital och om det är direkt jämförbart eller inte.

Jag minns inte hur jag tänkte kring Google när jag började använda det. Antagligen var det ju någon sida eller person som sade att det gav bättre träffar och så
Citat:
Samma som med allt annat med Android, sälja Googleads. Det kan hända om en månad eller om 10 år men det kommer att hända.
Men det är väl inte många företag som finns för evigt heller?

Vem som helst kan ju börja sälja hamburgare, det har gjorts godare kålor än coca-cola och någon gång görs det kanske bättre mellanstora lastbilar än Volvos (vi inkluderar Scania med för sakens skull)?
Senast redigerad av annanmedlem 2013-02-21 kl. 09:55.
Citera
2013-02-21, 11:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Nja, det är inte riktigt allt google sysslar med. Google har gjort kloka strategiska inköp och äger bland annat youtube och gmail som genererar ordentliga reklamintäkter.

För att inte tala om plattformen android där google helt kan diktera villkoren för reklam osv.

Visst det kanske inte är bästa läget att gå in nu. Själv klev jag in runt 440 dollar och har snart dubblat insatsen iaf i dollar. Tyvärr har kronan försvagats sedan dess, men ändå har det varit ett klipp.

Jag planerar inte att sälja på lång tid framöver, men vill gärna dela med mig av detta tips eftersom det är ett bolag som tjänar vansinniga pengar, till skillnad mot många småbolag som rekas här.
Citera
2013-02-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangover3
Någon som hängde med?

Köpte dem 19/11 -12 för 93 öre. Har följt CBA länge och det kan bli stort om allt faller på plats som det verkar göra snart :-)

En annan att hålla ögonen på som antagligen snart får lön för alla år de harvat på är Sintercast, borde snart visa sig i kursen att de är på gång ordentligt nu.
Citera
2013-02-21, 17:16
Medlem
Bartix12s avatar
Cefour!

Tillverkar vinglas med vin i som finns att köpa på systembolaget.
Citera
2013-02-21, 17:26
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Om det kommer.

Google lär ju ha en och annan slant på fickan och de får ju grymma människor som väldigt gärna vill jobba hos dem, visst kanske något snille kan få för sig att hen vill försöka på egen hand men imperiet har ju ett visst försprång.

Vet iofs inte hur svårt det är att kopiera lösningar de redan har tagit fram. Jag vet inte hur Altavista fungerade på sin tid, om det var mest ett marknadsföringsprojekt för Digital och om det är direkt jämförbart eller inte.

Jag minns inte hur jag tänkte kring Google när jag började använda det. Antagligen var det ju någon sida eller person som sade att det gav bättre träffar och så Men det är väl inte många företag som finns för evigt heller?

Vem som helst kan ju börja sälja hamburgare, det har gjorts godare kålor än coca-cola och någon gång görs det kanske bättre mellanstora lastbilar än Volvos (vi inkluderar Scania med för sakens skull)?

Det kommer garanterat. Men det är klart att det är möjligt att Google kommer att användas lång tid framöver. När det kommer något bättre kommer skiftet att gå snabbt. Förutom bättre sökmotorer är det växande hatet mot Google ett hot mot dem. De försöker tränga in överallt i ditt liv för att kommersialisera uppgiften om din person.

Alla företag dör.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nja, det är inte riktigt allt google sysslar med. Google har gjort kloka strategiska inköp och äger bland annat youtube och gmail som genererar ordentliga reklamintäkter.

För att inte tala om plattformen android där google helt kan diktera villkoren för reklam osv.

Visst det kanske inte är bästa läget att gå in nu. Själv klev jag in runt 440 dollar och har snart dubblat insatsen iaf i dollar. Tyvärr har kronan försvagats sedan dess, men ändå har det varit ett klipp.

Jag planerar inte att sälja på lång tid framöver, men vill gärna dela med mig av detta tips eftersom det är ett bolag som tjänar vansinniga pengar, till skillnad mot många småbolag som rekas här.

Det känns inte som ett bra ingångsläge nu, nej.

http://www.yandex.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in