2013-02-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu var det 11/9 [alltså elfte september] och inte 9/11 som det inträffade.

CHOKEJ, Mr smartypants, om man ser på filmer, serier och nyheter från Usa(hollywood något du hört talas om?), så är det ganska enkelt att använda deras uttryck ibland. Och Usa så skriver man år/dag/månad och inte som i logiskt tänkande Sverige dag/månad/år, därav blir det i tal Nine/eleven, skrift 9/11. Jag vet att vi är i Sverige, och tycker att språket bör användas, men inte fan bryr jag mig så mycket som du verkar göra när någon använder slang från Us of A.

Nöjd nu, Mr know-it-all.

Sjukt off topic så därför kommer lite on topic istället..

Enligt mig betyder Milf en kvinna i åldern där hon kan tänkas ha barn i tonåren, inte varje Mamma som tryckt ut en unge, därav så är en mor i 19års ålder inte Milf enligt mig. Även fast man lik förbannat kanske vill ligga med henne.
Citera
2013-02-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu var det 11/9 [alltså elfte september] och inte 9/11 som det inträffade.

Man kan skriva det lite hur man vill, Herr vet allt.

Däremot är det 9/11 som har blivit ett känt uttryck, ingen säger ju 11/9 (eleven nine), man säger (nine eleven).
Visst i Sverige skriver man tvärtom om man ska vara löjligt korrekt (men ändå helt fel).
11 september kan man dock säga, eller Nine eleven. Det är helt fritt och är bara en smaksak. (Bara man inte säger Eleven nine).

Om man ska prata om Sandy Hook, säger man då Sandy Krok?
George Bush, George Buske?

Måste också vara lite on-topic.
Milf betyder för mig en het morsa helt enkelt. Fast ofta kan jag tycka att man tycker att en "äldre" kvinna som ser bra ut är en MILF, oavsett om hon rullar på en barnvagn eller inte.
Men hon får inte vara en GILF och inte heller en KILF. (KILF; ett ord jag nu kom på, kan någon förstå vad det betyder? )
Edit igen: KILF fanns visst redan enligt google, såklart

Edit: Såg att oskyldigtkriminell också skrev "mr know it all", det kan ju vi båda inte göra, så därför ändrade jag till korrekt svenska, som du vill ha det. "Herr vet allt"
Senast redigerad av UpptagetUsernamn 2013-02-19 kl. 11:55.
Citera
2013-02-19, 11:43
Medlem
Medicinens avatar
Kommer att tänka på denna video. Här förklaras det vad en MILF är
http://www.youtube.com/watch?v=dLEr2aZ7eig
Citera
2013-02-19, 14:36
Medlem
Neverthelesss avatar
http://www.youtube.com/watch?v=pgD6W7frmGM

Nog sagt.
Citera
2013-02-19, 18:26
Medlem
Varför heter det inte MILTF ?=) Mother i'd like to fuck
Citera
2013-02-19, 19:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Varför heter det inte MILTF ?=) Mother i'd like to fuck

Därför att "to" är ett sign of the infinitive (infinitivmärke) vars enda uppgift är att bestämma det efterföljande ord till ett verb i infinitiv.
Citera
2013-02-20, 14:27
Bannlyst
Medan många tror att det handla om en Morsa man vill knulla, (översatt fr. Engelskan) så härstammar inte alls det ordet från filmen American Pie 1, utan det är ett urtida uttryck som - de Facto - härrör från odling av köttdjur ,

en gång i vilda västern kunde man säga

- oh, jolly, there's me a MILF for'em cows,

Här betyder MILF, MoreInfluenceLikeFuck.
Citera
2013-02-21, 10:24
Medlem
Neverthelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldstorm
Medan många tror att det handla om en Morsa man vill knulla, (översatt fr. Engelskan) så härstammar inte alls det ordet från filmen American Pie 1, utan det är ett urtida uttryck som - de Facto - härrör från odling av köttdjur ,

en gång i vilda västern kunde man säga

- oh, jolly, there's me a MILF for'em cows,

Här betyder MILF, MoreInfluenceLikeFuck.

Haha, källa på det?
Citera
2013-03-04, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Finns benämningen FILF (Father I'd Like to Fuck)
FILF har jag tidigare inte hört, men DILF, Dad I'd like to fuck, finns sedan länge.
Citera
2015-12-16, 16:41
Medlem
McLaughlins avatar
Slår aldrig fel. Denna tråd kommer ALLTID upp på aktuella ämnen dagen efter American Pie har visats på någon gratiskanal.
Citera
2015-12-16, 17:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin
Slår aldrig fel. Denna tråd kommer ALLTID upp på aktuella ämnen dagen efter American Pie har visats på någon gratiskanal.

Precis...och varje gång så har dom obildade American Pie-fansen fel.
Citera
2015-12-16, 17:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin

Nej, det stämmer inte. Filmerna har visats flera gånger på gratiskanaler sedan 2013-03-04, då senaste inlägget före ditt postades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in