2012-12-26, 12:03
Bannlyst
Har också bott där nästan hela mitt liv .. Staden i mitt hjärta, även om jag inte bor där längre
20 minuter norr om är väl i så fall Söderbykarl/Älmsta eller där omkring.. . så behöver du åka buss så kolla att det verkligen funkar, och går, de flesta slutar gå runt 20.00 sen är det kört att komma hem annat än med taxi, eller egen bil... efter en helkväll i Nje så kostar ju en taxi till dessa orter runt en 500 och de är ju pengar man kan lägga på roligare saker!

Det är ett lugnt ställe att bo på men jag skulle fan inte gå ensam genom stan för det, i alla fall inte en helgnatt.. Det är mycket konstigt folk ute, men de finns det ju överallt.
Det finns två större köpcentrum nu för tiden, det på norra sidan har Rusta, Jysk, Lidl, Willys, Blomsterlandet och Coop vid knutby torg och det andra ligger på Flygfältets handelsområde och där finns Lindex, Clas Olsson, Sparköp(eller vad det heter) Hemtex, leksaksaffär, HM samt Ica Flygfyren.. Biltema ska väl komma snart också.. Kort sagt, allt man kan tänkas behöva köpa, kan man köpa på "hemmaplan"!

Inom sport så finns det en del att titta på, eller joina, om man nu är sån.. Fotboll, ishockey och bandy är ganska stort, samt ridning så klart! Sen finns det ju speedway, fiske, Friskis & svettis och massa annat nyttigt...

Lokala kobladet heter Norrtälje Tidning och finns på nätet.. kolla så får du en inblick i hur det ser ut, speciellt på måndagar med notiser om misshandel och rattfylla.

Finns ett Ok utbud av krogar/restauranger såsom Havspiren, Pub hörnet, Lanternan, På G och Ett glas, och de har var och en sitt eget klientel samt stammisar, och sedan finns Little Dublin (irländskt ställe) som brukar ha trubadur.. sen finns det ett par kinakrogar, några kiosker och några fik..... och så fjortisstället Mobergs så klart..

Som sagt, 50 minuter till stockholm med buss från Nje.. och ca en timme till Uppsala.
Nackdelen är att befolkningen ökar på sommaren från ca 17000 till upp emot 50000 med alla jävla sommarboende.. de känner man igen för de är som måsar, alltså de uppträder i flock, skriker, skränar och skitar ner..
Citera
2012-12-30, 09:01
Medlem
di.canios avatar
Haha!
Norrtälje ett stort Rosengård? Är du full?

De enda störningsmomenten i Norrtälje är volvoraggare, wt-alkisar samt störiga snorisar vid busstationen.

Riktigt fin stad på sommaren.
Citera
2012-12-30, 16:28
Medlem
Norrtälje kommun och andra myndigheter i Norrtälje är jävligt korrumperade. Det verkar inte finnas något slut på hur många pedofiler som är anställda på kommunen. Det är lärare och det är familjehem som våldtar barnen i kommunen.

http://www.realisten.se/2012/08/30/larare-i-norrtalje-atalas-for-valdtakt-mot-tva-skolflickor/

http://www.alternativ-debatt.se/Ark_090704/arkiv/pedofil_i_norrtalje_fick_atta_ar.htm

http://www.expressen.se/nyheter/filmades-i-bastun/
Citera
2013-02-19, 06:54
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Vad finns det för affärer?

Finns ju de flesta butiker/kedjor förutom IKEA.

ICA Maxi, COOP Forum, Lidl, Willys, Rusta, Jysk, Intersport, Elgiganten, Åhléns, Lindex, H&M, Duka, Mio, Guldfynd, Interflora, Dressmann, KappAhl, ÖoB, McDonalds etc.

Funderar själv på att flytta dit.
Citera
2013-08-08, 18:30
Medlem
Bodde i Norrtälje i 21 år innan jag flyttade.

Relativt lugn och mysig stad, fint på sommaren med Norrtälje-ån och hamnen. Närhet till havet om du har intresse för båtliv, fiske, bad och så vidare.

Finns de flesta affärer som t.ex ICA Flygfyren, Coop Forum, Lidl, Willys, Rusta, Clas Ohlsson, Beijer och Biltema (öppnar snart) för att nämna några.

Cirkus 7mil till Stockholm och 7mil till Uppsala.

Finns vissa stadsdelar jag hade undvikit, Flygfältet och vissa delar av Vigelsjö.

Det sämsta med att bo där är väl volvoraggarna som för liv om nätterna. Dem håller främst till i hamnen, vid mcdonalds eller på gamla Lv3. Men bor man på rätt ställe är det nog inga problem.

Det var väl allt jag kom på i nuläget om Norrtälje.
Citera
2013-08-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craxer
Bodde i Norrtälje i 21 år innan jag flyttade.

Relativt lugn och mysig stad, fint på sommaren med Norrtälje-ån och hamnen. Närhet till havet om du har intresse för båtliv, fiske, bad och så vidare.

Finns de flesta affärer som t.ex ICA Flygfyren, Coop Forum, Lidl, Willys, Rusta, Clas Ohlsson, Beijer och Biltema (öppnar snart) för att nämna några.

Cirkus 7mil till Stockholm och 7mil till Uppsala.

Finns vissa stadsdelar jag hade undvikit, Flygfältet och vissa delar av Vigelsjö.

Det sämsta med att bo där är väl volvoraggarna som för liv om nätterna. Dem håller främst till i hamnen, vid mcdonalds eller på gamla Lv3. Men bor man på rätt ställe är det nog inga problem.

Det var väl allt jag kom på i nuläget om Norrtälje.

Flygfältet är väl inte så farligt? Vad tycker du om Fågelsången? Är det ett trevligt område?
Citera
2013-08-08, 21:41
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Flygfältet är väl inte så farligt? Vad tycker du om Fågelsången? Är det ett trevligt område?

Fågelsången är ett trevligt område.
Citera
2013-08-11, 01:59
Medlem
ORUNITIAs avatar
Citat:
Flygfältet är "dåligt" om man jämför med t.e.x Solbacka eller Grind.
Det känns som om det enbart bor flyktingar och WT på Flygfältet.
Citera
2013-08-11, 05:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Finns ju de flesta butiker/kedjor förutom IKEA.

ICA Maxi, COOP Forum, Lidl, Willys, Rusta, Jysk, Intersport, Elgiganten, Åhléns, Lindex, H&M, Duka, Mio, Guldfynd, Interflora, Dressmann, KappAhl, ÖoB, McDonalds etc.

Funderar själv på att flytta dit.
Var finns ICA Maxi i Norrtälje? Jag har bara sett att det finns ett ICA Kvantum Flygfyren då jag varit där.
Citera
2013-08-11, 12:40
Medlem
Men ligger inte Norrtäljeanstalten i Fågelsången-Solbacka? Kul att se Anders Eklund utanför sitt fönster, NOT.
Citera
2013-08-11, 22:36
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Var finns ICA Maxi i Norrtälje? Jag har bara sett att det finns ett ICA Kvantum Flygfyren då jag varit där.

Kvantum då, skitsamma - stort är det iaf. Läser man på definitionen av de olika ICA-butikerna så är ju dessutom Kvantum att föredra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ica#Ica_Kvantum

Citat:
Men ligger inte Norrtäljeanstalten i Fågelsången-Solbacka? Kul att se Anders Eklund utanför sitt fönster, NOT.

Dock är det ju femtioelva stängsel och skit förutom de höga murarna så det lär nog inte rymma någon därifrån. Otäckare isf att det knallar omkring massor av mördare i samhället varav en del vi inte ens vet att är det (syftar på de som utförde morden Qvick satt inne för). Men visst, ett fängelse är ju inget som förskönar en stadsbild (även om man inte ser så mycket av det förutom om man är precis utanför det).

Edit: la till en länk
Senast redigerad av Oddball 2013-08-11 kl. 22:38.
Citera
2013-08-11, 23:58
Bannlyst
Har en hel del släktingar som bor i Norrtälje, och det är en bra stad!
Tyvärr så ligger det ju en bit ifrån Stockholm, men bussarna är riktigt sköna, och dom är sällan överfyllda av människor. Ska man in till stan så rekomenderar jag ju att gå av vid mörby, och inte åka enda ut till tekniska. Har själv tagit tiden och går man av vid mörby så kommer man in till stan snabbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in