Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Håller med. De som borde ha straffats är reservofficeren "Åke" och övriga militärer som gick på en löjlig bluffhistoria som t.o.m ett barn hade kunnat genomskåda. Jag struntar i "Carmencita" och vad hon fick för straff - mytomaner går tretton på dussinet... Men vad hände med de höga militärerna? Kan man vara hur godtrogen som helst, och ändå ha en befattning som är viktig för försvaret av Sverige?
Citerar mig själv, kanske ett brott mot Fb-reglerna?
Vad hände med de som lät sig luras? Hur kan man inneha en hög befattning i det svenska försvaret, och gå på en historia som t.o.m ett litet barn kan genomskåda? Jag förstår att ämnet först och främst handlar om "Carmencita" (en person som vi normala snabbt skulle avfärda som mytoman), men jag anser att hennes "offer" är mer intressanta. Den historien som framgår av länkade artiklar är ju inte bara "otrolig", den är så uppenbart löjlig och skrattretande så att man undrar hur en vuxen person kan gå på den.
Det måste ha med sex att göra. Och det skrevs inte i tidningarna om sådant på den tiden. Hon
måste ha legat runt med överstar, majorer och reservofficerer för att dupera dem på det här sättet. Jag kan inte tänka mig att en normalbegåvad man går på den sortens smörja som hon verkar ha delat ut till höger & vänster. Om man inte ser en chans att få sig ett "ligg".