2013-02-15, 21:18
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lana79
Hur kan man samla på sig diagnoser? Du menar falska? Det hela låter som ett skämt!
Jag hade besvär med värk länge,fick gå igenom flera olika tester,innan dem hittade felet.
Så fick jag min reumatiska diagnos!
Lider av den dagligen,och värre blir det säkert med åren!
I mitt fall slutade ej där,då dem i samband med läkemedel till min reumatiska värk gjorde en rutin lungröntgen,så upptäcktes det onormal bindväv på lungorna.
Hade varit trött och andfådd ett tag,även svettningar och hjärtklappning! Gick dock ej till läkaren tidigare.
Slutade med att jag fick hemska bröstsmärtor på natten och trodde jag skulle dö.
Efter en magnet röntgen av lungorna,så fick jag beskedet kollapsad lunga på höger sida!
Åkte in akut,och fick sen diagnosen lungsarkoidos,ofta läker det ut själv och ger inga skador!
Men fick ju sen reda på att jag hade fått lungfibros också,då man får ärrvävnad på dem som kan bli sämre!
Har uppföljning var 6:e månad för det.
Man orkar ej lika mycket längre blir lätt trött och andfådd,och är rädd för vad som ska hända i framtiden!
Falska är väl en definitionsfråga... Många diagnoser ställs utifrån subjektiva symptom utan kliniska fynd.
Citera
2013-02-15, 21:36
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobsvamp
jag hade jo ej blivit deprimerad om ej arbetsförmedling hade utförsäkrat mig
då hade jag kunnat söka jobb som vanligt

men nu kan jag ej ens vända mig till ams klart man blir deprimerad

Sååå... Du har blivit utförsäkrad och detta har lett till depression så till den grad att du har blivit sjukskriven? Doktor Aigis föreslår en lång, lååång semester till det säkert mycket soligare land du en gång kommit ifrån. Gärna permanent, vinterdepression är allvarligt och hyfsat vanligt här i Sverige.

Väl på plats i ditt nya hemland tycker jag du omedelbart ska uppsöka doktor och kolla hur lång tid det kan tänkas ta innan du tillfrisknar och hur mycket ersättning från ditt nya hemland du kan förvänta dig under tiden. Siffran kan vara noll men mottrösta icke, du är ju ändå snart inne i arbetslivet igen! Medan du söker jobb som raketforskare eller getherde så kommer det säkert finnas bidrag att tillgå så att du kan fortsätta leva ett adekvat liv.

Lycka till!
Citera
2013-02-15, 22:06
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Jag hör/läser att högervindarna har blåst bort både förstånd och vett. Och ölsinne verkar du inte heller besitta.

Nåja, lev du i tron att privata företag är svaret på din våta dröm. Jag säger inte emot. Min pappas lilla cykeltur gjorde honom till en välbärgad, framgångsrik, egenföretagare till slut. Så visst kan man lyckas på så vis (vad nu det har med saken att göra). Han var dock mån om sina anställda och behandlade dem inte som pengamaskiner. Trist att du har den erfarenheten.

Sedan ska det ju sägas att de som är komunalt och statligt anställda har väldigt goda arbetsvillkor/avtal som inte alls ger dem så dåliga löner som du vill påskina mellan raderna, mycket semester och bra förmåner.

Var kom feministkvinnan in i bilden? Känner du dig lite ensam så här i fredasruset?

Självklart har mänskligt värde en betydelse för ledningen och företaget. De har bara inte förstått riktigt hur de ska tillgodose behoven än bara. Nu kör de på med sin teambuilding och annat trams. Istället för att bjuda ut på en vanlig hederlig runda på krogen, som funkade bra förr i tiden.

Vi vet ju egentligen inte alls vad ts begär eller inte. Allt verkar väldigt luddigt. Hade det varit som du säger, att det var ett vanligt jobb där han skulle kunna löneförhandla eller ens tänka tanken på vad som är avtalsenligt eller ej, så har ju inte Af något med det att göra överhuvudtaget och ska alltså inte beblanda sig eller förhandla med arbetsgivaren åt honom. Något stämmer inte i Ts historia, och nej, det är inte hans krav, utan anställningsformen jag far efter.

Skål på dig, du din bittre, kalla, ensamma moderat (troligare SD-sympatisör, va?). Le lite åt världen, så kanske en feminist kommer och mjuknar lite i dina armar ikväll

Det är nog inte så svårt att enas om att min industriella ackordsinriktade vardag skiljer sig en aning från din. Oavsett, resultat kommer alltid vara den drivande kraften. Det är få människor som går till sitt arbete och inget gör, de försvinner innan de ens anställs med dagens "teknik" och "HR-resurser".

Det finns ingen plats för sinnesslöa människor i den övre skalan på levnadsstandarden längre, milt uttryckt.

OT:
Är varken moderat eller SD-falangist men troligtvis helgalkoholist med någon slags kvinnofobi.

Edit: Jag somnar faktiskt med ett leende på läpparna varje natt. Jag är inte bitter alls men jag vill gärna låta som det. Det är liksom "Jag!".
Senast redigerad av Bastuban 2013-02-15 kl. 22:09.
Citera
2013-02-16, 00:14
Medlem
Vadå "vart" utförsäkrad? Menar du att du BLEV utförsäkrad? Hoppas du blev det för att du inte kan svenska.
Citera
2013-02-16, 00:29
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhujaja
Vadå "vart" utförsäkrad? Menar du att du BLEV utförsäkrad? Hoppas du blev det för att du inte kan svenska.

Sen var det ju hans eget fel också som tackade nej till erbjudet jobb...
Citera
2013-02-16, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lana79
Jag ska möjligen ut o arbetsträna!
4 timmar per dag,kommer få aktivitetsstöd 100 kr/dag och ej ersättning för lördag o söndag!
Hur fan ska man överleva? och sjuk är man!
Har fan ej till mat!

Det där stämmer inte!
Minsta ersättning på aktivitetsstöd är 223kr per dag (före skatt) om man ej uppfyller kraven för rätt till arbetslöshetsersättning (a-kassa).
Uppfyller man de kraven är lägsta ersättning 320kr per dag. Men har man jobbat eller varit sjukskriven och har en sjukpenninggrundande inkomst, så blir det högre ersättning!
Citera
2013-02-16, 08:28
Medlem
ringde byggnads i går
dom sa att en lön enligt kollektiv avtal skulle ligga 9k över det jag vart bjuden
dom sa även att arbetsförmedlingen inte kunde tvinga mig att ta ett jobb som jag ej kan bytta om på, bajsa eller äta på
Citera
2013-02-16, 08:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
ringde byggnads i går
dom sa att en lön enligt kollektiv avtal skulle ligga 9k över det jag vart bjuden
dom sa även att arbetsförmedlingen inte kunde tvinga mig att ta ett jobb som jag ej kan bytta om på, bajsa eller äta på
Skönt! Då kan du med gott samvete sjukskriva dig och fortsätta din parasittillvaro. Välkommen till sverige.

/skattebetalare
Citera
2013-02-16, 09:44
Avslutad
Citat:
ringde byggnads i går

Kan du inte berätta vad det är för anställning?
Om jag förstår det hela rätt så har arbetsgivaren och arbetsförmedlingen förhandlat "över huvudet" på dig, tycker du? Handlar det om en anställning med "särskilt anställningsstöd" eller "nystartsjobb" eller liknande?

Det hade ju varit mycket lättare att diskutera din situation om man fick svar på dessa frågor.
Citera
2013-02-16, 10:02
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xOr^
Det är modernt slaveri, företagare som utnyttjar systemet blir bara rikare medans vanligt folk får mindre och mindre...

Det finns minimilöner som företag måste följa. Det går inte att tvinga någon till slaveri.

Man kan för övrigt starta ett eget företag, frilansa eller flytta utomlands. Möjligheterna är oändliga.

Vanligt folk får inte mindre och mindre, utan snarare mer och mer.
Citera
2013-02-16, 10:33
Medlem
Vad är problemet? Ta jobbet och visa att du är en tillgång för arbetsgivaren. En så stor tillgång att han inte vill att du slutar så ska du se att han försöker förhindra det med lönen. Eller så är du oduglig och inte värd mer vilket ju lätt blir fallet om man går omkring och surar och tycker någon annan ska dra in till lönen.
Citera
2013-02-16, 10:42
Avslutad
Citat:
ringde byggnads i går

Men om inte du kan jobba där, så kan ju ingen jobba där, enligt facket?!

Antingen är jag dum i huvudet som inte begriper eller så är den information du ger inte hela sanningen.
Kan du eller någon annan ge mig en klarare bild av hur det ligger till, egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in