2013-02-15, 01:34
Medlem
ringmuskelns avatar
Och som vanligt så kommer det aldrig att hända något. Vadå, finns det knappt pengar till mat, ellä, tak över huvudet, vadå mindrre pengar, måste alla jämföra sig subjektivt?
Citera
2013-02-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Men att sjukskriva sig och leva på soc är inte att utnyttja systemet och att göra rätt för sig?
nää klart det ej är
vi har social lagar i sverige om jag ej kan försörja mig själv har jag rätt till försörjningsstöd
Citera
2013-02-15, 01:42
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobsvamp
nää klart det ej är
vi har social lagar i sverige om jag ej kan försörja mig själv har jag rätt till försörjningsstöd

Problemet är bara att du KAN försörja dig själv, men väljer att inte göra det. Socialbidrag är inte till för sånna som du.
Citera
2013-02-15, 01:50
Medlem
Citat:
Problemet är bara att du KAN försörja dig själv, men väljer att inte göra det. Socialbidrag är inte till för sånna som du.
jag kan väll ej försörja mig om jag är sjukskriven för deprition/utbrändhet

tycker för övrigt att vi ska prata om arbetsförmedlingen i denna topic
då det är det jag vill prata om

jag är sur på att dom har löneförhandlat åt mig
och utförsäkrat mig när jag ej god tar den lönen dom har kommit överens om med arbetsgivaren
jag förstår arbetsgivaren varför ska han ge mig en sjyst lön när ams redan sålt mig billigt
Citera
2013-02-15, 01:55
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
jag kan väll ej försörja mig om jag är sjukskriven för deprition/utbrändhet

Den enda anledningen att du ska sjukskriva dig är ju för att jobbet inte duger för dig. Hade du tänkt sjukskriva dig oavsett så hade den här tråden aldrig skapats alls.
Citera
2013-02-15, 01:59
Medlem
Citat:
Den enda anledningen att du ska sjukskriva dig är ju för att jobbet inte duger för dig. Hade du tänkt sjukskriva dig oavsett så hade den här tråden aldrig skapats alls.
jag hade jo ej blivit deprimerad om ej arbetsförmedling hade utförsäkrat mig
då hade jag kunnat söka jobb som vanligt

men nu kan jag ej ens vända mig till ams klart man blir deprimerad
Citera
2013-02-15, 02:07
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
jag hade jo ej blivit deprimerad om ej arbetsförmedling hade utförsäkrat mig
då hade jag kunnat söka jobb som vanligt

men nu kan jag ej ens vända mig till ams klart man blir deprimerad

Stackars människa, du postade igår att du blivit utförsäkrad och nu är du helt plötsligt så deprimerad att du inte kan jobba? Kom igen efter ett par misslyckade självmordsförsök, och en ordentlig utredning på ett psyke innan du ens nämner order depression.
Citera
2013-02-15, 02:13
Medlem
Citat:
Stackars människa, du postade igår att du blivit utförsäkrad och nu är du helt plötsligt så deprimerad att du inte kan jobba? Kom igen efter ett par misslyckade självmordsförsök, och en ordentlig utredning på ett psyke innan du ens nämner order depression.
tur att min läkare inte har samma definition som du på depression.
hade jo varit svårt för mig att bli sjukskriven då.
Citera
2013-02-15, 03:14
Medlem
GolfWangs avatar
fan gnäller du för om du har fått ett jobb? finns en massa folk därute som inte får jobb på flera år... jävla kukhuve
Citera
2013-02-15, 04:38
Medlem
Acceptera inte under några omständigheter att bli körd på detta sätt. Sök jobb på företag med stor omsättning på personal. Ta vad som helst, men acceptera inte dessa villkor. Flytta till en annan stad i Sverige, eller ännu bättre, flytta utomlands. Kriga ihop till en flygbiljett till något land i världen där du kan hanka dig fram på enkla ströjobb. Vet flera som gjort liknande. Förutom att det kan bli kul så kan det också öka ditt värde på arbetsmarknaden då du återvänder. Allt handlar om att lyckas tänka utanför boxen och inte låsa sig i misär.

Du är värd bättre! Lyssna inte på människor med förlorarmentalitet, som säger att du ska vara nöjd med det du får. De som säger att livet är hårt, och allt sånt skit. De drar bara ned dig i skiten och cementerar dig till en förlorare.

Kort och gott: Gör något radikalt! Gör vadsomhelst, men gör det nu!
Citera
2013-02-15, 05:15
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
tack för tipsen

Missade du frågetecknen i mitt inlägg? Varfär skriver du "tack för tpsen" istället för att svara på frågorna?
Citera
2013-02-15, 06:03
Medlem
megavboosts avatar
Citat:
bygg men lönen är så dålig att jag ej kommer ha råd att följa med minna kollegor på lunch
utan kommer bli tvungen att äta min matlåda i backsättet av en bil om jag accepter denna lön.

jag vill jo jobba men inte bli behandlad som boskap.
jaja skit samma får sjukskriva mig så ej mitt soc bidrag blir indraget pga deta.
själv klart vill jag leta efter en ny arbetsgivare men kan jo bli svårt nu när arbetsförmedlingen ej vill veta av mig
vem fan har råd att äta lunch ute varje dag??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in