Nu är det så att jag var precis på intervju angående ett service jobb, själva intervjun gick utmärkt och även det lilla provet man fick göra.
Nu till problemet : de skulle ta ett utdrag från belastningsregistret och jag hat 2 gamla domar på ringa narkotikabrott 2010 samt 2011. Det jag undrar nu är hur detta kommer påverka mina chanser? Tacksan för snabba svar.
Men så jag förstår rätt, så fort man torskar för att ha thc i blodet så är man stämplad som missbrukare? Känns väldigt rättvist... är ju liksom en helt normal svensk kille. Jävla skitsystem.
Men så jag förstår rätt, så fort man torskar för att ha thc i blodet så är man stämplad som missbrukare? Känns väldigt rättvist... är ju liksom en helt normal svensk kille. Jävla skitsystem.
Det är olagligt, vad hade du väntat dig? Tänk efter innan du handlar vore kanske på sin plats.
Det bästa är att du själv ringer upp och säger hur det ligger till. Men förklarar att du gjort dom här dumheterna tidigare, men att du nu är en helt annan människa idag och som tar avstånd från droger.
Dessutom kan du säga, att om dom är osäkra på att anställa dig. Så kan dom erbjuda dig provanställning i 6 mån ,så att du kan visa vad du går för och att alla förtjänar en andra chans.
Men RING NU på en gång och lycka till.
Mvh AP
Senast redigerad av Ali3nPredator 2013-02-12 kl. 12:47.
Det bästa är att du själv ringer upp och säger hur det ligger till. Men förklarar att du gjort dom här dumheterna tidigare, men att du nu är en helt annan människa, som tar avstånd från droger.
Dessutom kan du säga, att om dom är osäkra på att anställa dig. Så kan dom erbjuda dig provanställning i 6 mån ,så att du kan visa vad du går för och att alla förtjänar en andra chans.
Men RING NU på en gång och lycka till.
Mvh AP
Ska försöka med detta, låter det bära eller brista nu då. Tack för tipset!
Instämmer. Du borde förklara dina snesteg och säga att du 2010 och 2011 gjorde ett misstag som du givetvis ångrar väldigt mycket. Förklara att det rörde sig om Cannabis och att du under påverkan av alkohol tillsammans med gamla vänner intog substansen.
Intyga även att du givetvis ställer upp på diverse prover om arbetsgivaren känner att denne behöver bygga ett förtroende för dig som person. Sen får du helt enkelt hålla dig på mattan och eventuellt planera ditt cannabisbruk då du vet att du har flera dagars uppehåll från tjänsten.