2013-01-31, 15:37
Medlem
Hej igen, jag skrev tidigare i tråden och bad om hjälp att hitta en skicklig ändringsskräddare i Göteborg eller Borås. Jag blev rekommenderad att gå till antingen någon av de större herrekiperingarna eller till Samuel på Skanstorget. Herrekiperingarna har jag provat tidigare och sömmerskorna där rör inte mina kläder igen. Jag har nu provat Samuel också, dyr, långsam, nonchalant och slarvig. Jag använder på nåder min gamla skräddare som är långt över pension och jag lovar dyrt och heligt varje gång att inte störa honom mer, han är fantastisk men jag kan inte gå dit längre.. Finns det verkligen ingen bättre i Göteborg eller Borås, det är för bövelen Sveriges tygrike.. Någon?
Citera
2013-02-03, 19:27
Medlem
eradicos avatar
Är det någon som har koll på en ungefärlig kostnad för att sy in en kavaj i midjan i lund/malmötrakten?
Citera
2013-02-04, 11:29
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Är det någon som har koll på en ungefärlig kostnad för att sy in en kavaj i midjan i lund/malmötrakten?

Mellan tre och fyrahundra (dyrare om du ska ha mönsterpassning) vill jag minnas att det ligger på.
Citera
2013-02-07, 17:34
Medlem
Jag skulle rekommendera Cityskräddarna som helt klart är det bästa skrädderiet i Göteborg med hästlängder, och då har jag provat de flesta! Jag har varit kund hos dem i ett år nu och har varit nöjd varje gång, både vad gäller resultat och bemötande som har varit perfekt. Dessutom väldigt bra priser..! Nog billigast i stan vad gäller byxkortning, och har du en avancerad ändring säger de sällan nej vilket jag tycker tyder på professionalitet.
Ena gången fick jag pengar tillbaka då arbetet tagit kortare tid än de räknat med. Så bedrivs en seriös affärsverksamhet!!

Jag har precis lämnat in en kavaj för ändring på Cityskräddarna i Frölunda torg som precis öppnat, återkommer om hur det gick i nästa vecka.
Senast redigerad av Ruhsa 2013-02-07 kl. 17:38.
Citera
2013-02-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeWalt
Hej igen, jag skrev tidigare i tråden och bad om hjälp att hitta en skicklig ändringsskräddare i Göteborg eller Borås. Jag blev rekommenderad att gå till antingen någon av de större herrekiperingarna eller till Samuel på Skanstorget. Herrekiperingarna har jag provat tidigare och sömmerskorna där rör inte mina kläder igen. Jag har nu provat Samuel också, dyr, långsam, nonchalant och slarvig. Jag använder på nåder min gamla skräddare som är långt över pension och jag lovar dyrt och heligt varje gång att inte störa honom mer, han är fantastisk men jag kan inte gå dit längre.. Finns det verkligen ingen bättre i Göteborg eller Borås, det är för bövelen Sveriges tygrike.. Någon?

Prova Cityskräddarna! De är bäst vad gäller resultat och priser, du kommer inte ångra dig. Det är bara skräddare som jobbar där och de är mycket hederliga.
Citera
2013-02-11, 18:47
Medlem
lundagrens avatar
Vad, mellan tummen och pekfingret, kostar det att sy in en kostym hos en bra skräddare här i Göteborg?
mvh
Senast redigerad av lundagren 2013-02-11 kl. 18:53.
Citera
2013-02-11, 18:50
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Vad, mellan tummen ock pekfingret, kostar det att sy in en kostym hos en bra skräddare här i Göteborg?
mvh

359,90 - 499,90 SEK
Citera
2013-02-11, 18:54
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
359,90 - 499,90 SEK

Kostar det mer än 499,90 skickar jag räkningen till dig
Svar jag tänkte mig var ungefär: Ja, jag sydde in min hos skräddare XXX på XXXgatan, det kostade xxx-kronor.
Men tack för att du försökte vara rolig, tyvärr misslyckades du.
Citera
2013-02-11, 18:58
Medlem
bleus avatar
Citat:
Svar jag tänkte mig var ungefär: Ja, jag sydde in min hos skräddare XXX på XXXgatan, det kostade xxx-kronor.

Varför skulle jag vara rolig? Tyckte det gav ett svar på din fråga iaf, annars är det inte svårare att söka på google efter skräddare i Göteborg och knappa in ett par siffror på telefonen...
Citera
2013-02-11, 21:05
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:

Då ställde du frågan fel.
Citera
2013-02-11, 21:57
Medlem
City69s avatar
Citat:
Vad, mellan tummen och pekfingret, kostar det att sy in en kostym hos en bra skräddare här i Göteborg?
mvh

Jag betalade 800 kr hos Cityskräddarna för två veckor sedan då jag sydde in ett par kostymbyxor i livet, samt ärmkortkortning och sydde in kavajen. Mkt nöjd.

Jag har använt deras tjänster i ett par år och kan inte annat än rekomendera dem.
Citera
2013-02-11, 22:56
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeWalt

Har också använt flera skräddare i Göteborg, och Cityskräddarna och Skrädderiverkstan är de jag varit mest nöjd med. Brukar nuförtiden oftast gå till Skrädderiverkstan då de ligger bäst till för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in