• 1
  • 2
2013-02-05, 21:54
Medlem
Ska man investera i det nu om man köper en hybridcykel? Det är ju lite snö och slask lite här och var men inte överallt..
Citera
2013-02-05, 22:38
Medlem
biltema
Citera
2013-02-06, 07:27
Moderator
Gromguttens avatar
Sport -> Cykel

/Mod
Citera
2013-02-06, 11:42
Medlem
Det beror lite på skulle jag säga, om du är "tvungen" att använda cykeln varje dag kan det vara smart med dubbdäck. Om inte kan du ju lämna cykeln de dagar de är riktigt isigt ute.

Sen kan du ju se dem som en investering, dvs de kommer ju hålla längre än denna vinter Du kan även testa att köra utan, om du märker att du behöver det s å köper du bara, kör försiktigt bara.
Citera
2013-02-07, 19:44
Medlem
Cineastens avatar
Skippa Biltemas skräp och köp riktiga dubbdäck från någon schysst cykelbutik istället. Du kommer tjäna på det i längden då kvalitetsdäcken håller bättre. Så många hundralappar handlar det trots allt inte om.
Citera
2013-02-07, 20:20
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Skippa Biltemas skräp och köp riktiga dubbdäck från någon schysst cykelbutik istället. Du kommer tjäna på det i längden då kvalitetsdäcken håller bättre. Så många hundralappar handlar det trots allt inte om.

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara SKRÄP dock, man kan ju kolla lite recensioner i alla fall. Jag har själv Biltemadäck på min (dock inte dubbdäck utan vanliga) och de är ganska bra. Inte så bra som dyrare märkesdäck förstås, men de duger för att pendla helt klart. Enda problemet jag hade med dessa däck var att de kröp på fälgbanan när de var nya, för det var någon hal beläggning på däcken när de var nya så när man bromsade så kröp däcket sakta. Fick skrubba bort den hala ytan i badkaret sen, så satt däcken jättebra. Jag vet inte om märkesdäck kan vara sådär.
Citera
2013-02-24, 00:13
Medlem
woofers avatar
Har testat biltemas dubbdäck och det var den värsta skiten någonsin. Dubbarna var helt nernötta på en halv sässong och rätt många dubbar hadde försvunit, och då har cykeln gått mest på snö och is. Har ett par schwalbe ice spike som jag skaffade inför förra säsongnen. De har fortfarande bra dubbar och har inte tappat en enda dubb..
Citera
2013-02-24, 00:26
Medlem
TEDybjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Har testat biltemas dubbdäck och det var den värsta skiten någonsin. Dubbarna var helt nernötta på en halv sässong och rätt många dubbar hadde försvunit, och då har cykeln gått mest på snö och is. Har ett par schwalbe ice spike som jag skaffade inför förra säsongnen. De har fortfarande bra dubbar och har inte tappat en enda dubb..
Kan skriva under på detta. Dubbarna var nernötta på en månad, ren skit. Till skillnad från ett tjugo år gammalt Nokia dubbdäck som bara har tappat en dubb och resten av dubbarna är som nya. Gummit är sprucket som fan
Senast redigerad av TEDybjorn 2013-02-24 kl. 00:29.
Citera
2013-02-25, 14:30
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Ska man investera i det nu om man köper en hybridcykel? Det är ju lite snö och slask lite här och var men inte överallt..

De däck som vanligen är monterade på hybrider kan vara lite väl spännande för snöföre. Mina är knappt mönstrade alls.

Köpte ett par Hakkapelitta i november och de har funkat riktigt bra. Lite trögare än sommardäcken (37-622 nästan helt utan mönster).

Snart är det dags att kränga om gummina igen =)
Citera
2013-02-25, 16:55
Medlem
Tror jag har tappat 3 dubb bak och inga fram på mina Biltema däck. Cyklar iofs inte mer än 7 km om dagen 5 dagar i veckan mestadels i stan. Har haft dom sen början på nov
Citera
2013-02-26, 00:22
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoPar66
Tror jag har tappat 3 dubb bak och inga fram på mina Biltema däck. Cyklar iofs inte mer än 7 km om dagen 5 dagar i veckan mestadels i stan. Har haft dom sen början på nov

Kvalitetsdäck kan du köra i flera säsonger utan att tappa dubb. Kvaliten på själva dubbarna sög också, efter en säsonh hade jag säkert tappat 10-15 dubbar och de som var kvar var nernötta och gjord ingen större nytta. Biltemas däck är ju inte snorbilliga heller och med tanke på den låga livslängden blir de rätt dyra.
Citera
2013-02-27, 19:11
Medlem
Hjälper dubbäck när det är oplogat och/eller nysnö?

Eller vad ska man ha då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in