2013-02-04, 12:28
Medlem
Pastmasters avatar
Studenter som läser:

Tandläkarprogrammet
Masterinriktningen Bioinformatik
Nanoteknik

???
Citera
2013-02-04, 12:30
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmansk3
fördomar om Osteologer (utbildar mig till det)
Gillar klassiska tilltugg. E.g. kex och lagrad ost. Samlar på benknotor.
Citera
2013-02-04, 12:47
Medlem
viwil001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmansk3
fördomar om Osteologer (utbildar mig till det)
Ross Geller från Friends.
Citera
2013-02-04, 12:52
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Studenter som läser:

Tandläkarprogrammet
Masterinriktningen Bioinformatik
Nanoteknik

???
Ville bli läkare men kom inte in.
Citera
2013-02-04, 23:48
Medlem
murmansk3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil001
Ross Geller från Friends.

fast han är ju paleontolog (vill ej vara otrevlig)
Citera
2013-02-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Ville bli läkare men kom inte in.
Psykologer kom inte in på läkare. Jurister kom inte in på psykolog. Ekonomer kom inte in på Juridik. Statsvetare kom inte in på ekonomi. Socionomer kom inte in på stats. Lärare är helt enkelt riktiga sopor. Men alla dessa kan ju förklara sitt val med att de faktiskt har ett intresse just för sitt fält.

Tycker den här tråden tappar mening lite om man alltid hänvisar till prestigenivån ovanför, det är liksom underförstått! Det feta undantaget är just tandläkare. Där är det ju pinsamt uppenbart: vem har ett primärt, genuint intresse för kroppens absolut tråkigaste del liksom? De läser medicin, men de läser verkligen b-medicin.
Citera
2013-02-05, 07:28
Medlem
Emilf-ws avatar
Fördomar mot de som pluggar kandidatprogrammet i matematik/matematisk statistik?
Citera
2013-02-05, 07:52
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilf-w
Fördomar mot de som pluggar kandidatprogrammet i matematik/matematisk statistik?

Antingen matteintresserade hipsters som tror att de kommer bli nya Arkimedes/Sokrates/Pythagoras,
sen finns det de som vill bli aktuarie/SCB-snubbe/forskare.
Citera
2013-02-05, 08:41
Medlem
Vad har ni för fördomar gentemot studenter som läser basår/bastermin på KTH/Chalmers?
Citera
2013-02-07, 19:11
Bannlyst
En undran: jag känner två som är socionomer till utbildningen. Den ena kallar sig "beteendevetare på x-kommunen", (socionomer är inte beteendevetare i strikt bemärkelse) en annan skriver att hon jobbat för en viss kommun vilket inte är sant då hennes fd arbetsplats/företag är privat....dock med uppdrag av kommunen men det är en helt annan sak.

Då har jag också mött en del socionomer som är jättegulliga och jättebra och de av er ska ha all tänkbar heder!

Men jag undrar om det finns många i kategorin som är naiva, ganska "dumma" och har bristande koll på annat än det skolböckerna säger? Stämmer detta? Varför måste många av de hävda sig och tro att dem är jättebildade för att de läst ett ganska soft program?
Citera
2013-02-07, 23:03
Medlem
Adgos avatar
Jag vill ha your cold, hard prejudice about Elektroteknik
Citera
2013-02-07, 23:06
Medlem
Att dom får akademisk hybris efter att ha läst 30 poäng och kan lite mer än alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in