2013-01-23, 17:09
  #1
Medlem
hej,

om man har tappat sitt körkort, och ansöker för ett nytt, får man det nya körtkortsversionen (2013 versionen)? Måste man då gå dit för att ta bilden eller kan man själv skicka in en bild?
Citera
2013-01-23, 17:21
  #2
Medlem
_killahs avatar
Gissningsvis så får du det nya körkortsutseendet ja.
Bilden ska väl vara något så när nytagen. Har du en sån så fungerar den nog bra. Dom använder din senaste om den inte är för gammal.
Citera
2013-01-23, 17:23
  #3
Medlem
Uninteresteds avatar
Min körkortsbild är fyra år gammal, jag tycker själv att jag förändrats ganska mycket utseendemässigt men hon i receptionen tyckte att den var bra.
Citera
2013-01-23, 17:53
  #4
Medlem
dkws avatar
Yes du får det nya, hände mig med.
Citera
2013-01-28, 18:00
  #5
Medlem
hade en fråga. Skickas kortet till Posten eller direkt hem till en? Grejen är jag har precis skickat iväg mitt pass till utlandet och de beräknar med att de kommer ta 1 månad.

Med andra ord, om körkortet kommer inom de närmaste dagarna, kommer de kräva att se på leg på Posten?
Citera
2013-01-28, 18:05
  #6
Medlem
Det skickas som REK dvs du hämtar det hos postens ombud eller hos postcenter och du måste kunna legitimera dig när du hämtar ut det.
Citera
2013-01-28, 18:07
  #7
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiagoinho
hade en fråga. Skickas kortet till Posten eller direkt hem till en? Grejen är jag har precis skickat iväg mitt pass till utlandet och de beräknar med att de kommer ta 1 månad.

Med andra ord, om körkortet kommer inom de närmaste dagarna, kommer de kräva att se på leg på Posten?

Om det kommer på posten så kan du väl berätta hur det ligger till och be dem öppna paketet?

Och om dem är lite skeptiska= Innan dem öppnar paketet så kan du skriva din signatur på en pappersbit så får dem jämföra med körkortet.

Har ingen som helst aning om man kan göra så men jag hade i alla fall försökt om det inte fanns något annat val.
Citera
2013-01-28, 18:08
  #8
Medlem
Skulle de acceptera mitt gamla körkort som "hittades" efter det nya kortet kommit till Posten?
Citera
2013-01-28, 18:24
  #9
Medlem
-defekt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiagoinho
Skulle de acceptera mitt gamla körkort som "hittades" efter det nya kortet kommit till Posten?
Nej det gamla kortet är makulerat.
Skall förverkas så fort som möjligt.
Annars kan man avanmäla förlusten, då vill polisen ha in kortet.
Citera
2013-02-02, 21:18
  #10
Medlem
OM du har en gammal id handling samt ett vittne med giltig id handling som intygar vem du är så borde det inte vara några större problem att få ut ditt nya kk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in