2013-01-30, 14:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Att ta bort invandringen är inte lösningen.
Varför inte, vilka fördelar med invandringen ser du som uppväger ens denna ena nackdel med dom 100-tals våldtäkterna?
Citera
2013-01-30, 14:31
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför inte, vilka fördelar med invandringen ser du som uppväger ens denna ena nackdel med dom 100-tals våldtäkterna?

Av den anledningen jag redogjorde för i tidigare inlägg.
Citera
2013-01-30, 14:35
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Nej våldtäkt och mord likställs inte. Visst får många livet förstört men dom dör inte. Att säga att man rädda livet på dom är direkt felaktigt. Hur du än vänder och vrider på det.

Om vi kastrerar alla män räddar vi många hundra fler. Kanske är det ett alternativ?
Som du förstår är resonemanget ohållbart. Ett annat exempel är.
Förbjuder vi alkohol kommer vi rädda livet på ca. 70 personer om året i trafiken.

Jag tror inte att någon anser att våldtäkter eller andra brott är ett pris man får betala. Inte någon faktiskt. Att ta bort invandringen är inte lösningen. Inte heller att förbjuda spriten.

Hur många våldtäkter sker under påverkan av alkohol eller droger. Någon som vet?

Att kastrera alla män är att kraftigt inskränka individens frihet. Alkoholförbud leder per automatik inte till att alkoholens skadeverkningar upphör. Och vad gäller invandring och brottslighet... tja, den diskussionen gör sig nog bäst i en annan forumdel.
Citera
2013-01-30, 14:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Av den anledningen jag redogjorde för i tidigare inlägg.
Jag kan inte se något i dina tidigare inlägg i tråden som förklarar fördelarna med invandringen, som skulle uppväga nackdelarna.

Förutom möjligtvis att Svenskar annars skulle stå för 100% av våldtäkterna, vad det nu överhuvudtaget har för relevans?
Citera
2013-01-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Frågan är ju vad denna ambassadör bygger det på, då inga undersökningar gjorts sedan 2005, och då var det inte invandrare som stod för majoriteten. Överrepresentation, ja. Men de begick inte de flesta brotten, och det inkluderar våldtäkter.
Har du ens läst BRÅ:s rapport från 2005?
Där framgår tydligt att invandrare numera står för majoriteten av våldtäkterna.

http://www.bra.se/download/18.cba82f...h_utlandet.pdf
Sidor 25 och 41.

Misstänkta för våldtäkt/försök till våldtäkt:
44% svenskar
56% invandrare

Med invandrare avses personer födda i utlandet eller i Sverige med minst en utländsk föräldrer.
Studien baseras på data från 1997-2001 så invandrarnas överrepresentation är sannolikt ännu högre idag, 10+ år senare.

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Samtidigt så behöver det inte gå så långt att det måste vara en majoritet innan det blir ett gigantiskt problem. När det ibland råder en överrepresentation på 400 % så är det dags att öppna ögonen.
Överrepresentationen för invandrare från mellanöstern och nordafrika är inte så låg som 400%. Den är 2000-3000% enl BRÅ:s studie från 1996 då man fortfarande vågade redovisa siffror för enskilda länder.
Citera
2013-01-30, 15:03
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan inte se något i dina tidigare inlägg i tråden som förklarar fördelarna med invandringen, som skulle uppväga nackdelarna.

Förutom möjligtvis att Svenskar annars skulle stå för 100% av våldtäkterna, vad det nu överhuvudtaget har för relevans?

Ber om ursäkt.
Vad jag menar är att man kan inte resonera så.
Visst finns det fördelar och nackdelar med allt, så även med invandringen.
Säg att det bor ca. 1 miljon utlandsfödda i Sverige ställ det sedan i relation till antalet våldtäkter så är majoriteten invandrare inte våldtäktsmän. Tittar man då på ökningen av anmälda våldtäkter och utan att räkna bort parametrar så som att, brott som tidigare klassats som ofredande numera klassas som våldtäkt, relaterat till antalet "nya invandrare" så är det även där få som faktiskt begår våldtäkter.

Jag tycker det är tragiskt med våldtäkter. Mer tragiskt tycker jag det är att så många som utnyttjar dessa öden när man egentligen utövar den egentliga agendan, nämligen smutskasta och "stoppa invandringen". Alltid talas det om hur många invandrare som begår våldtäkt, aldrig talas det om när "svenskar" gör det. När Hagamannen hängs ut så ifrågasätts det med argument om att det bara är för att han är vit.
Jag vill påstå att många egentligen skiter i våldtäkterna. Men det är ett bra argument för agendan.
Citera
2013-01-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt.
Vad jag menar är att man kan inte resonera så.
Visst finns det fördelar och nackdelar med allt, så även med invandringen.
Säg att det bor ca. 1 miljon utlandsfödda i Sverige ställ det sedan i relation till antalet våldtäkter så är majoriteten invandrare inte våldtäktsmän. Tittar man då på ökningen av anmälda våldtäkter och utan att räkna bort parametrar så som att, brott som tidigare klassats som ofredande numera klassas som våldtäkt, relaterat till antalet "nya invandrare" så är det även där få som faktiskt begår våldtäkter.

Jag tycker det är tragiskt med våldtäkter. Mer tragiskt tycker jag det är att så många som utnyttjar dessa öden när man egentligen utövar den egentliga agendan, nämligen smutskasta och "stoppa invandringen". Alltid talas det om hur många invandrare som begår våldtäkt, aldrig talas det om när "svenskar" gör det. När Hagamannen hängs ut så ifrågasätts det med argument om att det bara är för att han är vit.
Jag vill påstå att många egentligen skiter i våldtäkterna. Men det är ett bra argument för agendan.

Är ignorans bättre om det passar agendan? Är mörkning bättre om det passar agendan? Är lögner bättre om det passar agendan?
Citera
2013-01-30, 15:26
Medlem
Citat:

Jag tycker det är tragiskt med våldtäkter. Mer tragiskt tycker jag det är att så många som utnyttjar dessa öden när man egentligen utövar den egentliga agendan, nämligen smutskasta och "stoppa invandringen".

Den här meningen sammanfattar väl vad de flesta journalister och "feminister" tycker. Du/ni inser inte att det inte är "rasisterna" som har en känslolös och relativiserande agenda, utan ni själva.

I andra normalare länder resonerar inte journalister/medier såhär, bara så du vet. Ta och följ debatten i Norge.

Ärlig nyhetsrapportering ledde till insikten att det faktiskt är ett mönster (en STRUKTUR) att utomeuropeiska män tar med sig en rutten kvinnosyn och våldtar företrädelsevis norska kvinnor.

Resultat? Debatt, skuldbeläggande och ÅTGÄRDER. Imamer och invandrarpolitiker talar om vikten av att ändra dessa attityder, inte om hur synd det är om invandrade män att misstänkliggöras.

Nettoskillnaden mellan ditt sterila, kyliga PK-tänk och deras ärligare attityd? Att ett antal kvinnor av kött och blod i Norge kommer slippa det som en del svenska kvinnor drabbas av. För sådana som dig och Oisin Cantwell är det viktigare att påpeka att DE FLESTA invandrare inte våldtar än att belysa att ALLTFÖR MÅNGA svenska kvinnor får sina liv förstörda.
Citera
2013-01-30, 15:27
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ber om ursäkt.

Men som det är nu så är ju agendan att man ska föra befolkningen bakom ljuset genom att ljuga och förvränga sanningen, man vill ge sken av att det är etniska svenskar som begår en klar majorietet av våldtäkterna i Sverige. Vad tycker du om den agendan? Helt okej för att syftet är bra enligt dig?

Varför kan man inte publicera namn och bild på alla våldtäktsmän i Sverige oavsett etnicitet?
Sanningen kort och gott är det för mycket begärt?
Citera
2013-01-30, 15:34
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Är ignorans bättre om det passar agendan? Är mörkning bättre om det passar agendan? Är lögner bättre om det passar agendan?

Givetvis inte.
Citera
2013-01-30, 15:44
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Den här meningen sammanfattar väl vad de flesta journalister och "feminister" tycker. Du/ni inser inte att det inte är "rasisterna" som har en känslolös och relativiserande agenda, utan ni själva.

I andra normalare länder resonerar inte journalister/medier såhär, bara så du vet. Ta och följ debatten i Norge.

Ärlig nyhetsrapportering ledde till insikten att det faktiskt är ett mönster (en STRUKTUR) att utomeuropeiska män tar med sig en rutten kvinnosyn och våldtar företrädelsevis norska kvinnor.

Resultat? Debatt, skuldbeläggande och ÅTGÄRDER. Imamer och invandrarpolitiker talar om vikten av att ändra dessa attityder, inte om hur synd det är om invandrade män att misstänkliggöras.

Nettoskillnaden mellan ditt sterila, kyliga PK-tänk och deras ärligare attityd? Att ett antal kvinnor av kött och blod i Norge kommer slippa det som en del svenska kvinnor drabbas av. För sådana som dig och Oisin Cantwell är det viktigare att påpeka att DE FLESTA invandrare inte våldtar än att belysa att ALLTFÖR MÅNGA svenska kvinnor får sina liv förstörda.

Ok, men förklara då varför det är hundra procent fokus på invandrare som våldtäktsmän och noll procent kritik på den "svenska" delen?
Var var tex dom svenska riddarna när Noras röst behövde stöd? Varför kräver ingen att Södermannen hängs ut. Och varför har han inte redan hängts ut på avpixlat?
Och ja det är viktigt att på peka att majoriteten av invandrarna inte stjäl och våldtar eftersom det finns krafter som jobbar hårt på att få det att se ut så. Och att det finns alldeles förmånga som inte förmår att tänka själv utan tror på det dom läser på avpixlat om att var fjärde kvinna kommer våldtas.

Jag hävdar att ni skiter i kvinnorna dom är bara ett verktyg för er.
Citera
2013-01-30, 15:46
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Men som det är nu så är ju agendan att man ska föra befolkningen bakom ljuset genom att ljuga och förvränga sanningen, man vill ge sken av att det är etniska svenskar som begår en klar majorietet av våldtäkterna i Sverige. Vad tycker du om den agendan? Helt okej för att syftet är bra enligt dig?

Varför kan man inte publicera namn och bild på alla våldtäktsmän i Sverige oavsett etnicitet?
Sanningen kort och gott är det för mycket begärt?

Jag har letat runt en stund och jag kan inte någonstans där man skulle ge sken av det är etniska svenskar som begår majoriteten av våldtäkter. Länka gärna.

Enkelt. Därför att det bryter mot de pressetiska reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in