2013-01-27, 22:12
  #817
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmackan100
Vad lyssnade du på?
Drog ner Pink Floyd, passade utmärkt. De låtar jag hann lyssna på var lite halvt ambient, vilket var perfekt, musiken tog inte en för stor plats, men gav samtidigt en boost på trippen.
Citera
2013-01-28, 13:43
  #818
Medlem
Risplockarns avatar
Är väldigt nyfiken på det här fenomenet "K-hole". Vad fan händer egentligen? Har sett en del videos på youtube med folk som ligger helt stilla i skumma ställningar och bara tittar rakt upp, helt döda i ögonen men ändå där. Lever man bara i huvudet då? Är det som en slags dröm/drömvärld man befinner sig i? Hur länge kan ett sådant vara isåfall? Tänker man öht när man är i detta tillstånd eller färdas man bara med på en resa, helt omedveten om vem man är/vart man är?
Citera
2013-01-29, 13:01
  #819
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Är väldigt nyfiken på det här fenomenet "K-hole". Vad fan händer egentligen? Har sett en del videos på youtube med folk som ligger helt stilla i skumma ställningar och bara tittar rakt upp, helt döda i ögonen men ändå där. Lever man bara i huvudet då? Är det som en slags dröm/drömvärld man befinner sig i? Hur länge kan ett sådant vara isåfall? Tänker man öht när man är i detta tillstånd eller färdas man bara med på en resa, helt omedveten om vem man är/vart man är?

Man är väck, mer eller mindre. "Body and mind" är seperated, och allt du känner är "mind". Du kan inte ta på vad du är, men du är något, och du susar runt bland de konstigaste, intressantaste, hemskaste, roligaste och mest skeva "platser" du besökt.

Jag har aldrig hamnat i K-hole (Har tagit Ketamin dock), men däremot i "M-hole" (Methoxetamin, d.v.s. same-same som Ketamin) och upplevt många underliga saker som bara existerar i... jag vet inte? Ens "mind"? En dimension vi annars inte har tillgång till?

Vid ett tillfälle satt jag i universum. Det var vitt ljus överallt. Det var totalt tomt. Det och allt det - d.v.s.inget - var universum Och det var evigt.
Citera
2013-01-29, 13:23
  #820
Medlem
nakedjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Är väldigt nyfiken på det här fenomenet "K-hole". Vad fan händer egentligen? Har sett en del videos på youtube med folk som ligger helt stilla i skumma ställningar och bara tittar rakt upp, helt döda i ögonen men ändå där. Lever man bara i huvudet då? Är det som en slags dröm/drömvärld man befinner sig i? Hur länge kan ett sådant vara isåfall? Tänker man öht när man är i detta tillstånd eller färdas man bara med på en resa, helt omedveten om vem man är/vart man är?

Precis som ovcharka säger så är det när kroppen och medvetandet är helt separerade. Du är alltså fortfarande vaken, fast du uppfattar inga yttre sinnesintryck som din kropp försöker leverera. Som att sitta i ett väldigt djupt hål.

Ibland kommer man ihåg vem man är, vad man är ("människa? är det nån slags apa?") och varför man är så skev, men ofta så tappar man de koncepten. Förutom rent kroppsligt så dissocieras man alltså från verkligheten även på ett mentalt plan.

Har man ingen kropp och ingen kunskap om vem/vad man är så upplever många att man flyter ihop med universum, eller någon annan slags universell enighet. Det är en väldigt speciell upplevelse
Citera
2013-02-02, 13:39
  #821
Medlem
erikkkkks avatar
Om man skulle byta ut alkoholen mot ketamin - dvs. ta ketamin 1-2 gånger/vecka - vilka eventuella biverkningar riskerar man då att få? Vi bortser från att ketamin är narkotikaklassat, och eventuella konsekvenser av detta.

De biverkningar som man som missbrukare kan få, kan man få dem av ett helgbruk också? Jag tänker främst på förstörd urinblåsa, som jag såg i någon dokumentär. Några fler psykiska eller fysiska konsekvenser som man kan räkna med?

Ni får gärna beskriva skillnaden mellan ketamin och alkohol på följande punkter:

- Pratgladhet
- Klarhet i ruset
- Bäst syn
Citera
2013-02-02, 14:02
  #822
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikkkkk
Om man skulle byta ut alkoholen mot ketamin - dvs. ta ketamin 1-2 gånger/vecka - vilka eventuella biverkningar riskerar man då att få? Vi bortser från att ketamin är narkotikaklassat, och eventuella konsekvenser av detta.

De biverkningar som man som missbrukare kan få, kan man få dem av ett helgbruk också? Jag tänker främst på förstörd urinblåsa, som jag såg i någon dokumentär. Några fler psykiska eller fysiska konsekvenser som man kan räkna med?

Ni får gärna beskriva skillnaden mellan ketamin och alkohol på följande punkter:

- Pratgladhet
- Klarhet i ruset
- Bäst syn

Blir nog mer pratglad på alkohol, kan inte få fram orden och formulera mig på ketamin. Blir bara ett evigt stammande.
Citera
2013-02-02, 14:05
  #823
Medlem
Jag såg någon dokumentär där en läkare så att om man tar mer än 1g i veckan så är det mer eller mindre säkert att man får fuckad blåsa osv efter ett tag. Jag undrar lite hur det ligger till med mxe vilket jag tog ofta och mycket under en lång period. visst fan har man väl fått i sig 10g ketamin nån vecka också men jag brukar inte ta det speciellt ofta.
Citera
2013-02-02, 16:19
  #824
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikkkkk
Om man skulle byta ut alkoholen mot ketamin - dvs. ta ketamin 1-2 gånger/vecka - vilka eventuella biverkningar riskerar man då att få? Vi bortser från att ketamin är narkotikaklassat, och eventuella konsekvenser av detta.

De biverkningar som man som missbrukare kan få, kan man få dem av ett helgbruk också? Jag tänker främst på förstörd urinblåsa, som jag såg i någon dokumentär. Några fler psykiska eller fysiska konsekvenser som man kan räkna med?

Ni får gärna beskriva skillnaden mellan ketamin och alkohol på följande punkter:

- Pratgladhet
- Klarhet i ruset
- Bäst syn
De bieffekter jag läst om kroniskt användande av ketamin har varit depersonalisation och derealisation. Vet inte vid hur mycket regelbundet bruk då, men kanske några gånger i veckan/varje dag? Iaf något man bör undvika, börjar man känna detta får man ta en paus. Inte läst något om fysiska bieffekter.
Citera
2013-02-02, 17:47
  #825
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
De bieffekter jag läst om kroniskt användande av ketamin har varit depersonalisation och derealisation. Vet inte vid hur mycket regelbundet bruk då, men kanske några gånger i veckan/varje dag? Iaf något man bör undvika, börjar man känna detta får man ta en paus. Inte läst något om fysiska bieffekter.
Att man bl.a. pissar blod kan du läsa om.
http://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine_health.shtml
__________________
Senast redigerad av Richard-Feynman 2013-02-02 kl. 17:52.
Citera
2013-02-02, 18:57
  #826
Medlem
Unbalanceds avatar
Vad går Ketamin för dessa dagar på gatan, 1gram tex ?
Citera
2013-02-02, 19:21
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Vad går Ketamin för dessa dagar på gatan, 1gram tex ?
1000 kronor där jag bor.
Citera
2013-02-02, 19:36
  #828
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Att man bl.a. pissar blod kan du läsa om.
http://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine_health.shtml
Där ser man. Vet man mekanismen i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in