Citat:
Jag ber om ursäkt för sent svar. Jag svarade dagen efter och skrev en massa text. Min dator hängde sig dock och allt försvann. Det tog musten ur mig så det är därför svaret har dröjt. Jag har nu lärt mig att spara den text jag skriver så att samma sak inte händer igen.
Ursprungligen postat av nebelwerfer42
Tråkigt om TS lyckas så ett enda korn av tvivel hos någon trådläsare genom osaklig smutskastning i en trådstart som TS efter 4-5 dagar fortfarande inte behagat följa upp. Vad har du för agenda bergochdal?
Som flagella påpekade stöds Hundstallet av en rad välrenommerade företag och organisationer. Hade det förelegat bevis för ekonomiska oegentligheter eller ens trovädiga misstankar därom, ställer jag mig tvivlande till att dessa varit kvar som officiella sponsorer.
Den här tråden hör hemma i papperskorgen eftersom trådstarten bygger på ogrundade påståenden skapade av TS och dennes hjärnspöken.
Som flagella påpekade stöds Hundstallet av en rad välrenommerade företag och organisationer. Hade det förelegat bevis för ekonomiska oegentligheter eller ens trovädiga misstankar därom, ställer jag mig tvivlande till att dessa varit kvar som officiella sponsorer.
Den här tråden hör hemma i papperskorgen eftersom trådstarten bygger på ogrundade påståenden skapade av TS och dennes hjärnspöken.
Min agenda är att folk ska få upp ögonen för saker och ting som är lite väl upputsade, i detta fall ett hundstall. Organisationer som kan finnas och bestå utan att någon eller några utomstående får ifrågasätta vad de sysslar med är inte okej. Det luktar diktatur. Jag ifrågasätter inte allt hundstallet sysslar med - tycker t. ex. att det är bra att de tar emot misshandlade hundar - men man måste inte svälja allt de gör. Man ska istället ha ögonen på dem och jag finner det märkligt att bestulna hundägare nästan aldrig får komma till tals i media och jag finner det märkligt att verksamhetschefen kan plocka ut en halv miljon kronor per år medan andra, t. ex. hundrastarna, förväntas arbeta gratis.
Djurparker i Sverige anses nog av många som seriösa, med tusentals besökare varje år. Sen får man upp ögonen för hur det kan gå till:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/olands-djurpark-anklagas-for-vanskotsel
http://forysta.bloggspace.se/
Notera att den aktuella djurparken på Öland hänvisar till att Länsstyrelsen ska ha varit på inspektioner och inte hittat några fel. Kan vi lita på det? Har Länsstyrelsen verkligen varit där och inspekterat? Hur kommer det sig att de har missat sjuka djur och djur som dött en onaturlig död? Ska vi strunta i att ifrågasätta Ölands djurpark eftersom de har funnits sen 1975? Ska vi strunta i att ifrågasätta Länsstyrelsen för att de har funnits ännu längre och man får inte ifrågasätta verksamheter som funnits länge? Ifrågasätter man så är man inte frisk i huvudet, enligt er.
Önskar inte smutskasta någon eller något i onödan men man ska kunna diskutera detta utan att stämplas som psykiskt sjuk.
Jag vill gärna att folk som har fått sina hundar omhändertagna av hundstallet i Åkeshov (eller annat hundstall) skriver och berättar vad de har upplevt. Anser de sig felbehandlade? Varför anser de sig felbehandlade?