2013-01-04, 21:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafi
Avråder alla från att beställa från denna webbutik.
Skickar använda/trasiga varor titt som tätt och hoppas på att man inte ska "orka bry sig".
Det är hela deras upplägg.

... eller - ur aktieägarsynpunkt ännu värre - har så stora logistikkproblem att de raderar order av påhittade orsaker før att de inte hinner eller orkar leverera. Det verkar som man verkligen glømt kunden hos CDON.

En vänninas svenske pojkvän, bosatt i Norge men också med en svensk adress, beställde en rad julklappar - varav lite svenska bøcker - med leverans till den svenska adressen i ganska god tid føre jul. Denna strøks, utan dialog med honom, eftersom han bland annat sades ha "beställt till Norge" och att det var mot deras regler. Bullshit såklart. De hade hänvisat honom till den norska sidan som självklart inte hade samma utbud. Han hade fått ganska kort tid på sig att fixa klapparna och var väldigt tydlig med vad han tyckte om "skitfirman".

Men men, kunderna bestämmer, det är bara att handla av mer seriøsa och kundorienterade føretag framøver.
Citera
2013-01-09, 11:35
Medlem
Idag valde jag att skriva detta meddelande till cdon.com

Jag vill avbeställa min order på 776kr då jag fick se att ni inte längre har fraktfritt när man handlar för mer än 600kr.

Handlade alla mina julklappar hos er 2012. Kommer inte handla här mer förrän ni inför fri frakt igen. Kommer upplysa min familj och vänner att göra likadant.
Senast redigerad av Mosik 2013-01-09 kl. 11:44.
Citera
2013-01-09, 11:50
Medlem
denna sida har blivit totalt jävla värdelös. det tar över en vecka att få grejerna och när man köpt något som blir restat och efter någon månad får man veta att beställningen är avslutad. men dom behåller ändå produkten på hemsidan
Citera
2013-01-09, 11:53
Medlem
Dock får man istället en rabattkod på 50 kr om man handlar för över 600 kr.
Själv tycker jag att det är bättre som det är nu, men jag kan förstå de som föredrog att få fri frakt istället.
(Det beror på hur ofta man handlar, och om man då kommer ihåg att använda rabattkoden.)
Citera
2013-01-10, 10:52
Medlem
Vilket jävla skämt företag. Gjorde mina beställningar för mer än två veckor sedan och inga av dem produkter jag helst ville ha kommer att levereras, trots att minst en av dessa fanns i lager vid beställning. Är det så här man väljer att behandla sina kunder? I så fall är det sista gången jag någonsin kommer göra en beställning därifrån. Det känns som att dem inte en försöker göra ett ärligt försök att göra rätt för sig,istället väljer dem den enkla vägen och annullera alla varor dem inte kan leverera, och det flera veckor efter beställning. Lågt och ovärdigt minst sagt av ett företag som tyvärr visade sig inte att hålla måttet när trycket under julen var som värst.
Citera
2013-01-10, 12:27
Medlem
Handlade på Cdon i god tid till julen. När jag beställde så såg jag till att allt fanns i lagret men sen på beställningsstatus ser jag att ett spel är restnoterat. Helvete tänkte jag då. Gick in igår och kollade att spelet är nu listad för leverans mellan 1-3 dagar. Kan ha kommit in tidigare då jag ej har kollat varje dag. Ok, då går jag och kollar status för min order som visar sig att inget har hänt.

Wtf, alltså julruschen är över och så det ska inte vara några problem med att få iväg varorna samma dag som de får in.

Kommer knappast beställa igen från CDON.

Nu ska jag maila HM och skälla på att deras logistikpartner Schenker suger. Beställning i söndags, packas och går iväg på måndagen men fortfarande inte ankommit utlämningsställe.
Senast redigerad av zeno 2013-01-10 kl. 12:38. Anledning: glömt några ord osv
Citera
2013-01-25, 21:46
Medlem
NW87s avatar
I Tisdags gjorde jag en beställning på 2 spel, leveranstid 1-3 dagar. Onsdag kväll fick jag ett sms om att varorna va skickade. Nu är det Fredag, inga spel har kommit. Varför? vad är det som tar sån tid? Hade velat haft spelen nu i helgen.
Citera
2013-01-26, 23:43
Medlem
FeFFes avatar
En stor del beror också på posten, det är inte bara CDONs fel att saker tar tid.
Citera
2013-01-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Dock får man istället en rabattkod på 50 kr om man handlar för över 600 kr.
Själv tycker jag att det är bättre som det är nu, men jag kan förstå de som föredrog att få fri frakt istället.
(Det beror på hur ofta man handlar, och om man då kommer ihåg att använda rabattkoden.)

Innan nyår hade de både fri frakt och en rabattkod på 50kr när man handlar varor för över 600kr
Citera
2013-01-27, 22:29
Medlem
Presentpappers avatar
Handlade tidigare en hel del från Cdon. Då fungerade det utmärkt. Det var dock ett tag sedan sist.
Citera
2013-01-28, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosik
Innan nyår hade de både fri frakt och en rabattkod på 50kr när man handlar varor för över 600kr

Jo, de har fri frakt lite då och då, men det är ju bara tillfälliga kampanjer.
Citera
2013-02-26, 20:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
I vintras hade cdon rabattkodskampanj så man fick 50kr i rabatt om man skrev in "christmas", har de något liknande igång nu? skulle behöva lite rabatt känner jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in