2013-01-23, 12:44
Medlem
HeyBePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Jo men tjena, "ohygieniskt"... Lika ohygieniskt som när era äckliga vattenflaskor som ni haft läpparna på fylls på med vatten, fast ni kanske tenderar att suga av kranen? Fan vet jag

Vattenflaskor är billigt, har man tur kan man hitta en gammal PET-flaska i en soptunna. Men annars kan det ju hända att man glömmer sin flaska hemma...LOVAR förresten att ni utsätts för fler bakterier när ni gnuggar er stjärtar mot bänkarna i bastun eller håller i ett par hantlar.

Fast vattenflaskan flåsar ju inte
Har inte tänkt på det här förut, brukade själv dricka ur kranen ibland när jag glömt vattenflaska. Ska aldrig mer göra det, flaskan ska fyllas på hemma också. Tänk alla som står och flåsar på kranöppningen när dem dricker sen kommmer det ner i flaskan för den som fyller på efteråt. blääää haha.

Så länge man inte slickar sig sig på röven efter man bastat eller suger på sina fingrar efter man gymmat så är det nog ingen fara där iaf
2013-01-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Stör mig på den i personalen som bestämt att man inte ska få dricka ur vattenkranen på Friskis. Nej det är fan inte ohygieniskt, speciellt inte i kontrast till allt jävla svett som flödar överallt annars i lokalen.

så jäkla mesigt, men samtidigt har ja faktiskt förstående till folk som inte vill fylla på sin flaska där andra har haft sina läppar.Varje gång ja dricker ur kranen så nuddar jag aldrig läpparna i kranen för att ja själv inte vill sätta dem där någon annan haft dem! För övrigt skiter ja i om de sitter en förbudslapp ovanför kranen och dricker där ändå! Om det är så att ja glömt min flaska i omklädningsrummet
2013-01-23, 16:27
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBePositive
Tänk alla som står och flåsar på kranöppningen när dem dricker sen kommmer det ner i flaskan för den som fyller på efteråt. blääää haha.

Se upp när du andas, din luft kan ju ha varit i nån annans lungor innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
så jäkla mesigt, men samtidigt har ja faktiskt förstående till folk som inte vill fylla på sin flaska där andra har haft sina läppar.

Hur dricker folk ur en kran egentligen? Jag sätter läpparna mot vattenstrålen och inte kranen, trodde det var normalt? Såna där klassiska drickfontäner där man dricker direkt från strålen har ju funnits i evigheter utan att folk har dött av det..
2013-01-23, 16:30
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Varför skulle det vara ohygieniskt att dricka vatten direkt ur kranen? Man nuddar knappast kranen med läpparna.
2013-01-23, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Varför skulle det vara ohygieniskt att dricka vatten direkt ur kranen? Man nuddar knappast kranen med läpparna.

Nej i synnerhet inte på friskis där de väl har långa höga kranhalsar. Fontäner kan vara lite smågay när vissa nästan suger av kranen.
2013-01-23, 17:25
Medlem
HeyBePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Se upp när du andas, din luft kan ju ha varit i nån annans lungor innan.

Hur dricker folk ur en kran egentligen? Jag sätter läpparna mot vattenstrålen och inte kranen, trodde det var normalt? Såna där klassiska drickfontäner där man dricker direkt från strålen har ju funnits i evigheter utan att folk har dött av det..

Ah det tänkte jag fan inte på, tack för att du uppmärksammade mig. Finns bara en lösning på det, skaffa hemmagym eller: http://www.youtube.com/watch?v=O97tkZCnzdw
2013-01-24, 02:00
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Jag är på gymmet för vikt-nedgång endast för tillfället, så jag använder mig att löparbandet.
När jag varit nere och testat lyfta vikter har två "biffar" varit jävligt trevliga och hjälpt till och berättat hur jag ska göra..
Sen kommer 18-22-åringarna som just har lyckats att blivit hyfsat stora.. Glider runt och tror att de dominerar gymmet och tittat överlägset på en när man är där och kämpar för att lära sig teknik etc..

Fan är problemet, får man inte vara nybörjare kanske?
Jag skiter dock i det, och kör på ändå.

Äsch, sådana där töntar skiter man i. Jag är också nybörjare och ganska tunn men efter att ha hört dessa "hyfsat stora" 18-22-åringar samtala om "typ jobbet och så va" så har jag konstaterat att deras årslöner är mindre än min månadslön Så vem fan bryr sig ett enda dugg om dem? De har tom betalat sina gymkort själva ur egen ficka
2013-01-24, 08:36
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Äsch, sådana där töntar skiter man i. Jag är också nybörjare och ganska tunn men efter att ha hört dessa "hyfsat stora" 18-22-åringar samtala om "typ jobbet och så va" så har jag konstaterat att deras årslöner är mindre än min månadslön Så vem fan bryr sig ett enda dugg om dem? De har tom betalat sina gymkort själva ur egen ficka

Stör mej oerhört på trådsmala/feta personer (såna som du och Sensimilla1) som utgår från att folk med bättre kroppar ser ner på dem. Finns Många som beter sig som er, sitter och ger avundsjuka hatblickar på alla som är vältränade, utan att de ens kollat på dej.
Att du sedan tröstar dej med att du iallafall tjänar mer är bara patetiskt och lite sorgligt.
2013-01-24, 12:18
Medlem
paddyspubs avatar
När ni ändå talar om hur man ser varandra på träningen.

Var och tränade förra veckan då det kom in en lite kraftigare brud som tränade stenhårt. Beundransvärt kollade jag lite smått och såg hur hon svettades, nickade för mig själv och tänkte, "Fan vad kul att hon försöker göra något åt sin kropp!". Dock kollade hon tillbaka väldigt surt och trodde säkert att jag såg ner på henne vilket gjorde mig lite stött.

Då blev jag rätt lack och summa summarum så stör jag mig på otränade fetton som tror att vi som är mer tränade ser ner på alla andra.
2013-01-24, 12:41
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Stör mej oerhört på trådsmala/feta personer (såna som du och Sensimilla1) som utgår från att folk med bättre kroppar ser ner på dem. Finns Många som beter sig som er, sitter och ger avundsjuka hatblickar på alla som är vältränade, utan att de ens kollat på dej.
Att du sedan tröstar dej med att du iallafall tjänar mer är bara patetiskt och lite sorgligt.

Ahem, mycket mer, om jag får be. Jag tjänar mycket mer

Sen så tycker jag inte alls att de med bättre kroppar ser ned på mig eller någon annan. Det är bara några få väldigt unga gymmare som beter sig så illa. Det är säkert åldersrelaterat. De flesta riktigt vältränade som jag ser på gymmet motiverar mig tvärtom till att ta i ännu mer. Om man är jättetrött och svettig och tänker "varför gör jag detta mot mig själv?" så ser man de här riktigt vältränade männen/kvinnorna och tänker "just det ja, därför är det ju".
2013-01-24, 13:07
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Ahem, mycket mer, om jag får be. Jag tjänar mycket mer

Sen så tycker jag inte alls att de med bättre kroppar ser ned på mig eller någon annan. Det är bara några få väldigt unga gymmare som beter sig så illa. Det är säkert åldersrelaterat. De flesta riktigt vältränade som jag ser på gymmet motiverar mig tvärtom till att ta i ännu mer. Om man är jättetrött och svettig och tänker "varför gör jag detta mot mig själv?" så ser man de här riktigt vältränade männen/kvinnorna och tänker "just det ja, därför är det ju".

Du kanske borde skriva i Skryt-tråden istället? Din inkomst kan diskuteras någonstans där folk bryr sig.
2013-01-24, 13:10
Medlem
5137s avatar
Jag stör väl mig inte på så jättemycket men jag tycker det är jävligt irriterande med folk som bråkar med varandra på gymmet. Och då menar jag inte bråkar som i försöker peppa varandra och tränas, utan står och bara skriker på varandra.. Usch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in