2012-11-05, 22:34
Medlem
Hasselhoffs avatar
Såg just på TV4 Nyheterna och när USA-valet diskuterades dök det upp en rätt speciell person bredvid Bengt Magnusson - Marcus Oskarsson (med risk för felstavning).

Vem är denna människa? Namnet klingar svenskt, men både utseende och brytning skvallrar om något annat.
Citera
2012-11-06, 20:02
Medlem
Hasselhoffs avatar
Tydligen bara jag som fann denna person vara ett unikum?
Citera
2012-11-06, 22:00
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Tydligen bara jag som fann denna person vara ett unikum?

Nja, om vi tänker på samma person så instämmer jag. Minns inte namnet, men för några veckor sedan dök en ung kille upp som utrikespolitisk exert i TV4. Säkert kunnig statsvetare etc, men det ända jag kunde tänka på vad hans extremt noppade ögonbryn. Såg närmast påmålade ut, knappast något man är van vid från KG Bergström och andra expertgubbar i nyhetstudior. Var det samma kille?
Senast redigerad av Walker 2012-11-06 kl. 22:48.
Citera
2012-11-06, 22:53
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Nja, om vi tänker på samma person så instämmer jag. Minns inte namnet, men för några veckor sedan dök en ung kille upp som utrikespolitisk exert i TV4. Säkert kunnig statsvetare etc, men det ända jag kunde tänka på vad hans extremt noppade ögonbryn. Såg närmast påmålade ut, knappast något man är van vid från KG Bergström och andra expertgubbar i nyhetstudior. Var det samma kille?

Det låter så.
Mycket märklig röst och extrema blink-tics.
Och med en haka som Clark Kent.
Ser nästan lite läskigt robotlik ut.

Säkert oerhört kunnig, men jag hade svårt att lyssna på vad han faktiskt sa...
Citera
2012-11-06, 23:01
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Det låter så.
Mycket märklig röst och extrema blink-tics.
Och med en haka som Clark Kent.
Ser nästan lite läskigt robotlik ut.

Säkert oerhört kunnig, men jag hade svårt att lyssna på vad han faktiskt sa...

Troligen enormt påläst om amerikansk politik på ett sätt som Filip Hammar bara kan önska att han är, men..tja..det är något med Oskarsson som gör att man har svårt att lyssna

Mumma för kommande parodier och imitationer med hans ticks Blir han känd som KG & Knutsson så kan Oskarsson räkna med åtminstone en parodi i Public Service i P1.
Senast redigerad av Walker 2012-11-06 kl. 23:06.
Citera
2012-11-07, 01:14
Medlem
För er som inte haft nöjet att höra honom tala kan ni kika 7:40 in i det här klippet

http://www.youtube.com/watch?v=a8ZKM9SPXcc
Citera
2013-01-17, 08:12
Medlem
lovelymiserys avatar
På tv4 nyhetsmorgon idag igen. Finner denna människa fascinerande. Är han straight? Tveksamt. Är det ingen som sitter på info om snubben? Ålder osv.
Citera
2013-02-12, 17:25
Medlem
ManJuices avatar
Såg honom på fyran idag. Väldigt energisk kille, ska ha studerat i University of Denver.
Källa

Vad gäller ursprung har han definitivt semitiska drag, gissar på grek/turk, iranier, kanske jude, alternativt adopterad av något slag.

Är det bara jag eller har han mascara på sig?
Citera
2013-04-10, 17:32
Medlem
storytellers avatar
Jag såg honom nyss på TV och var tvungen att googla honom. Det här verkar vara en lite egen person. Inget fel med det! Tvärtom behövs fler sådana.
Det första jag tänkte när jag såg honom i TV4-studion var att han tagit amfetamin, men nu är jag mer inne på att han var lite nervös eller så är han sådär jämt. Vad vet vi om killen?
Sociolekten talar om att han s.a.s. kommer från pengar (eller vill låta som det).
Adopterad från Iran eller namnbyte, månne?
Citera
2013-04-18, 09:30
Medlem
Haha Marcus Oskarsson. Är ni helt pantade, det ser väl vem som helst att det är en iranier. Han har dessutom ett språk som påminner om iraniernas uttal.. svenske statsvetaren .. tillåt mig att småle
Citera
2013-04-20, 20:39
Medlem
Wandras avatar
Såg honom idag på TV 4. Fascinerande människa på något sätt. Kommer helt klart från överklassen och verkar Aspergeraktigt kunnig om USA.

Skulle tippa på att han är adopterad och betr. mascaran så tror jag inte på det. En del killar har onödigt vackra fransar och bryn.
Citera
2013-04-26, 18:07
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohansson031
Haha Marcus Oskarsson. Är ni helt pantade, det ser väl vem som helst att det är en iranier. Han har dessutom ett språk som påminner om iraniernas uttal.. svenske statsvetaren .. tillåt mig att småle
Sannolikt adopterad. Tänker osökt på den framlidne komikern Lasse Lindroth, alias Ali Hussein, som föddes i Teheran, adopterades av ett svenskt par och växte upp här. Inga jämförelser i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in