Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-24, 20:48
Medlem
Hej allesammenZ.

Någon som kört naproxen 500mg i antiinflamatoriskt syfte, hur har det isf fungerat?

Vet någon om dessa är starkare än t.ex. voltaren 50mg?

Mvh
Citera
2012-01-24, 21:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelmanclock
Hej allesammenZ.

Någon som kört naproxen 500mg i antiinflamatoriskt syfte, hur har det isf fungerat?

Vet någon om dessa är starkare än t.ex. voltaren 50mg?

Mvh
Har käkat det för en sönderboxad axel och det funkar fint. Ont i magen fick jag dock, men körde kuren ut. Både Voltaren och Naproxen är antiinflammatoriskt, febernedsättande och smärtlindrande men med lite olika verkan. Naproxen innehåller Naproxen och Voltaren Diklofenak.
Citera
2012-01-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har käkat det för en sönderboxad axel och det funkar fint. Ont i magen fick jag dock, men körde kuren ut. Både Voltaren och Naproxen är antiinflammatoriskt, febernedsättande och smärtlindrande men med lite olika verkan. Naproxen innehåller Naproxen och Voltaren Diklofenak.

Yep så långt har jag koll

Vilket tror du är starkast? Enligt läkaren skall naproxen 500mg vara starkare än voltaren/diklofenac 50mg.

Fick även Omeprazol för att skydda magen.

Mvh
Citera
2012-01-24, 22:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelmanclock
Yep så långt har jag koll

Vilket tror du är starkast? Enligt läkaren skall naproxen 500mg vara starkare än voltaren/diklofenac 50mg.

Fick även Omeprazol för att skydda magen.

Mvh
Naproxen biter bättre men är lite jobbigare för magen så käka du Omeprazolen. Tänk på att inte bara ta vid behov, ta den tre ggr dagligen oavsett smärta. Lycka till!
Citera
2012-01-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Naproxen biter bättre men är lite jobbigare för magen så käka du Omeprazolen. Tänk på att inte bara ta vid behov, ta den tre ggr dagligen oavsett smärta. Lycka till!

Yep kommer köra för fullt, dock 2ggr dagligen Läkaren ville knappt skriva ut 500mg för för att ta de 2ggr dagligen han ville att jag skulle börja på 250mg men jag förklara situationen så han gick med på 500mg.
Citera
2013-01-03, 02:15
Medlem
Forevos avatar
Jag gick till läkaren för min axel/nacke och fick också 500mg, funkar skitbra.

Citodon bet inte på den smärtan, så den burken sparar jag till förkylningstider
Känns som att jag fick rätt stor dos?? 100st ā 500mg Naproxen :O
2st per dag Max enligt läkaren.
Citera
2013-01-03, 18:12
Medlem
Damorkesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Jag gick till läkaren för min axel/nacke och fick också 500mg, funkar skitbra.

Citodon bet inte på den smärtan, så den burken sparar jag till förkylningstider
Känns som att jag fick rätt stor dos?? 100st ā 500mg Naproxen :O
2st per dag Max enligt läkaren.

2 x 500 mg Naproxen dagligen är "normal" dos. Vill du ytterligare förstärka effekten kan du lägga till 1 gram paracetamol (Alvedon/Panodil) ihop med Naproxentabletterna. Det är helt olika verksamma substanser och de samarbetar väldigt bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in