2006-04-30, 20:48
Medlem
DesolateWastess avatar
Det här kanske är en jättedum fråga egentligen men hur stark bör man vara för att inte skämma ut sig på gymmet?
Alltså, jag personligen vågar inte gå till gymmet eftersom jag garanterat lär bli utskrattad i dagsläget - tar om mest 8kg 10 repetitioner i biceps curl.
Hur stark behöver man egentligen vara för att folk inte ska tycka att man är en mes på gymmet? (Jag tränar i dagsläget hemma)
En kompis sa att man bör ta 15-20kg i biceps curl om man ska visa sig på gym.
Citera
2006-04-30, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DesolateWastes
Det här kanske är en jättedum fråga egentligen men hur stark bör man vara för att inte skämma ut sig på gymmet?
Alltså, jag personligen vågar inte gå till gymmet eftersom jag garanterat lär bli utskrattad i dagsläget - tar om mest 8kg 10 repetitioner i biceps curl.
Hur stark behöver man egentligen vara för att folk inte ska tycka att man är en mes på gymmet? (Jag tränar i dagsläget hemma)

Din kompis kan du sparka i röven och hälsa från drulovic att han är en pajjas. Du kan gå till gymmet när du vill spelar ingen roll om du ser ut som Svullo eller Dhalsim. Man tränar för sig egen skull, inte för dom andra på gymmet. Tänk på det! Bara fjollor som jämför sig med andra byggare
Citera
2006-04-30, 20:55
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
Din kompis kan du sparka i röven och hälsa från drulovic att han är en pajjas. Du kan gå till gymmet när du vill spelar ingen roll om du ser ut som Svullo eller Dhalsim. Man tränar för sig egen skull, inte för dom andra på gymmet. Tänk på det! Bara fjollor som jämför sig med andra byggare

Då ska jag fatta mod och köpa gymkort.
Men om jag blir utskrattad så är det dig jag skäller på.
Citera
2006-04-30, 20:56
Medlem
Självklart kan du vara på gymmet även om du tar lite "mindre" än andra, man måste börja nånstans eller? Tror det var väldigt många som när dom började tog mindre än 15-20 kg som din kompis snackar om! Det är ganska mycket, och det finns MÅNGA på gymmet som inte tar den vikten i hantelcurl!

Så kör på, du kommer märka snabba ökningar om du bara tränar på bra och käkar rätt! Lycka till!
Citera
2006-04-30, 21:05
Bannlyst
Citat:
Då ska jag fatta mod och köpa gymkort.
Men om jag blir utskrattad så är det dig jag skäller på.

Utskrattad kan man bli överallt pga allt från sylt i ansiktet till stor snok. Välj ett hardcore gym med bara biffar, där kan du få grym vägledning.
Citera
2006-04-30, 21:19
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
Utskrattad kan man bli överallt pga allt från sylt i ansiktet till stor snok. Välj ett hardcore gym med bara biffar, där kan du få grym vägledning.

Blir nog lite läskigt att duscha då, jag menar, tappar man tvålen bland massa biffar så har man ju inte mycket att säga till om sen...
Citera
2006-04-30, 21:21
Medlem
lillapojkens avatar
Det är bara att gå dit, ingen kommer skratta åt dig... alla är nybörjare någon gång.
Citera
2006-04-30, 22:06
Medlem
speedfreeks avatar
Ja, det finns inga skäl att skämmas. Är själv ganska tunn men vill tro att "respekten" får man genom att träna ordentligt, vara målmedveten, ödmjuk och trevlig. Ser folk på dig och tänker på dig som en sympatisk typ så har du lyckats med din träning i det avseendet vad andra tycker.
Sen ska man å andra sidan skita i vad folk tycker, det är inte för deras skull man tränar.
Citera
2006-04-30, 22:17
Bannlyst
Citat:
Blir nog lite läskigt att duscha då, jag menar, tappar man tvålen bland massa biffar så har man ju inte mycket att säga till om sen...

Ja då får du väl duscha hemma istället Köp gymkortet och träna strikt så kommer det bli bra.
Citera
2006-04-30, 22:28
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Tror inte någon som tränar seriöst skrattar. Om någon trots allt drygar sig kan du ge dig på att det är någon som just hankat sig upp på strax-över-nybörjar nivå och vill bättra på sitt fortfarande pissiga självförtroende. En inte alltför järv gissning är att denna hypotetiska person fortfarande går i gymnasiet.
Citera
2006-04-30, 22:48
Medlem
LD50s avatar
Så länge du inte vrålar "light weights!!" medans du curlar upp 8kg hanteln så är det inga "biffar" som kommer håna dej. Troligen kommer dom istället att hjälpa dej om du uppför dej trevligt. Själv så hjälper jag gärna folk på gymmet iaf...

Fast låt bli att knacka folk på axeln i bottenläget på en knäböj för att fråga var gluteusmaskinen finns...
Citera
2006-04-30, 23:00
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:

Självklart ska du börja träna oavsett vad du klarar av att lyfta NU. Duger gör vi aldrig, alltid nån som ogillar nått hos oss med tanke på en viss tråd om typer på gym som vi ogillar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in