2012-12-17, 23:29
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, det fick hon ju, men om du läser mitt tidigare inlägg så förstår du varför hon lagt av. Sen hjälpte det inte att Izabella blev "starstruck" och vill kapitalisera på sitt nyvunbna kändisskap i Hollyood genom att vara med i vilket skräp som helst som kom hennes väg. En halvdan prestation med "Vertical Limit" följt av två raka floppar med "Reign of Fire" och "Exorcisten 4" hon verkar ha insett att hon aldrig skulle bli den där stora stjärnan utan bara en B-skådis på sin hökjd, och då tröttnade hon och provade familjelivet istället.

Jag får intryck av att detta riskerar bli ett snarlikt problem för Noomi Rapace, ifall hon känner att hon vill välja kvantitet framför kvalitet. Då gör man ett par filmer, sen går det snabbt utför och sen tröttnar man. Hittlls har hon haft hyfsad tur med Sherlock Holmes 2 och Prometheus, så vi får se vart det bär.

Nej, ditt inlägg var utmärkt. Aldrig fel med förtydligande dock.
Citera
2012-12-18, 08:44
Medlem
Att vara bondbrud brukar väl resultera i en avstannad karriär?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bondbrud

Säg någon skådespelare som spelat bondbrud och det sedan gått bra för?

En snabb titt här:

så förefaller det att vara så att bondbrud är det sista stora man gör.

Enda direkta undantaget är Famke Janssen som började sin karriär med att spela bondbrud i Goldeneye.
Citera
2012-12-18, 11:37
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

En snabb titt här:

Enda direkta undantaget är Famke Janssen som började sin karriär med att spela bondbrud i Goldeneye.

Det var henne och alla andra i den filmen som jag tänkte på.
Citera
2012-12-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

En snabb titt här:

Detta har avhandlats tidigare i tråden, men detta påstående stämmer inte för fem öre:

https://www.flashback.org/sp32322854

Vill dessutom lägga till Teri Hatcher på listan som är lång mer känd för sina tv-serieroller som Lois Lane i "Lois & Clark" och som Susan Mayer i "Desperate Housewives".

Honor Blackman var också känd från TV i form av en av huvudpersonerna . "The Avengers". Den serien har för öveigt en intressant Bond-koppling på så sätt att samtliga huvudrollsinnehavare varit med i Bondfilmer. Både den manlige huvudrollen, Patrick Mcnee, och Diana Rigg, som ersatte Blackman, var med i var sin Bond-film.

Michelle Yeoh är betydligt mer känd för sin roll i "Couching Tiger, Hidden Dragon" och En Geishas memoarer".

Grace Jones hade en hyfsat musikkarriär som hon blev mer känd på än sin medverkan i Bond. Dessutom var hon minst lika "minnesvärd" i "Conan - Barbaren" och här i Sverige som Dolph Lundgrens flamma.
Citera
2012-12-20, 14:27
Medlem
Åke Cato, vart tog han vägen? Har för mig att jag läste att han blev sjuk för väldigt många år sedan (cancer tror jag) men sedan dess har jat inte hört ett knyst och han verkar ha flörsvunnit från jordens yta.
Citera
2012-12-20, 14:43
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Åke Cato, vart tog han vägen? Har för mig att jag läste att han blev sjuk för väldigt många år sedan (cancer tror jag) men sedan dess har jat inte hört ett knyst och han verkar ha flörsvunnit från jordens yta.

Men… Åke Cato är 78 år. Om han inte längre syns och hörs i medierna, tja so what. Abrupt avbruten karriär… jag tror inte det. Vi får hoppas att Cato är en pensionär som har det bra. Matar duvor kanske?
Citera
2012-12-20, 14:44
Medlem
TheAmericanHeros avatar
Lindsay Lohan försvann över en natt! Och man kan vall inget annat an sucka över hennes nuvarande pinsamma försök att komma tillbaka.
Citera
2012-12-20, 15:10
Medlem
rutger9999s avatar
Åke Cato skriver buskisrevyer på löpande band.
Citera
2012-12-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men… Åke Cato är 78 år. Om han inte längre syns och hörs i medierna, tja so what. Abrupt avbruten karriär… jag tror inte det. Vi får hoppas att Cato är en pensionär som har det bra. Matar duvor kanske?
Men... han var ju inte 78 år när han försvann (och det ganska så abrupt då det begav sig)... Lite det jag menade, medan hans parhäst Sven Melander fortsatte synas i etern. Verkar som om cancern, eller vad det nu var, satte stopp för Cato i rutan.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAmericanHero
Lindsay Lohan försvann över en natt! Och man kan vall inget annat an sucka över hennes nuvarande pinsamma försök att komma tillbaka.

Vad menar du "försvann"? Hon är väl allt annat än försvunnien då hon figurerar i tidnignarna var och varannan dag. Hollywood verkar vara äckligt förlåtande mot henne då hon fortfarande får filmroller där det ärks att de vill satsa på henne, som Liz & Dick till exempel. Sen att filmerna i fråga floppar är en annan sak, men filmbolagen verkar inte fatta att man ska sluta satsa pengar på en haltande häst som ideligen förlorar alla lopp.
Senast redigerad av scrollock 2012-12-20 kl. 15:16.
Citera
2012-12-20, 18:10
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Men... han var ju inte 78 år när han försvann (och det ganska så abrupt då det begav sig)... Lite det jag menade, medan hans parhäst Sven Melander fortsatte synas i etern. Verkar som om cancern, eller vad det nu var, satte stopp för Cato i rutan.

Men han har ju inte försvunnit. Han fortsätter med roligheter i revyer enligt en postning ovan.
Citera
2012-12-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men han har ju inte försvunnit. Han fortsätter med roligheter i revyer enligt en postning ovan.
Jo jag såg det nu, men mitt inlägg är likväl fortfarande relevant, då jag skrev "satte stopp för Cato i rutan". Vad jag förstår har hans ansikte inte synts till någonstans sedan dess, utan bara hans skämt.
Citera
2012-12-20, 18:45
Medlem
Brad Johnson, vad hände där egentligen? Han hade en lovande karriär med huvudroller i bl.a. Always med Audrey Hepburn och Flight of the Intruder, med Willem Dafoe. Sen hände i princip ingenting. Poff sa det och karriären kom av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in