Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-18, 22:40
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Det står ju tydligt beskrivet att den tråd som startades först är den som kommer öppna tråden? Det är väl bättre att ha en fast regel att följa än att i varje fall behöva bedöma "vilken som var bäst". Dessutom så är ju alla inlägg i kronologisk ordning, hur skulle det se ut om något som postats 2008 hamnar långt efter något från 2012 bara för att någon anser att det senare vara bättre än det först postade?

Varför då inte även exempelvis slå ihop alla 500 Reinfeldt-trådar i kronologisk ordning?

Som det är nu så flyter det omkring hundratals separata Reinfeldt-trådar, utan att nån ens kommer på idén att slå ihop dem alla...

Vad säger du?
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-12-18 kl. 22:46.
2012-12-18, 22:44
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Sant.

Och vem ska avgöra vilken tråd som är bäst liksom? Och på vilka grunder?

Nej, systemet fungerar bra som det är när det gäller sammanslagningar, och det är, enligt mig, upp till användaren att se till att verkligen ha ett nytt/unikt ämne om man vill ha en egen tråd eller stå som ts.

Är det inte tillräckligt unikt (som min trådrubrik förtäljer, det är alltså INTE Alex Singh som ligger bakom min trådrubrik) att framlägga teorin att Jorden axelroterar kring sin egen axel 1 varv/år, istället för 1 varv/dygn, som alla tror idag?

Geocentrismens rådande uppfattning är att Jorden står HELT STILL, men jag går EMOT även den teorin!

Är det inte tillräckligt unikt i din bok?
2012-12-18, 22:45
Medlem
Är det bara jag som begriper att frågeställningen från 2010 inte densamma som den DoÅ lägger fram i sin (före detta) tråd? Bara för att de två trådarna berör samma ämne så innebär väl inte det per automatik att frågeställningarna är desamma?

Att slå ihop de här två trådarna tycker jag är lika märkligt som om man skulle slå ihop en tråd som handlar om hurvida Hitler var bög och en som undrar om Hitler var djurvän eller ej. Båda trådarna handlar ju om Hitler, men det vore ju trots det inte särskilt logiskt att slå ihop trådarna för det, eller hur?

Fingetoppskänsla, kallas det. Något som mod verkar sakna nu för tiden.

Regler är väl till för att uppmuntra till livlig och god debatt, eller har jag fel? Tycker ni att man gör det här? Fick man många klagomål från användare som tyckte att det var förvirrande att de två trådarna samexisterade, eller är det här ett utslag av sedvanlig dogmatism från mods sida?
2012-12-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut vacker
Är det bara jag som begriper att frågeställningen från 2010 inte densamma som den DoÅ lägger fram i sin (före detta) tråd? Bara för att de två trådarna berör samma ämne så innebär väl inte det per automatik att frågeställningarna är desamma?

Att slå ihop de här två trådarna tycker jag är lika märkligt som om man skulle slå ihop en tråd som handlar om hurvida Hitler var bög och en som undrar om Hitler var djurvän eller ej. Båda trådarna handlar ju om Hitler, men det vore ju trots det inte särskilt logiskt att slå ihop trådarna för det, eller hur?

Fingetoppskänsla, kallas det. Något som mod verkar sakna nu för tiden.

Regler är väl till för att uppmuntra till livlig och god debatt, eller har jag fel? Tycker ni att man gör det här? Fick man många klagomål från användare som tyckte att det var förvirrande att de två trådarna samexisterade, eller är det här ett utslag av sedvanlig dogmatism från mods sida?

Båda trådarna handlar om att jorden kretsar runt solen.

Det är som att starta två trådar om att jorden är platt.

En kan ju tycka att DoÅ borde vara glad över sammansagningen, då det finns någon annan med en snarlik teori och tråden blev tjockare och mer substansrik iomed ihopslagningen, samt att dom som redan fanns i den gamla tråden då hade ett intresse sen innan, men nej då, det viktigaste är inte teorin alls utan att DoÅ får sin tid i rampljuset.

Så tolkar jag det iallafall.

Men å andra sidan är jag totalt dum i huvudet så jag har antagligen helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
Tro mig, om det fanns 700 trådar som behandlade ämnet "hur lång tid tar det för Adolf Hitler att rotera ett varv kring sin egen axel", så skulle de slås ihop.

Hrm, finns det någon källa på hur lång tid det tog för fyhrern att vrida sig kring sin egen axel?
Det om något vore en icebreaker på fester och så.
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-12-18 kl. 22:58.
2012-12-18, 22:54
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Cannabis ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Kristendomen ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Sverigedemokraterna ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Fredrik Reinfeldt ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Barack Obama ihop i en och samma tråd?

Det finns ca 700 trådar om Adolf Hitler här på Flashback:

https://www.flashback.org/search.php (Någon som brytt sig om att slå ihop dem?)

Varför slås inte dessa trådar ihop i en och samma tråd?

Någon?

Tro mig, om det fanns 700 trådar som behandlade ämnet "hur lång tid tar det för Adolf Hitler att rotera ett varv kring sin egen axel", så skulle de slås ihop.
2012-12-18, 22:57
Medlem
bringdaruckuss avatar
Citat:

och nu står HAN angiven som mannen bakom den unika teorin att jorden axelroterar 1 varv/år!

Ofattbart!

Det är väl lika bra det, för inte vill du väl förknippas med en rent ut sagt dålig teori som alla moderna seriösa forskare står sig emot.

Det är som att du aktivt väljer att tro på allting som inte någon annan tror på, du vill tro på motsatsen till det som är logiskt och det som är vetenskapligt bevisat.

Du är flashbacks, möjligtvis Sverige och även världens största foliehatt.
2012-12-18, 22:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Men... Vi vet ju allihopa att allt det där inte har någon som helst betydelse om det nu redan fanns en tråd?

Nä, folk pratar om narcissism och vet du vad? Jag tror dom har helt rätt.
Visst, trådstarten är både ambitiös och imponerande, men du kan ju inte få någon form av specialbehandling bara för att du gör långa trådstarter?

Du säger också att trådstarten inte liknar någon annan, vilket är sant.
Det har emellertid inte relevans för fem öre, då det är ämnet som ska vara unikt, inte sättet man skriver på.

Ämnet är ju unikt, att vi axelroterar 1 varv/år!

Hittar du en enda trådstart i hela Flashbacks historia, där detta unika ämne (som förhoppningsvis är etablerad vetenskaplig fakta inom några år) tas upp?

Är alla 500 trådar om Fredrik Reinfeldt unika?

Är alla 10 000-tals hasch- och sextrådar unika?

Varför sammanfogas inte alla dessa trådar i EN TRÅD, där allting ligger i kronologisk ordning?

Någon?
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-12-18 kl. 23:01.
2012-12-18, 22:59
Medlem
Vart finns sagda medlems mastodontTS nu? Vore intressant att se hur abnormt mycket arbete som lagts ned.
2012-12-18, 23:02
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher
Vart finns sagda medlems mastodontTS nu? Vore intressant att se hur abnormt mycket arbete som lagts ned.

Det ligger numera undangömt i tråden...man får bäst själv försöka hitta det tydligen ack så känsliga ämnet...

Trådrubriken är alldeles min egen, men tydligen har man hittat några gamla inlägg från Astronomi eller Fysik (till Konspiration) som tangerar ämnet i mitt mastodontinlägg och frontar numera med dessa inlägg, medan mitt namn har tagits bort från min egen trådrubrik, istället är det Alex Singh som står för trådstarten trots att han inte med ett ord nämner något om det unika som min tråd i första hand handlar om, dvs jordens årliga axelrotation och solens spiralkretsande!
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-12-18 kl. 23:09.
2012-12-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ämnet är ju unikt, att vi axelroterar 1 varv/år!

Hittar du en enda trådstart i hela Flashbacks historia, där detta unika ämne (som förhoppningsvis är etablerad vetenskaplig fakta inom några år) tas upp?

Är alla 500 trådar om Fredrik Reinfeldt unika?

Är alla 10 000-tals hasch- och sextrådar unika?

Varför sammanfogas inte alla dessa trådar i EN TRÅD, där allting ligger i kronologisk ordning?

Någon?

Ska vi starta hundra trådar om hur man suger av folk eller kanske 100 trådar om hur man meckar osv? Det finns redan tråd om att solen kretsar kring jorden och modsen anser att det räcker.

Var glad att dom inte raderade din tråd istället.

Det här är varför jag tycker att du är dum i huvudet...
Citat:
En kan ju tycka att DoÅ borde vara glad över sammansagningen, då det finns någon annan med en snarlik teori och tråden blev tjockare och mer substansrik iomed ihopslagningen, samt att dom som redan fanns i den gamla tråden då hade ett intresse sen innan, men nej då, det viktigaste är inte teorin alls utan att DoÅ får sin tid i rampljuset.

...det, och att du inte ger dig någon jävla gång utan ser någon slags jävla prestige i att bete dig som en terrier.
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-12-18 kl. 23:17.
2012-12-18, 23:16
Medlem
gullgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher

https://www.flashback.org/p39915089#p39915089
2012-12-18, 23:22
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ska vi starta hundra trådar om hur man suger av folk eller kanske 100 trådar om hur man meckar osv? Det finns redan tråd om att solen kretsar kring jorden och modsen anser att det räcker.

Var glad att dom inte raderade din tråd istället.

Nå, jag kan tycka att AlexSingh's tråd kunde klistrats in efter D.o.å's inlägg, så att den sistnämnde fick stå kvar som trådförfattare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in