Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-18, 21:42
Medlem
Reddots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Hade helst sett dig lämna forumet.. Dumma TS hela tiden..

Men den tråden som dom mergade din med har ju samma frågeställning, varför inte bara fatta att om trådar har likadana/liknande diskussionsunderlag så slås dom ihop, så jävla obegripligt är det inte, ville du att det skulle ses som seriöst av dina "kollegor" så kunde du väl lagt upp det som ett textdokument eller en blogg istället för ett fruktansvärt omständigt inlägg på 14 sidor som knappt går att överskåda.. Inte tala om att det bara är trams.
Tycker du likadant om trådar där man frågar sig varför det gör ont i armen på Medicin och Hälsa? En megatråd om alla armåkommor där också eller?
2012-12-18, 21:44
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddot
Tycker du likadant om trådar där man frågar sig varför det gör ont i armen på Medicin och Hälsa? En megatråd om alla armåkommor där också eller?

Nej men om man undrar över eksem liknande så visst, då tycker jag att man kan slå ihop befintliga trådar.
2012-12-18, 21:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Men som sagt, återigen, jag har inte lusläst båda trådarna, men avhandlar dom verkligen exakt samma ämne? Om så är fallet så ska dom ju självklart slås ihop. Men nu hävdar ju död o återfödd att hans teorier är unika?

Långt ifrån samma ämne!

Alex Singh, som nu står som trådstartare, skrev ett 10-radigt startinlägg för 2 år sedan som börjar så här:

https://www.flashback.org/sp13234524

"God dag va på väg hem från skolan härom dagen och kom att tänka på en sak..."

Hans fråga gällde allmänt ENDAST om referenssystem, dvs att geocentrismen och heliocentrismen är likvärdiga utifrån referenssystem.

Min tråd skrevs för 2 månader sedan, innehåller närmare ½ miljon tecken, innehåller 108 argument emot heliocentrismen, och dessutom en unik originell teori som går ut på att Jorden axelroterar 1 varv/år (inte 1 varv/dygn), och att det faktiskt är denna årliga axelrotation som orsakar stjärnornas skenbara årliga rörelse över himlavalvet, dvs stjärnbildernas kretsande, vilket man enligt den heliocentriska teorin påstår bero på att Jorden och mänskligheten snurrar omkring runt solen...

Dessutom skriver jag om solens spiralkretsande runt jorden, vilket bara det är UNIKT i Flashbacks trådhistoria! Finns inte en person sedan Flashbacks start sedan något decennium som skrivit ett endaste ord ens om detta...

Till yttermera visso så är min nya revolutionerande teori om jordens årliga axelrotation inte ens någon godtagen teori enligt geocentrismen. Enligt rättläriga geocentrister skulle jag anses vara en kättare!

Citat:
Att slå ihop snarlika trådar förstår jag är en förutsättning för att forumet ska bli användbart, men min undran är om trådarna verkligen avhandlade exakt samma ämne?

Långtifrån samma ämne!

Jag står ju för en helt ny form av geocentrism!

Jag vill reformera geocentrismen!

Alex Singh´s korta fundering (han som äger min tråd nu) kring referenssystemen som han postade väl hemkommen från sitt plugg, kan inte på långa vägar jämföras med min framtagna kosmologiska teori om hur jorden i själva verket axelroterar 1 varv/år och hur solen spiralkretsar.

Det tråkigaste av allt är ju att det inte var många dagar kvar tills man skulle börja utse de intressantaste trådarna här på Flashback 2012 - jobbade med mitt inlägg i ½ år, så att den skulle bli så bra kvalitetsmässigt som möjligt...

Men nu är det ju Alex Singh (som förmodligen inte tror ett skvatt på mina revolutionerande teorier) som äger min tråd, ifall någon skulle finna den intressant...
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-12-18 kl. 22:02.
2012-12-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Jag tycker att det borde göras ett undantag i detta unika fall! Tycker synd om TS och om det där hände mig skulle jag bli galen!

Så de skall alltså göra ett undantag och skippa att följa sina regler för att du tycker synd om ts? Hur blir det då när användare X skriver trettio sidor om exakt samma sak? Ska han också få ha kvar sin tråd bara för att du tycker synd om honom? Du är exakt lika invalid som DoÅ.
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Jag tycker att det borde göras ett undantag i detta unika fall! Tycker synd om TS och om det där hände mig skulle jag bli galen!

Håller med, tycker DoÅs teori borde få en egen tråd, den är ju trots allt ganska speciell.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Cannabis ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Kristendomen ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Sverigedemokraterna ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Fredrik Reinfeldt ihop i en och samma tråd?

Varför slås då inte även alla befintliga trådar om Barack Obama ihop i en och samma tråd?

Det finns ca 700 trådar om Adolf Hitler här på Flashback:

https://www.flashback.org/search.php (Någon som brytt sig om att slå ihop dem?)

Varför slås inte dessa trådar ihop i en och samma tråd?

Någon?

Nu är det offtopic, men lider du av någon form av autism? Ditt sätt att resonera på och totala oförmåga att se tydliga svar som motsäger det som DU anser vara korrekt får mig att tro med största sannorlikhet att du har någon form av störning. Att du också anser dig skriva en vetenskaplig uppstats på ett anonymt forum förstärker endast min tes.

Om du skrollar upp så har jag svarat på din fråga, men du har valt att inte se det av vad jag tror är anledningarna jag radar upp ovanför.
2012-12-18, 22:07
Medlem

Kan du inte bara inse att du inte var första spelaren på bollen? Sen får sluta tjafsa om att slå ihop alla Obama/Reinfeldt-trådar och liknande. Det är helt irrelevant. Sedan så är dina argument på dagisnivå. Och ytterligare en sak, tror du att någon bryr sig om vem som var först den teorien? Som redan en moderator har nämnt så har tråden varit död i över 2 månader innan du bumpade den.
2012-12-18, 22:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Visst, hans teorier är så klart förhoppningsvis unika, men han kapade själv den äldre tråden med sina "unika teorier" redan 2008. Samma rubriker och argument som han nu upprepar. Att sedan bli harmset upprörd över att hans nya korspostning slås i hop med en befintlig tråd (trots att han inte stod som trådstartare) är mest komiskt faktiskt.

FB är inte annonsplank åt bloggare, och spammande/korspostande av inlägg är inte heller tillåtet.

Kapade?

Om du skriver kring dina tankar och åsikter i någon annans tråd kring samma ämne (jag hade tidigare skapat egna trådar om geocentrismen, men de låstes eller bakades även då in i nån annan användares trådstart, vissa här gillar tydligen inte att man driver teser kring den heliga geocentrismen - varför?) kapar du då tråden?

Korspostning?

Belägg för det, tack!

Mina unika teorier 2008?

Fel!

Inget unikt jag skrev om geocentrismen 2008!

Källa till att jag innan denna höst någonstans med ett endaste ord skulle ha nämnt något om den unika kosmologiska teorin att Jorden axelroterar 1 varv/år, tack!

Detta jag kommer med nu är en reformation av den heliga geocentrismen!

Lite skillnad där...
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-12-18 kl. 22:16.
2012-12-18, 22:29
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jamen dåså. Då är det inget att diskutera då. Självklart kan man inte starta en utbrytartråd om samma ämne som modertråden, oavsett hur ambitiös man är. Det förstår tillochmed jag, trots att jag inte läst det någonstans.

Modertråden?

Det finns ca 700 trådar om Adolf Hitler.

Varför utser man inte där en äldsta modertråd (oavsett trådens kvalitet) och slår ihop alla 700 trådar till en och samma tråd?

På vilka grunder ska modertråden till alla Hitler-trådar (som slås ihop) avgöras?

1. Den som författade den allra första tråden om Hitler, som bara vagt nämnde nåt om att han var vegetarian (en myt för övrigt)?

2. Den som författade en mycket lång och kvalitativ tråd om Hitler, som innehåller allt värt att veta om Hitler, dessutom allt i kronologisk ordning?

Var finns modertråden om Kristendomen?

Var finns modertråden om Herr Reinfeldt?
2012-12-18, 22:32
Medlem
-rascal-s avatar
Om DoÅ har "rättigheten" till en tråd eller ämne bara för att han har postat mycket i ämnet så kommer det skapa ett prejudikat som kommer leda till ett kaos i modererandet. Jag anser att moderatorerna gjort det korrekta.
2012-12-18, 22:33
Medlem
Skydogs avatar
Så...du har alltså lagt fram en revolutionerande teori som ingen astrofysiker eller liknande någonsin varit i närheten av. Denna väljer du att publicera på flashback av alla jävla ställen.

Om du redan innan publicerat den på något annat ställe och är upprörd över en sammanfogad tråd så förstår jag ännu mindre.
2012-12-18, 22:35
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Du får väl helt enkelt acceptera att du, trots din teori, inte var förste spelare på bollen. Gilla läget. Sluta dilla om att slå ihop alla SD-trådar/Reinfeldt-trådar osv. Det är helt irrelevant.

Jag var inte den förste spelaren att försöka reformera geocentrismen, genom att införa Jordens årliga axelrotation, förutom solens spiralkretsande?

Belägg för det, tack!

Med din syn så skulle inte Galileo ha fått driva en egen tråd här på Flashback om sina teser...

Irrelevant att slå ihop SD-trådar och Reinfeldt-trådar?

Varför då, om jag får fråga?

Vad är skillnaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in