Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Men som sagt, återigen, jag har inte lusläst båda trådarna, men avhandlar dom verkligen exakt samma ämne? Om så är fallet så ska dom ju självklart slås ihop. Men nu hävdar ju död o återfödd att hans teorier är unika?
Långt ifrån samma ämne!
Alex Singh, som nu står som trådstartare, skrev ett 10-radigt startinlägg för 2 år sedan som börjar så här:
https://www.flashback.org/sp13234524
"
God dag va på väg hem från skolan härom dagen och kom att tänka på en sak..."
Hans fråga gällde allmänt ENDAST om referenssystem, dvs att geocentrismen och heliocentrismen är likvärdiga utifrån referenssystem.
Min tråd skrevs för 2 månader sedan, innehåller närmare ½ miljon tecken, innehåller 108 argument emot heliocentrismen, och dessutom en unik originell teori som går ut på att Jorden axelroterar 1 varv/år (inte 1 varv/dygn), och att det faktiskt är denna årliga axelrotation som orsakar stjärnornas skenbara årliga rörelse över himlavalvet, dvs stjärnbildernas kretsande, vilket man enligt den heliocentriska teorin påstår bero på att Jorden och mänskligheten snurrar omkring runt solen...
Dessutom skriver jag om solens spiralkretsande runt jorden, vilket bara det är UNIKT i Flashbacks trådhistoria! Finns inte en person sedan Flashbacks start sedan något decennium som skrivit ett endaste ord ens om detta...
Till yttermera visso så är min nya revolutionerande teori om jordens årliga axelrotation inte ens någon godtagen teori enligt geocentrismen. Enligt
rättläriga geocentrister skulle jag anses vara en
kättare!
Citat:
Att slå ihop snarlika trådar förstår jag är en förutsättning för att forumet ska bli användbart, men min undran är om trådarna verkligen avhandlade exakt samma ämne?
Långtifrån samma ämne!
Jag står ju för en helt ny form av geocentrism!
Jag vill reformera geocentrismen!
Alex Singh´s korta fundering (han som äger min tråd nu) kring referenssystemen som han postade väl hemkommen från sitt plugg, kan inte på långa vägar jämföras med min framtagna kosmologiska teori om hur jorden i själva verket axelroterar 1 varv/år och hur solen spiralkretsar.
Det tråkigaste av allt är ju att det inte var många dagar kvar tills man skulle börja utse de intressantaste trådarna här på
Flashback 2012 - jobbade med mitt inlägg i ½ år, så att den skulle bli så bra kvalitetsmässigt som möjligt...
Men nu är det ju
Alex Singh (som förmodligen inte tror ett skvatt på mina revolutionerande teorier) som äger min tråd, ifall någon skulle finna den intressant...