2012-12-18, 11:16
Medlem
Komiskt. Respektkontot för dessa hycklare är negativt nu.
Citera
2012-12-18, 11:30
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Så om man värnar om folkrätt och att alla ska få en chans till ett bra liv så måste man anställa de samma?
Vad är häcklandet? Det finns massor av människor med utländsk bakgrund på redaktionerna.

Här kan vi alla skåda det typiska journalist-beteendet som runkbullen uppvisar, och som också är anledningen till varför journalister är en sådan föraktad yrkesgrupp:

Först dribbla bort frågan till att handla om något helt annat än vad argumentationen hade sin utgångspunkt i. Som i det här fallet att börja babbla om "folkrätt". Frågeställningen var varför en redaktion som gång på gång påpekar hur stort värde det finns i en redaktion med "mångfald" (vad det nu är) och sedan väljer att inte applicera det på den egna organisationen.

Sedan uttrycka sig i allmänna ordalag om hur fel påståendet är, för vad betyder "massor av människor"? Av 17000 journalister så finns det säkert fler än 3, den kan man kalla "massor" om man vill.
Citera
2012-12-18, 11:31
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Så om man värnar om folkrätt och att alla ska få en chans till ett bra liv så måste man anställa de samma?
Vad är häcklandet? Det finns massor av människor med utländsk bakgrund på redaktionerna.

Att häckla och att hyckla är inte samma sak.

För att besvara din första fråga: ja? Om det nu är som ab/xp skriver ideligen, att vi behöver invandringen för att råda bot på arbetsbristen, så borde de väl gå i bräschen för en sådan utveckling och anställa dem? Men nejdå, inte nog med att Helin sitter i sin villa ute i Äppelviken, inte ens på jobbet vill han ta del av den mångkultur han själv förespråkar. Det är hyckleri. (Inte häckleri.)
Citera
2012-12-18, 11:40
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Journalister är ett sorgligt släkte... Ännu ett exempel: när Aftonbladets Natalia Kazmierska nyligen i en chatt fick frågan om hon själv bor i ett invandrartätt område, erbjöd hon detta märkliga och ofrivilligt (?) komiska svar: "Nej, jag bor i ett ganska segregerat område och det tycker jag är rätt trist. Det bor massa journalister och mediefolk i mina kvarter, det är rätt konstigt." Jag replikerade med att jag känner med henne och att jag hoppas att hennes bostadssituation snart löser sig.

Ja antingen är dessa södermalmsjournalister helt handlingsförlamade eller också riktiga jävla hycklare. Hur kan det slumpa sig så att varannan journalist bara "råkar" hamna på söder. Som om det vore den lättaste platsen att hitta en lägenhet.

Svaret är naturligtvis att journalister är hycklare!
Citera
2012-12-18, 12:03
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Extra ont är det om utomeuropeiska invandrarkvinnor på redaktionerna. Beror kanske på det där "ligga-med-chefen"-kravet som tycks härska inom Stockholmsmedia.

Detta kombinerat med "jaha, du är x son/dotter. Välkommen" gör det nog väldigt svårt för en nyanländ att ta sig in i värmen...
Citera
2012-12-18, 12:08
Medlem
rooys avatar
Värst av allt är att det är den vanliga knegande skattebetalaren som betalar subventionerna som gör det möjligt för dessa hycklande journalister att leva sina södermalmsliv utan kontakt med verkligheten. Dessutom antar jag att föraktet för den vanliga människan som föder dem är vida utbrett på deras redaktioner.

Avskaffa presstödet.
Citera
2012-12-18, 12:21
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Jag har aldrig fattat det här resonemanget. Är ni för kvotering eller vad menar ni egentligen?
Anställs inte personalen utifrån utbildning och meriter?

Är det några särskilda nationaliteter som krävs?
Själv känner jag flera med utländsk bakgrund både på Expressen och Aftonbladet. Både som är och har varit anställda.
Börjar inte dessa ständigt återkommande trådstarter för att plocka ryggdunk lite tjatiga?

Torde inte invandrarna dominera på redaktionerna då de är bättre utbildade än svenskarna?
Citera
2012-12-18, 12:22
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Det är fan uselt vilken dubbelmoral.
Han måste rent sagt hata invandrare. Usch vilken nazisttidning!
Citera
2012-12-18, 12:24
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Det är fan uselt vilken dubbelmoral.
Han måste rent sagt hata invandrare. Usch vilken nazisttidning!

Som sagt Aftonbladet var väldigt pronazi i början av andra världskriget. Ränderna har ej gått ur.
Citera
2012-12-18, 12:26
Medlem
SummaSummarums avatar
De är så storsinta att de försakar mångkultur själva så att vi andra kan få en större portion. De är verkligen goda människor de där.
Citera
2012-12-18, 12:50
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Några finska och västeuropeiska invandrare säkert. Sen kanske någon dotter till någon polska. En hel bunt judar. Random MENA som sköter bevakningen där nere.

Zigenare, somalier, afghaner lyser såklart med sin frånvaro.

Extra ont är det om utomeuropeiska invandrarkvinnor på redaktionerna. Beror kanske på det där "ligga-med-chefen"-kravet som tycks härska inom Stockholmsmedia.

Jag har faktiskt aldrig hört att någon Rom eller Afghan eller Somalier har sökt jobb Men det kan ju givetvis ha hänt. Kanske saknas utbildningen?
Citera
2012-12-18, 12:54
Medlem
Londonesques avatar
Den sekteristiska ryggdunkarklubb till journalistkår vi har i Sverige vill varken bo eller arbeta i den mångkultur de säger sig älska. De tar istället tillflykten till sina bostadsrätter i den homogena och gentrifierade innerstaden eller till helsvenska villaområden där de undslipper att bo granne med människor ur en annan etnisk bakgrund än de själva. Likväl vill de heller inte arbeta i en miljö med några invandrare och lyckas därför med konststycket att i Sverige år 2012 uteslutande anställa etniska svenskar och det trots att 25% befolkningen har invandrarbakgrund — vilket är helt jävla otroligt med andra ord. Aftonbladets chefredaktör Jan Helin, som startade den falska och hycklande "Vi gillar olika"-kampanjen, sammanfattar dock kontentan av det hela ganska bra:

"Jag bor i ett villaområde som är lika homogent som de enklaver du beskriver. Vi hålls ihop av att vi jobbar mycket, lägger sjuka pengar på bilar och resor, har fina trädgårdar som vi inte hinner sköta och kan varenda avsnitt av Solsidan. Det är vanligt i hela världen att människor som är lika vill bo nära varandra. Och ofta är det saker som jobb och intressen som gör att man gillar varandra. En del gillar bara de som är av samma etnicitet som en själv. Jag är inte så upprörd över det. "

Dessa människors vardagsuppfattning av mångkultur sträcker sig alltså inte längre än att äta middag med det helsvenska kompisgänget på någon indisk restaurang och att bli servade av den där trevliga serviceblatten i andra sammanhang så som städhjälp och taxi. Vad vi ser är alltså en privilegierad och etniskt svensk övremedelklass som ska passas upp av en permanent underklass bestående uteslutande utav invandrare. Riktigt motbjudande är det och dessutom visar det att det är hycklande, oärliga typer som Jan Helin och hans gelikar i journalistetablissemanget som är de verkliga rasisterna i 2000-talets Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in