Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-18, 02:16
  #1
Avstängd
Mattsson visar upp alla nyanställningar på Expressen under 2011-2012 och inte en enda av dem är invandrare. Inte en enda!! - De ser alla ut som typiska Södermalmare och väldrillade åsiktskloner. Det är även en stark övervikt på män. Mattsson vill inte lägga ut några bilder på alla som gått eller fått sparken på Expressen under 2011-2012. Mattsson måste vara hyckleriets mästare och låtsats som om det går bra för Expressen. Aftonbladet och Expressen tycks tävla om vem som har vitast arbetsplats.

Kolla in bilden själva. - Kan det bli mer "järnrör" på en arbetsplats? Hur långt kan innerstads-hycklarna gå?

http://bloggar.expressen.se/thomasma...mopersonal.png
Citera
2012-12-18, 02:22
  #2
Medlem
Intelligenskvots avatar
Skulle kunna vara ett möte hos ett nazistisk ungdomsförbund!

Man har inte ens plockat in en (1) mörkhyad som alibi...
Citera
2012-12-18, 02:25
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
Skulle kunna vara ett möte hos ett nazistisk ungdomsförbund!

Man har inte ens plockat in en (1) mörkhyad som alibi...

Det reagerade jag också på. Att de var så unga. Unga och DN skadade. Jag skulle aldrig investera i Expressen under den ledningen. Jag antar att majoriteten är Miljöpartister och bor i innerstan. Usch vilken inkompetens.
Citera
2012-12-18, 02:37
  #4
Medlem
White Christmass avatar
När man börjar känna sig gammal, oattraktiv och passé så vill många gärna umgås med yngre människor för det ger mer energi. Tror det kan vara så i Mattssons fall.
Citera
2012-12-18, 02:56
  #5
Medlem
Finans.killens avatar
Det är väl bra att det inte är några blattar?

Man ska väl inte komma in för att man är blatte? Man ska väl komma in för att man kan något.

och vi vet ju att det ofta är lite tunt med det i invandardgrupper, speciellt i svenska. Inte så lätt att ta till sig ett nytt språk så pass bra att man kan skriva i media med det.
Citera
2012-12-18, 03:01
  #6
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Det är väl bra att det inte är några blattar?

Man ska väl inte komma in för att man är blatte? Man ska väl komma in för att man kan något.

och vi vet ju att det ofta är lite tunt med det i invandardgrupper, speciellt i svenska. Inte så lätt att ta till sig ett nytt språk så pass bra att man kan skriva i media med det.


Du tycker inte det är en aning hycklande att klaga på resten av Svenska arbetsgivare att de inte anställer blattar när man själv har en helvit redaktion?

Du tycker inte det är en aning hycklande att köra multi-kulti kramande artiklar och inte har en enda invandrare i redaktionen?

Aftonbladets redaktion är också helvit.
Citera
2012-12-18, 03:08
  #7
Medlem
burberrys avatar
Som sagt jag är inte förvånad över att det bara har anställts vita och ariska människor. Jag gick in på Facebook och sökte på södermalmsjournalister De hade inte direkt några utländska vänner. Lejonparten hade bara helvita människor som kompisar. Om det det var någon med utländsk härkomst, så var det en jugoslav som givetvis jobbar inom media eller så var det någon adopterad. Namn som Muhammed, Abdulla, Achmed och Ali gick inte att finna. Det är värre än jag trodde, det är inte bara "Gilla olika och bo lika!" som gäller. Det paradoxala är att flera vänner som jag har på Facebook och som röstar på SD. Har mer utländska vänner än de hycklande södermalmtwitterhorfeministjournalisterna. Expo kanske skulle granska rasisterna från Södermalm istället.
Citera
2012-12-18, 03:14
  #8
Avstängd
AldrigMer15s avatar
Journalistik är vad gäller "minoriteter" ett traditionellt sionistnäste. Så nog fan hittar du "blattar" om du tittar noga. Men du är förmodligen avpixlisierad och en dum Sverigedemokrat med en förkrympt hjärna som aldrig kommer begripa något om någonting!
Citera
2012-12-18, 03:25
  #9
Medlem
burberrys avatar
Expressen och Aftonbladet torde vara rena guldgruvan för personer med utländsk härkomst som ej har fått en anställning. De behöver bara kontakta DO så delas det ut skadestånd till höger och vänster. Gammelmedias problem är inte längre bara mindre antal läsare och mindre marginaler. Utan alla skadestånd som ska betalas ut.
Citera
2012-12-18, 03:45
  #10
Medlem
JasonVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Expressen och Aftonbladet torde vara rena guldgruvan för personer med utländsk härkomst som ej har fått en anställning. De behöver bara kontakta DO så delas det ut skadestånd till höger och vänster. Gammelmedias problem är inte längre bara mindre antal läsare och mindre marginaler. Utan alla skadestånd som ska betalas ut.

Ingen nyhet direkt,men det vore bra om man började ifrågasätta varför de som älskar olika inte lever som de lär.
Fulmedia blir nog aningen nervösa när detta börjar diskuteras i olika sammanhang.
Skrota presstödet.
Citera
2012-12-18, 03:51
  #11
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigMer15
Journalistik är vad gäller "minoriteter" ett traditionellt sionistnäste. Så nog fan hittar du "blattar" om du tittar noga. Men du är förmodligen avpixlisierad och en dum Sverigedemokrat med en förkrympt hjärna som aldrig kommer begripa något om någonting!


Peka ut en enda blatte på bilden då!
Citera
2012-12-18, 03:57
  #12
Medlem
Här är Aftonbladets redaktion. Dom gillar visst inte olika.

http://tinyurl.com/cz8hxcw
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback