• 1
  • 2
2006-04-28, 21:42
Medlem
Squalos avatar
Var på Willy's idag och tänkte inhandla delarna till tacos. Det fanns hela 4 tillverkare:

1. Santa Maria, det vanliga märket. Svenskt, alla har ätit det här. Fullsortiment.

2. El Dorado, Axfoods eget märke, tillverkat i Belgien. Nära på fullt sortiment.

3. Discovery, engelskt märke, ganske nytt på Willy's. Tillverkat i England. Hyffsat sortiment.

4. Old El Paso, gammalt märke innom Kraft-gruppen. Ganska dåligt sortiment, bara såser, inga bröd/skal.

ICA och Coop har säkert andra märken. Sina egna, åtminstone.

Vilket ska man föredra? Någon som testat dom olika? Vilka gillar ni, vilka är sunkiga?

Priset på Discovery och Santa Maria är i princip identiskt. Skiljer några ören hit och dit. El Dorado var lite billigare, men bara lite. För 6 stora wraps betalade man 17.5-18 kr för för de två dyrare märkena, och 15 kr för El Dorado.

Jag köpte de från Discovery, om någon ville veta. Återstår att se hur de smakar.
Citera
2006-04-28, 21:48
Medlem
Stek13s avatar
hade köpt santa maria eller old el paso..
resten e ju slafs..typ eldorado..OT har du smakat deras Cola?
Citera
2006-04-28, 21:55
Medlem
BrotherLouies avatar
Euroshopper har väldigt goda nachos! Lite oväntat med tanke på att det är ett budget märke.
Citera
2006-04-28, 21:57
Medlem
Villons avatar
Nachochips kan som sagt med fördel köpas i form av euroshopper, både billiga och goda. Förmodligen det enda i deras sortiment som är bra.

Angående de andra märkena skulle jag tro att santa maria och old el paso är av samma kvalitet, är faktiskt inte säker på vilken av dessa märken det är jag brukar köpa.
Citera
2006-04-28, 22:09
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Euroshopper har väldigt goda nachos! Lite oväntat med tanke på att det är ett budget märke.

Även Eldorados är starka, trekantiga är bäst då de får en saltare smak än de runda lustigt nog.

Själv så handlar jag såhär:

Salsa: Eldorado, billigare och duger fint. Santa Maria om man vill lyxa, Discovery är inget vidare

Nachos: Eldorado även här, löjligt goda nachos, varning för mycket mättat fett dock. Snäppet bättre än Euroshoppers, Santa Marias är rätt smaklösa.

Tortilla: Santa Marias största wrap på 12", Eldorados bröd är inget vidare, tort och hårt samt finns inte i denna storlek såvitt jag vet. Discovery tyckte jag inte om smaken på, den var mjuk och fin som Santa Marias men smaken kändes fel. Santa Marias smaksatta Tortilla är ok som bäst, Tomat varianten ger lite tårta på tårta upplevelse om man har mycket salsa och tomat i sin wrap. Testade förövrigt Santa Marias fullkorn igår, helt ok smak för att vara fullkorn, marginellt nyttigare än vanliga bröden och smaken var inte så hemsk man skulle kunna misstänka med fullkornsprodukter.

Kryddblandning till köttfärs: Santa Maria är bäst här, Eldorado har en nästan druvig sötaktig smak på sin blandning.
Citera
2006-04-28, 23:41
Medlem
Söndermarkens avatar
Santa Marias tortilla med jalapeno är fem plus!!
Citera
2006-04-29, 00:50
Medlem
stRs avatar
Eldorados salsa och tortilla är godare än resterande märken.
Godaste nachos gör doritos.
Eldorados nachos VAR bra innan dom bytte recept.
Discovery har jag aldrig testat såg det märket sist jag var på willys fanns massa finurliga burkar med krydd blandnings som man kunde ha i sin köttfärs och få färdiga mexi grytor verkar mumma.
Berätta hur discovery var

Mitt tips är iaf eldorado, är bäst på allt förutom nachos.
Citera
2006-04-29, 14:46
Medlem
Vallgreis avatar
Har för mig att jag läste att Discovery blev "bäst i test" nånstans.
Har dock aldrig provat det själv.
Citera
2006-04-29, 19:55
Medlem
Gravity2s avatar
Discovery är skitbra, har bytt mina santamariainköp mot deras motsvarande varor helt nu.
Citera
2006-04-29, 20:43
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag föredrar Old El Pasos bröd och kryddmixer, men Santa Marias exotiska salsasåser.
Citera
2006-04-29, 21:20
Medlem
thebandits avatar
Old el Pasos kryddmix är god, men innehåller nästan bara socker. Discoverys är ett bättre val.
Citera
2006-04-29, 21:36
Medlem
Besk Bandits avatar
Jag köpte en burk salsa från Discovery och gillade den skarpt.
Lagom kryddig och inte så blaskig som färdigköpta salsor annars brukar vara.

Vad det gäller andra saker i sortimentet så har jag noll koll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in