Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-04, 02:32
Medlem
Har haft så jävla ont bakom skulderbladen, känns som dom ska hoppa ur :S det enda som hjälper är när jag trycker på dom, alltså inåt. Vilken inte är relevant att göra dag in och dag ut. Så jag undrar om nån haft samma problem? och ibland måste jag dra armarna å axlarna bakåt, så det knakar till i ryggen, fast detta får jag göra när jag suttit längre tid utan stöd, annars känns det som när en fot sover, fast i skulderbladen:S är detta nånting ofta förekommer? eller ska jag uppsöka läkare? Alltså 2olika sorts smärtor i skulderbladen, vid olika tillfällen.
Senast redigerad av syncmast3r 2012-11-04 kl. 02:33. Anledning: glömde skriva en sak
Citera
2012-11-04, 02:43
Medlem
tjackkurts avatar
haft liknande problem själv. Då var det låsningar som var problemet, gjorde sjukt ont ibland och det kom och gick lite som det ville.

Pröva gå till en naprapat eller kiropraktiker, det har hjälpt mig
Citera
2012-11-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
haft liknande problem själv. Då var det låsningar som var problemet, gjorde sjukt ont ibland och det kom och gick lite som det ville.

Pröva gå till en naprapat eller kiropraktiker, det har hjälpt mig

Ahaa okej, får pröva det då, tack för hjälpen!
Citera
2012-11-04, 13:00
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmast3r
Ahaa okej, får pröva det då, tack för hjälpen!

Varsegod kompis =) du får gärna uppdatera tråden sen hur det gick då det kan vara till nytta även för andra
Citera
2012-11-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Varsegod kompis =) du får gärna uppdatera tråden sen hur det gick då det kan vara till nytta även för andra
ja det ska jag göra!:-)
Citera
2012-12-16, 11:54
Medlem
"Ryggvärken kan vara molande, brännande, skärande eller en blandning. Ibland strålar värken ned i benet och kallas ischias.
Brännande smärta mellan skulderblad beror på att mjölksyra bildas i krampande muskler och kan tyda på låsningar i muskulaturen.
Ryggvärken kan komma plötsligt som ryggskott eller smygande och bli mer långvarig. Värken är kronisk om du har haft den i mer än tre månader.
Det kan vara svårt att avgöra om ryggvärken kommer från kotor, leder, diskar, muskelfästen eller muskler."

Så jag har mjölksyra i krampande muskler. Har man haft det i mer 3månader är det kroniskt.

Postar detta om någon har samma problem!
Citera
2015-03-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syncmast3r
"Ryggvärken kan vara molande, brännande, skärande eller en blandning. Ibland strålar värken ned i benet och kallas ischias.
Brännande smärta mellan skulderblad beror på att mjölksyra bildas i krampande muskler och kan tyda på låsningar i muskulaturen.
Ryggvärken kan komma plötsligt som ryggskott eller smygande och bli mer långvarig. Värken är kronisk om du har haft den i mer än tre månader.
Det kan vara svårt att avgöra om ryggvärken kommer från kotor, leder, diskar, muskelfästen eller muskler."

Så jag har mjölksyra i krampande muskler. Har man haft det i mer 3månader är det kroniskt.

Postar detta om någon har samma problem!

Jag har galet mycket problem med detta.
Hur behandlar du?

Jag är beroende av träning och redskap för att hjälpa mig kunna slappna av i skulderbladen.
Har så ont att jag knappt kan jobba ibland.

// C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in