Citat:
Ursprungligen postat av
RBO
Hörde en historia på radion om en pappa och grabb (ca 3-5år) som var med hela familjen på landet och farshan står och klyver ved med motorsågen och har den i högra handen och efter sista vedbiten sänker han den i samma läge som man håller en systemkasse och känner att den dunstar i något och vänder sig om och ser att han råkat såga grabben i huvudet med motorsågen men som tur var åkte bladet på sit sista varv så det blev ett fint jack..
Någon mer som hörde resten? eller hur de gick?
kan tänka mig att det är nått man inte glömmer och blir påmind när man kolla i spegeln
Känner en kille som blivit motorsågad av farsan. Han skulle gå och berätta att det var mat varpå farsan med hörselkåpor på inte hör och drar sågen bakåt för att approacha trädet. Rakt i ansiktet på sonen som fick så 110 stygn, nu syns dock inte minsta tillstymmelsen till ärr.
Lite roligt något år efter då standardfråga var "Har katten rivit dig?"
Kanske är det denna person du tänker på , var nog 5-7 år när det hände.
OnT: Detta var nog inte det värsta för mig men definitivt för farsan.
Jag gick vilse i USA som liten grabb. Skulle ner till frukosten 50m från rummet (dörren va ut på balkongen och trappa ner därifrån) och pappa hade gått i förväg, men gick av någon anledning åt fel håll efter spiraltrappan och hanmnade i något industriområde.
Någon snäll lastbilschaffis plockade dock upp mig, tog mig till postkontoret och vi åkte runt i golfbil och letade efter mitt hotell. De hade bjudit på Cola och godis så jag var hyfsat glad, trots att jag inte tyckte om något av det.
Efter ett tag så mötte vi pappas jobbarkompisar som va ute och letade, när de insåg att jag var borta hade de avbrutit hela konferensen för att gå ut och leta. Va la borta max en timme men det kändes verkligen som en hel dag, haha!
När vi sedan kom till flygplatsen dagen efter läste vi i tidningen att i området vi bodde på hade två barn blivit kidnappade, tur att man inte läst det innan...