2012-12-14, 23:02
Bannlyst
Tjenare, för 3 dagar sedan gjorde jag en operation på min högra tå pga nageltrång, och har nu stygn.
Och sen dess (mest idag-igår natt) att hur jag än sitter/ligger så domnar min fot och så lär jag röra på den ett tag så försvinner känslan, men den kommer tillbaka efter ett tag.

Jag ligger mest ner nu eftersom det är obehagligt och gör lite ont om jag går runt/sitter.

Så jag undrar om det har någonting med hur jag rör min fot för att jag inte vill att det ska "spänna" åt i stygnen så att det gör ont som gör att det domnar eller om jag ligger på ett konstigt sätt.
Någon som upplevt liknande? Och fått reda på anledning?

Jag funderar om det är för att jag ligger/legat konstigt kanske påverkat ryggen, med massa nerver osv där

Skriver denna tråd i brist på någonting att göra med en laptop när jag bara är sängliggandes
Senast redigerad av manzey 2012-12-14 kl. 23:09.
Citera
2012-12-14, 23:06
Medlem
Glock18s avatar
hmm jag är inte doktor utbildning men enlit mig ska du äta Kött o Fisk
det har protein o ger dina muskler Styrka så du blir stark o kan röra på dej mer
Citera
2012-12-14, 23:15
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manzey
Tjenare, för 3 dagar sedan gjorde jag en operation på min högra tå pga nageltrång, och har nu stygn.
Och sen dess (mest idag-igår natt) att hur jag än sitter/ligger så domnar min fot och så lär jag röra på den ett tag så försvinner känslan, men den kommer tillbaka efter ett tag.

Jag ligger mest ner nu eftersom det är obehagligt och gör lite ont om jag går runt/sitter.

Så jag undrar om det har någonting med hur jag rör min fot för att jag inte vill att det ska "spänna" åt i stygnen så att det gör ont som gör att det domnar eller om jag ligger på ett konstigt sätt.
Någon som upplevt liknande? Och fått reda på anledning?

Jag funderar om det är för att jag ligger/legat konstigt kanske påverkat ryggen, med massa nerver osv där

Skriver denna tråd i brist på någonting att göra med en laptop när jag bara är sängliggandes

Kan vara så att en nerv har hamnat i kläm/chock och det får väl ta någon vecka innan den "återställer" sig.
Citera
2012-12-14, 23:22
Medlem
RuleBritannias avatar
Skulle nog också gissa på att det beror på att området behöver återhämta sig från opp. Pågår det allt för länge så kanske det kan vara något att kontakta din läkare om.
Citera
2012-12-14, 23:45
Bannlyst
Ok!
Tack för dom snabba svaren!
Citera
2012-12-15, 09:18
Medlem
Rompetrolls avatar
Ligg inte alltför mycket. Kroppen mår bäst att vara i rörelse.
Men om du ligger se då till att ha foten i högläge - lägg en kudde under. Det minskar svullnad som ofta är det som gör mest ont.
Citera
2012-12-15, 10:21
Medlem
När du genomgick operationen, de använde lokalbedövning, right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in