2006-04-25, 15:11
Medlem
Memnoks avatar
Om du inte har någon kostym rekommenderar jag inte att du köper kritstrecksrandig, ljusgrå, mörkblå eller svart. Du skall ha en färg som du kan ha till alla tillfällen, begravningar och bröllop om du förstår vad jag menar. Därför rekommenderar jag en riktigt mörk grå (grafitgrå) utan några detaljer.

Sedan kan du jazza loss lite med din nästa kostym. Brothers är säkert bra, har ingen erfarenhet av dem men jag fick en tröja därifrån i julklapp en gång som inte var helt hemsk.
Citera
2006-04-25, 15:47
Medlem
Snövits avatar
Här finns hur man tolkar klädkoder på inbjudningskort.

Kavaj står vanligtvis för kavaj och byxa men gällande bröllop så är en mörkare kostym ett måste.
Citera
2006-04-25, 16:17
Medlem
Gravity2s avatar
Memnok:
Ska tänka på det =)
Grafitgrå känns dock nästan "gubbigt", men jag ska ta och prova en och se hur den känns. Eftersom jag inte ens är över 20 så känns det som att jag vill vara lite ungdomlig men fortfarande propert klädd.

Snövit:
Skitbra länk, den klargjorde en hel del!
Tack!
Citera
2006-04-25, 17:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Memnok:
Ska tänka på det =)
Grafitgrå känns dock nästan "gubbigt", men jag ska ta och prova en och se hur den känns. Eftersom jag inte ens är över 20 så känns det som att jag vill vara lite ungdomlig men fortfarande propert klädd.
Det är inte ett dugg gubbigt, det är en riktigt mörk grå färg som nästan gränsar till svart. Dessutom så kan du alltid köra loss med skjortan och slipsen för en mer ungdomlig look. Hittar ingen bra nedladdningsbar bild, men kolla du på brothers hemsida, den mörka som var med i erbjudandet är helt rätt.
Citera
2006-04-25, 17:13
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är inte ett dugg gubbigt, det är en riktigt mörk grå färg som nästan gränsar till svart. Dessutom så kan du alltid köra loss med skjortan och slipsen för en mer ungdomlig look. Hittar ingen bra nedladdningsbar bild, men kolla du på brothers hemsida, den mörka som var med i erbjudandet är helt rätt.
Man lär sig något varje dag
Jag tänkte på den där grå färgen som finns på tex. hoodtröjor för 100:- med "Leffes grävfirma" tryck på ryggen...
Det där ser onekligt bra ut!
Citera
2006-04-25, 17:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Man lär sig något varje dag
Jag tänkte på den där grå färgen som finns på tex. hoodtröjor för 100:- med "Leffes grävfirma" tryck på ryggen...
Det där ser onekligt bra ut!
Japp, sitter den bra så kör. Kom ihåg att den skall vara slät över ryggen och inte stå ut något på bröstet när du har översta knappen knäppt. Byxlängden är inte så noga med eftersom du kan lägga upp dem för en billig penning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in