Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
Jag menar inte att det gick skitdåligt.
Min poäng är att så fort det inte går så bra som hon har tänkt sig eller det blir lite tuffare så kör sina klassiska cut and run princip.
Sen när det gäller Bellme så är knappast 1% vinstmarginal på en omsättning på 3,5-4,5M per år något att hurra över. Jag skulle vilja hävda att bolaget redan var på ruinens brant för att Blondinbella inte tänkte på att driva det som ett kommersiellt bolag långsiktigt, allt är extrem kortsiktighet med henne.
När hon sen lämnade så var inte bolaget i ett sånt skick att det skulle ha överlevt utan hennes hjälp då hon självklart är en grymt stor marknadsföringstillgång. Att Peter sen inte fattade det från början är en annan femma.
Men det är just det, Bellme var aldrig tänkt som något livslångt projekt.
Hon var knappt 18 år när hon startade det, och i den åldern är det snarare en regel än ett undantag att man ändrar sina planer många gånger om.
Anledningen till att hon lämnade är ju som bekant att det tog mer än det gav, vilket inte är ett dugg konstigt. Man är snarare dum om man jobbar kvar på något där mödan inte är värt besväret.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Suck, varför göra sig av med ett företag som går fruktansvärt bra då ?
Och sen när hon lämnar det sjunkande skeppet så kan hon givetvis säga att det är pga tidsbrist och brist på "intresse" som hon lämnar, självklart så går företaget i konkurs då eftersom hjärnan bakom det är borta (Blondinbella)
Det låter ju helt vansinnigt det där.
Hela konceptet bakom Bellme var totalt orealistiskt, att sälja utvalda varor under endast en dag till ett förmånligt pris.
Bellme fick en efterföljare i ett liknande koncept och hette då bellashop men även det företaget har hon gjort sig av med.
Frågan är, när gör hon sig av med bloggen pga tidsbrist och annat

Varför hon gjorde sig av med det har jag redan sagt; det tog mer än det gav. Det fanns inte tid, tillräckligt intresse eller vinst, vilket jag skrivit flertalet gånger nu.
Och jag har heller aldrig sagt att varken Bellme eller Egoboost gick "fruktansvärt bra", snarare plus minus noll, vilket inte är ovanligt att företag gör första året.
Bella har aldrig utgett sig för att vara någon som tänker extremt långsiktigt, hon är snarare impulsiv. Man kan säga och tycka vad man vill om henne, men hon är absolut inte rädd för att misslyckas och har heller inga problem med att bekräfta när hon gör det.
Att man byter jobb många ggr mellan man är 18 och 22 kan jag verkligen inte se det konstiga i. Vill hon sälja aktier, hårspray, böcker eller vad det nu kan tänkas vara så får hon väl prova på det, passar det inte provar hon på något annat, svårare än så är det inte.
Bloggen går ju faktiskt väldigt bra just nu, det är bara Kenza som är större så den kommer dessvärre fortsätta drivas ett tag till.