2012-12-03, 23:46
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du har inte missat något kan jag säga.

Peter Wolodarski är en humörlös meristokrat som sedan han var typ 4 år gammal varit nån sorts påläggskalv på ledarsidorna och vid 34 års ålder ser ut som en neurosedynskadad 9-åring.

Nej han ser faktiskt inte ut att vara en dag över 20 i alla fall.

Nu har jag startat en tråd om podcasts med lämpliga sammanfattande nyheter!
Citera
2012-12-04, 02:14
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_serpico
det var ett väldigt pratande om denna Alex i senaste avsnittet. väldigt mycket prat men man fick egentligen inte veta nånting alls.
Agnes Lo Åkerlinds avlidna pojkvän Alex, som hon berättar om i senaste Värvet dog av en överdos 2008. Vet inte varför dom var så hemliga om det när hela podcasten kretsade kring just den händelsen. Tror han var från Kungsholmen eller något sådant.

Annars så gillade jag det här avsnittet. Agnes Lo Åkerlind kryssar visserligen i alla punkter av den gängse "media-bruden med skinn på näsan" som finns på alla stora reklambyråer och produktionsbolag runt om i Stockholm, vilket kan kännas föga överraskande. Men hon berättade levande och rakt av om sina starka känslor och tankar vilket ju alltid ger starkt lyssningsvärde. Lite mer blodhaltigt än typ, Rheborg-avsnittet.
Citera
2012-12-04, 16:40
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Agnes Lo Åkerlinds avlidna pojkvän Alex, som hon berättar om i senaste Värvet dog av en överdos 2008. Vet inte varför dom var så hemliga om det när hela podcasten kretsade kring just den händelsen. Tror han var från Kungsholmen eller något sådant.

Annars så gillade jag det här avsnittet. Agnes Lo Åkerlind kryssar visserligen i alla punkter av den gängse "media-bruden med skinn på näsan" som finns på alla stora reklambyråer och produktionsbolag runt om i Stockholm, vilket kan kännas föga överraskande. Men hon berättade levande och rakt av om sina starka känslor och tankar vilket ju alltid ger starkt lyssningsvärde. Lite mer blodhaltigt än typ, Rheborg-avsnittet.

De kanske berättade mer om det i den första inspelningen men att hon dagen efter fick dåligt samvete att hon varit för öppenhjärtig och de spelade in en ny version.
Citera
2012-12-04, 21:17
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
De kanske berättade mer om det i den första inspelningen men att hon dagen efter fick dåligt samvete att hon varit för öppenhjärtig och de spelade in en ny version.
Ja det sa dom ju till och med i början. Tänkte bara då att den lilla saken, dödsorsak, var något ganska väsentligt för att historien skulle funka. Men det var då. Nu tänker jag att det var ett ganska bra – för att låta lite filmvetar-bögig – "dramaturgiskt grepp" att inte nämna dödsorsak. Det skapar en spänning i berättelsen för lyssnarna.
Citera
2012-12-05, 06:09
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Ja det sa dom ju till och med i början. Tänkte bara då att den lilla saken, dödsorsak, var något ganska väsentligt för att historien skulle funka. Men det var då. Nu tänker jag att det var ett ganska bra – för att låta lite filmvetar-bögig – "dramaturgiskt grepp" att inte nämna dödsorsak. Det skapar en spänning i berättelsen för lyssnarna.

Inte explicit men indirekt så ja.
Citera
2012-12-05, 15:39
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker nog Agnes-Lo Åkerlinds snack placerar in sig på top3-listan över de bästa samtalen hittills.
Hon är media-van, är kärnfull och uttrycksfull och bjuder på sig själv. Tyckte det var himla gripande när hon pratade om sin sorg.

Jag är lite nyfiken på den där Alex. Vad var hans grej? Nån sorts narkotikamissbruk, antar jag? Nåt mellan raderna om att han var taskig ibland. Lite misshandel emellanåt kanske?
Citera
2012-12-06, 01:10
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker nog Agnes-Lo Åkerlinds snack placerar in sig på top3-listan över de bästa samtalen hittills.
Hon är media-van, är kärnfull och uttrycksfull och bjuder på sig själv. Tyckte det var himla gripande när hon pratade om sin sorg.

Jag är lite nyfiken på den där Alex. Vad var hans grej? Nån sorts narkotikamissbruk, antar jag? Nåt mellan raderna om att han var taskig ibland. Lite misshandel emellanåt kanske?
Jag var själv sugen på att lappa till henne medan jag lyssnade så det skulle inte förvåna mig om det var nåt sådant. Tyckte allt var ostrukturerat och rörigt, hon verkade prata mest för att prata. En kvinnlig Jonas Hassen Khemiri
Citera
2012-12-06, 10:21
Medlem
swimp78s avatar
Du menar att Jonas Hassen Khemiri är ett exempel på nån som pratar-för-pratandets-skull? Tycker det är tvärtom. Tycker han mer är den där typen av människa som "väger orden på guldvåg"
Citera
2012-12-06, 15:27
Medlem
Transmissons avatar
Fast det är ju inte för att det ska bli rätt ord, han gör det mest för att låta vänlig och socialt acceptabel. Om jag säger som så så har de båda gemensamt att de gillar att höra sin röst mer än att förmedla något.
Senast redigerad av Transmisson 2012-12-06 kl. 15:33.
Citera
2012-12-06, 19:57
Medlem
Citat:
Om jag säger som så så har de båda gemensamt att de gillar att höra sin röst mer än att förmedla något.

Oj, här har jag diametralt motsatt uppfattning. Håller verkligen inte med
Citera
2012-12-06, 21:08
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synbarken
Oj, här har jag diametralt motsatt uppfattning. Håller verkligen inte med
ok. säger inte att det dem sa var ointressant nödvändigtvis, men det var mycket varumärke över dem, kände jag. irriterade mig ganska mycket men är fortfarande intressant att lyssna på.
Citera
2012-12-06, 21:09
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Lo-Åkerlinds avsnitt var i min mening en katastrof. Hon verkade absolut ha mycket intressant att berätta, men det som gick ut till oss lyssnare var ostrukturerat och utan att komma till några poängen. Jag kände lite: snacka om Alex och hela den tragedin eller inte. Blev rätt frustrerad faktiskt.

Tredje gången gillt kanske hade suttit fint.

Sedan får jag erkänna att mitt klasshat kom upp som små sura uppstötningar när det var extremt tydligt hur gött hon ändå hade haft det. Så mycket nya chanser och möjligheter.

Men det är väl bara jag.

Hoppas på ett mer intressant nästa vecka då Strömstedt och Hassen Khemiri var medelmåttiga. Annan feedback till dig, Triumf, är att jag jättegärna hade velat höra mer om Jonas tid på Handels. Det hade varit mycket spännande att få höra hur han upplevde den miljön. Annars börjar jag faktiskt ledsna lite på Värvet nu efter att ha varit en trogen lyssnare sedan tredje, fjärde avsnittet sådär. Det senaste avsnittet jag skulle karaktärisera som bra är väl Babben, även om Berg och TWA var helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in