2011-05-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hammarby1964
Ah, är han en av de 144 000?

Hoppas att han inte levererar några irrläror i skolan. Undervisningen ska ju vila på en vetenskaplig grund och det är väl inte vittnenas starka sida!

Nej, han är inte en av de 144.000, de som kallas "de smorda".
Citera
2011-05-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytterplagg
Har fått indikationer om att Stavros är homosexuell.

Då har du fel på dina "indikationer", han är inte homo.
Citera
2011-05-13, 09:14
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytterplagg
Har fått indikationer om att Stavros är homosexuell.
Ja, det stämmer nog. Han bor tillsammans med bögen Anita och sina två döttrar.
Citera
2011-05-13, 13:53
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Det är underbart vilka fina förebilder barnen har idag.

Ola Lindholm...Stavros Loucas...
Citera
2011-05-13, 15:16
Medlem
KennethBergwalls avatar
Stavros Louca heter bluffmakaren, inte Loucas.
Citera
2011-05-15, 21:54
Medlem
CombatMans avatar
Jag tyckte mig se i ett par glimtar från Klass 9A att Stavros har ett arbandsur från Officine Panerai på armen. Dessa fina klumpar brukar kosta kring 40 000 kr. Drar mannen in mycket deg?
Citera
2011-05-29, 13:43
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarby1964
Ah, är han en av de 144 000?

Hoppas att han inte levererar några irrläror i skolan. Undervisningen ska ju vila på en vetenskaplig grund och det är väl inte vittnenas starka sida!

Vet inte om han är Jehova, MEN han tror på intelligent design, d.v.s. skapelseberättelsen förklädd till "vetenskap" i bästa fall, i sämsta fall är han ren kreationist d.v.s. bibeln är spot on.
http://biologyandpolitics.blogspot.com/2011/02/stavros-9a-louca-kommer-ut-som.html

EDIT: såg att det nämnts, ledsen, betrakta det här inlägget som en bump bara.

Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Vad gäller "superlärarna" i Klass 9A tycker jag att man ser ganska tydligt att de är mycket kompetenta och engagerade lärare. Att försöka detaljstudera resultat blir inte meningsfullt eftersom vi inte har tillgång till alla fakta. Det vi har tillgång till är videoupptagningar på hur de fungerar i ett klassrum och där tycker jag att de i många aspeker är föredömen.

Det kan diskuteras VAD som framkommer i dokumentären, i lärarnas tidning har en debatt förts, tydligen är klippningen inte helt ärlig.
http://www.lararnasnyheter.se/search/apachesolr_search/9A
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2011-05-29 kl. 13:49.
Citera
2011-05-29, 23:23
Medlem
Skönt att se att denna tråd dör ut pga att det inte finns något skit att kasta på Stavros.!

Det bästa av allt att eleverna som fick göra om provet hade bättre betyg än första gången!

Underbar människa som brinner för individerna han undervisar.

Punkt
Citera
2011-06-02, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bronco1891
Skönt att se att denna tråd dör ut pga att det inte finns något skit att kasta på Stavros.!

Det bästa av allt att eleverna som fick göra om provet hade bättre betyg än första gången!

Underbar människa som brinner för individerna han undervisar.

Punkt
Jag försöker hitta en trovärdig källa, men ser bara Stavros Louca själv i Aftonbladet:
Citat:
Rektor kommenterar inte
– Det glädjande är att det gått minst lika bra på omproven som på första. De har skrivit bättre på det här provet. Det är väldigt roligt för mig. Första delen ska vara färdigrättad och det ska alltså ha gått lika bra, säger Stavros Louca.
Mikaelskolans rektor vill inte kommentera provresultaten innan de är helt färdigräknade.

Ett förvirrat omdöme (har det gått minst lika bra eller bättre eller lika bra?) från fuskmakaren själv, extrapolerat från ett halvrättat prov, känns inte helt förtoendeingivande.

Skulle eleverna skriva lika bra (dåligt) eller bättre (mindre dåligt) på det nya provet betyder det ju bara att Stavros Louca inte ens klarar av att fuska ordentligt.
Citera
2011-06-02, 09:46
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Skulle eleverna skriva lika bra (dåligt) eller bättre (mindre dåligt) på det nya provet betyder det ju bara att Stavros Louca inte ens klarar av att fuska ordentligt.

Fast de skrev väl jättebra på första provet? Eller hur menar du?
Citera
2011-06-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Fast de skrev väl jättebra på första provet? Eller hur menar du?
Ja, kanske? Jag vet inte hur det var med den saken, så därför skrev jag så.

Givetvis vill en fuskare få bra resultat, men det betyder ju inte att ett dåligt resultat motbevisar fuskanklagelser. Det visar ju bara att fusket inte tog skruv. I det här fallet är det elevernas anteckningar som är beviset. Det hela går inte att sopa under mattan med det nya provet, som Louca m.fl. försöker göra.

Att en fuskare försöker blanda bort korten: oväntat, inte.
Citera
2012-12-03, 20:31
Medlem
eternussermos avatar
Fuskaren Stavros på Sommarpratarna nu, fiskade upp en artikel från omprovet:
http://na.se/nyheter/orebro/1.1229796-klass-9a-skrev-samre-resultat-pa-omprovet

9A backade
Eleverna i 9A fick medelpoängen 3,3 i det ursprungliga B2-provet. Eleverna i övriga 9-klasser fick medel-poängen 3,18. Maximalt kunde 8 poäng erhållas.
Vid omprovet backade 9A till 2,1 medan övriga elever backade mera måttligt till 2,74.
.....
Även i B1-provet försämrades resultatet i omprovet. Klass 9A sänkte medelpoängen från 9,1 till 8,1 medan övriga elever backade från 9,7 till 9,6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in