2012-11-26, 21:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Green Street Hooligans. Känns jäkligt onödigt med en uppföljare till denna grymma film. Och som någon nämnde - Speed, otroligt spännande actionthriller som får en tafflig och helt onödig uppföljare.
Citera
2012-11-26, 21:31
Medlem
DRPOEs avatar
Nu är ju jag lite gammal, men uppföljare till filmer som.....
Romancing the stone, snuten i hollywood och flykten från new york, kunde vi kanske varit utan?
Citera
2012-11-26, 22:55
Medlem
IceEyess avatar
Pirates of the Caribbean - 1:an var briljant. De efterföljande filmerna var knappast värdelösa, men man kunde lika väl ha avslutat med flaggan i topp genom att stanna vid 1:an.
Citera
2012-11-27, 11:11
Bannlyst
Paranormal activity! Uppföljarna är ju inte ett dugg nyskapande utan fortsätter bara på samma spår.
Citera
2012-11-27, 11:24
Bannlyst
Kändes verkligen onödigt med en till Taken. Allt avhandlades i första filmen och att hitta på att skurkarna kommer efter honom istället känns bara som en ursäkt till att få göra en uppföljare. Gillade verkligen Taken och det hade räckt med en film.
Citera
2012-11-27, 13:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Jaws är nog ett bra exempel på en film som borde ha varit utan uppföljare, första filmen var världsklass rakt igenom medan i dom övriga så är handlingen mycket sämre och lever enbart på sina titlar. Särskilt då tredje och fjärde filmen.

Die Hard uppföljarna finns det förvisso en charm i men andra filmen är ju bara rakt av kopierat från första samt att dom övriga uppföljarna verkligen inte kommer upp i samma nivå. Kanske är dumt att man ändå har höga förväntningar på Die Hard 5?

Jönssonligan borde ha lagt av i och med Gösta Ekmans avgång som Sickan men valde att fortsätta vilket var ett felbeslut. Om man dumpar den viktigaste karaktären i en film så är inte chanserna höga att det blir lyckat. Mycket liknande Two and a Half Men.
Citera
2013-01-06, 12:55
Medlem
Taken.
Citera
2013-01-06, 18:17
Medlem
Hjortronsylts avatar
The Hangover
Vet att vissa tycker att uppföljaren är bra, men jag tycker verkligen inte att upplägget håller för en andra film. Det känns bara krystat och är ett så uppenbart försök till att tjäna mer pengar och mjölka ur en idé att jag egetligen inte ville se den av ren princip.
Citera
2013-01-06, 18:48
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmaqtin
Taken.
okej..

**
Jag tkr Wall street: Money never sleeps var en onödig uppföljare. Jag tkr inte 1:an var jättebra, men har en speciell relation till den och finner den ganska trevlig att kolla på. Jag tycker att det är en typ av historia som räcker att berättas en gång (eller ja, det är inte samma plot i 2:an, men samma stuk). Hade inte speciellt höga förväntningar på 2:an men ändå lite smått besviken.
Citera
2013-01-06, 19:07
Medlem
Ocean's Eleven. Nu har jag inte sett Ocean's Thirteen men tvivlar på att den har mycket att tillföra serien.
Citera
2013-01-06, 19:18
Medlem
Personligen hade jag klarat mig ganska bra utan Sökarna 2. Varför göra än skitkass uppföljare på en ännu sämre film?
Citera
2013-12-17, 14:15
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tycker att Pirates of the Caribbean hade kunnat klara sig bra utan uppföljare, främst pga. att uppföljarna höll så dålig klass Matrix också av samma anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in