2013-12-27, 05:29
Medlem
Evangelions avatar
2001: A Space Odyssey. Ett av filmhistoriens största mästerverk efterföljdes av den högst mediokra 2010. Jag undrar vad Kubrick tyckte om Hyams film egentligen...

Jag är inte förtjust i Koyaanisqatsi-uppföljaren Powaqqatsi heller. Har dock inte sett den avslutande delen i trilogin.
Senast redigerad av Evangelion 2013-12-27 kl. 05:32.
Citera
2014-02-13, 09:10
Medlem
Det första jag kommer att tänka på är Grease 2. Den hamnade långt bak i Grease fotspår.
En sån film kan ju nästan ALDRIG nå upp till förväntningarna.

När jag ändå är inne på John Travolta, har någon sett uppföljaren till Saturday night fever, "Staying alive"? Vad tycker folk om den? Jag har bara hört att den också ska vara ett bottennapp...
Citera
2014-02-13, 10:00
Medlem
spknoises avatar
Halloween kunde slutat gjorts efter del 2.. Likaså Star Wars efter Jedins Återkomst.
Citera
2014-02-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Halloween kunde slutat gjorts efter del 2.. Likaså Star Wars efter Jedins Återkomst.
Halloween 3 är ju svinbra!
Citera
2014-02-13, 11:02
Medlem
timoshenkos avatar
Back to the Future hade kunnat skippa sina uppföljare, ogillar verkligen 2an.
Citera
2014-02-13, 14:38
Medlem
Gamblors avatar
Speed 2 är totalt överflödig. Alldeles för lång och slutscenen är så dålig!

Annars tycker jag det är onödigt med uppföljare på gamla filmer, Indiana Jones and the crystal skull t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Back to the Future hade kunnat skippa sina uppföljare, ogillar verkligen 2an.

Jag har alltid förutsatt att de är gjorda i ett svep, som en film uppdelad i tre typ. Det skiljer ju fyra år mellan första och andra!
Jag skulle snarare säga att de är trevliga och lättsamma, lite matiné-känsla. Undrar bara när det kommer en remake...
Citera
2014-02-13, 16:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Rocky Balboa kändes jäkligt överflödig. Femte filmen kanske inte höll så stor klass men man fick ett värdigt avslut på filmserien och borde ha stannat där men nej, Stallone måste efter 16 års uppehåll göra en till film.
Citera
2014-02-13, 16:27
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Rocky Balboa kändes jäkligt överflödig. Femte filmen kanske inte höll så stor klass men man fick ett värdigt avslut på filmserien och borde ha stannat där men nej, Stallone måste efter 16 års uppehåll göra en till film.
Tycker Rocky Balboa är grym och hade varit en perfekt trilogi tillsammans med Rocky 1 och 2.
Citera
2014-02-13, 16:40
Medlem
Bret-Harts avatar
Class of 99 uppföljaren är brutalt usel,den första kollade jag på samma dag jag skulle börja 7:an
Citera
2014-02-13, 17:43
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Mad Max-serien kunde ha slutat med 2:an, The Road Warrior. Trean (Beyond Thunderdome) var nämligen oerhört töntig med karaktärer som Master Blaster, Aunty Entity och den förlorade stammen med skitungar.
Citera
2014-02-13, 17:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Police Academy anser jag.

Sämre film får man leta efter och det hade räckt med en film.
Citera
2014-02-16, 03:10
Medlem
Adelaides avatar
Bilbo. Varför göra 3 filmer av en bok som är lika tunn som en tidning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in