2012-11-25, 03:55
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Så jävla sjukt, jag finner inga ord. Hur fan kan straffet för att ha torterat ett barn till döds leda till endast sex år i fängelse? De har bragt sin son om livet, vadå sonat för sitt brott? Det brottet kan man fan ALDRIG sona för.

Fan vad jag hatar det svenska rättsväsendet.
Nu är de båda fria - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15831279.ab

Det ska inte gå till såhär. Man ska inte komma ut efter sex år efter att ha begått överlagt mord, samt torterat offret innan. Jag är stum.
Citera
2012-11-25, 03:56
Medlem
J0kerns avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15831279.ab

Horungen Eddy Larsson är alltså ute efter att ha avtjänat 2/3 av strafftiden, "bor på ort i västra Sverige, med ny identitet"..

Se så, outa kräket så vi som anser straffet vara för lindrigt kan göra något åt de.
Citera
2012-11-25, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15831279.ab

Horungen Eddy Larsson är alltså ute efter att ha avtjänat 2/3 av strafftiden, "bor på ort i västra Sverige, med ny identitet"..

Se så, outa kräket så vi som anser straffet vara för lindrigt kan göra något åt de.

Läste det precis och dök givetvis in på Flashback. Hur länge tror ni det dröjer innan denna psykopat hittar på något nytt grovt brott? Hoppas någon kan hänga ut aset för att han har blivit en bättre person finns ju inte!
Citera
2012-11-25, 04:54
Medlem
Han borde bo i närheten av stenungsund ?
Citera
2012-11-25, 06:32
Medlem
Maxthons avatar
Det borde väl inte vara så svårt att ta reda på vart han bor, han har ju knappast sonat sitt straff;/

Är det nåt nytt Aftonhoran har börjat med förresten? Hänga ut människor som suttit av sitt straff?
Citera
2012-11-25, 07:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxthon
Det borde väl inte vara så svårt att ta reda på vart han bor, han har ju knappast sonat sitt straff;/

Är det nåt nytt Aftonhoran har börjat med förresten? Hänga ut människor som suttit av sitt straff?

Enligt artikeln så har både Nina och det där kräket Eddy skyddade identiteter.

Men iom att han tydligen ska bo i närheten av där Bobby spenderade sina första år i livet så borde det gå att lokalisera fanskapet.

Hur som helst är det skrämmande att dessa avskum till människor är ute samhället igen.

Eddy lär ju knappast ha lagt sin sadism på hyllan så man får nog anta att risken för återfall i gamla hjulspår är väldigt hög.

Hur länge dröjer det tills han dödar igen? Ska vi våga oss på att tippa?
Senast redigerad av [Strange Days] 2012-11-25 kl. 07:22.
Citera
2012-11-25, 07:29
Medlem
MedelLagoms avatar
Den här mannen är en obotlig sadist som aldrig kommer att förändras. Att han får gå lös igen efter 6 år för att ha dödat ett barn genom tortyr är helt obegripligt. Ännu svårare är det att förstå när det inte var första gången han dömdes för ett sadistiskt våldsbrott. Det är i situationer som den här som man skäms för att vara svensk.

Även om han har ny identitet så måste någon utav hans grannar exempelvis känna igen honom och kan varna eventuella nya flickvänner han skaffar sig.

Dröjer det månader eller år innan han befinner sig i en rättssal igen?
Citera
2012-11-25, 07:30
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxthon
Det handlar väl om att straffet var mycket för lågt. Sånt upprör.
Dock ber jag er att tänka på 1.04...
Citera
2012-11-25, 07:36
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nina Äikiä kommer nog inte att begå några liknande brott så länge hon hålls ifrån såna typer som Eddy Larsson, om jag förstått den problematik som hon har. Var det inte diskussion om att hon egentligen borde ha fått rättspsykiatrisk vård i stället?

Jag är väldigt förvånad över att Eddy Larsson inte fick livstid. Var det inte mord han dömdes för? Det var planerat och han torterade pojken. Även om det säkert inte var direkt meningen att Bobby skulle dö, (han ville väl plåga honom ytterligare), så var han fullständigt likgiltig för detta. Med tanke på hans tidigare brott, och att han uppenbart är en sexualsadistisk psykopat, borde det inte vara några problem att sätta honom på livstid.

Det var bra att han som fick spel och slog ihjäl den där häktesvakten fick livstid. Han kommer säkert aldrig ut igen. Varför gav de inte Eddy Larsson livstid så Krim i alla fall fick chansen att se ifall han är lika galen som det verkar?
Citera
2012-11-25, 07:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nina Äikiä kommer nog inte att begå några liknande brott så länge hon hålls ifrån såna typer som Eddy Larsson, om jag förstått den problematik som hon har. Var det inte diskussion om att hon egentligen borde ha fått rättspsykiatrisk vård i stället?

Jag är väldigt förvånad över att Eddy Larsson inte fick livstid. Var det inte mord han dömdes för?

[...]

Grov misshandel och grovt vållande till annans död blev domen vilket är extremt märkligt.
Mord och livstid borde givetvis ha varit den enda rätta domen kan man tycka som lekman.

Är dock själv för dåligt insatt i hur rätten tolkar skillnaderna mellan just mord och grovt vållande till annans död.
Citera
2012-11-25, 09:47
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Grov misshandel och grovt vållande till annans död blev domen vilket är extremt märkligt.
Mord och livstid borde givetvis ha varit den enda rätta domen kan man tycka som lekman.

Är dock själv för dåligt insatt i hur rätten tolkar skillnaderna mellan just mord och grovt vållande till annans död.
Märkligt egentligen att sex med en samtyckande fjortonåring automatiskt definieras som våldtäkt medan tortyr till döds av en tioåring inte automatiskt räknas som mord.
Hursomhelst visar sig Sverige återigen från sin allra sämsta sida. Fan vad man skäms!
Citera
2012-11-25, 09:57
Medlem
rockandrollas avatar
Eddys nya namn och adress, vem sitter inne på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in