• 1
  • 2
2012-11-18, 22:19
Medlem
Jag spelar innebandy och ska göra en enkel lackering med svart. Min hjälm är vit och tänkte skicka iväg hjälmen till lackering men tänkte först ifall det finns något enkelt sätt att göra de på själv eftersom det inte är mer än svart som ska målas!
Citera
2012-11-18, 22:34
Medlem
tejpa och skära ut en form/motiv du vill ska vara vitt och spraya svart över, låt torka och ta bort tejpen. Värt ett försök?
Citera
2012-11-18, 22:45
Medlem
Ah!
Citera
2012-11-18, 22:46
Medlem
Leksingens avatar
Lägg din kuk över masken och spraya som fan.
Citera
Medlem
sommarlovs avatar
Här kommer tråkiga farbrorn och skriver att en hjälm inte får målas, den kan förlora sitt skydd...
Citera
Medlem
regndroppens avatar
Är vä bara spraya. Kör mattsvart.
Citera
2012-11-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Här kommer tråkiga farbrorn och skriver att en hjälm inte får målas, den kan förlora sitt skydd...

Kommer ha hjälmen i vit(original färgen) men kommer nog dock bara spraya in mitt namn i svart t.ex. kan inte förlora så mycket skydd av det
Citera
2012-11-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkossa
Kommer ha hjälmen i vit(original färgen) men kommer nog dock bara spraya in mitt namn i svart t.ex. kan inte förlora så mycket skydd av det

Minsta lilla färg får hjälmen att spricka! Tro mig inte kolla på eu kommisionens hemsida dom har forskat om bandyhjälmar sedan 50 talet. Och enligt EU-regler får heller inte kor ha bandyhjälm finkossa.
Citera
2012-11-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

inte om rätt färg används
Citera
2012-11-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loveyourenemy
Minsta lilla färg får hjälmen att spricka! Tro mig inte kolla på eu kommisionens hemsida dom har forskat om bandyhjälmar sedan 50 talet. Och enligt EU-regler får heller inte kor ha bandyhjälm finkossa.

nä det gör det inte
Citera
2012-11-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-special-one
nä det gör det inte

Källor på det? Jag har spelat bandy sedan tidigt 70 tal. Har också varit bandyhjälm-service man sedan 2001. Kom med källor annars har du ingen talan. Ser jag en målad hjälm på jobbet är jag tvungen att anmäla till Svenska idrottsförbundet. Det kan bli böter. Så sluta sprid dynga om du inte kan din bandy.
Citera
2012-11-25, 23:00
Medlem
1. Skruva "isär", lägg gallret åt sidan osv.
2. Torka av/tvätta. Se till att få bort eventuell smuts och fett.
3. grundmåla med vit, förslagsvis sprayfärg av BRA kvalité- köp Montana Gold istället för någon billig bil-lack. Låt torka
4 . Spraya sedan ett lager svart. Hellre flera lager svart som lägger sig snyggt istället för ett tjockt och ojämnt lager. Låt torka.
5. Spraya på en genomskinlig skyddslack (Montana Gold har även denna)
6. Skruva ihop, klar.

Montana gold kan du köpa på till exempel Highlights.nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här