2012-11-21, 12:49
Medlem
meramans avatar
Enligt Boråskuriren finns det inga planer för Ikea att etablera sig i Borås
Citera
2012-11-21, 12:56
Medlem
meramans avatar
Ryktet om Ikea till Borås kommer från en klantig reporter i Boråskuriren som ställt frågan just ill Ikeas vd. Vdn svarade att han inte har något att kommentera på den frågan. Då skrev reportern i tidningen att Ikea " är hemlighetsfulla" angående sin etablering i Borås. Vips så startar ryktet direkt....

En klantig reporter har med sina formuleringar fått igång ett rykte som inte är sant
Citera
2012-11-21, 23:53
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Ikea har ratat Borås varenda gång och jag tror inte på ett Ikea där. 6 mil till Göteborg och 10 till Jönköping gör nog att Borås aldrig kommer få ett Ikea

Jag har också svårt att tro att Borås kommer att få ett eget IKEA. Det är som jag har nämnt tidigare, 3 st IKEA finns redan i närheten. Bäckebol och Kållered (Göteborg med omnejd) och så Jönköping. Det skulle dock vara kul om IKEA kommer till Borås, men det känns inte realistiskt.

Ännu konstigare blir det när folk påstår att städer som Norrköping och Eskilstuna troligen inte får något IKEA-varuhus då det finns IKEA i Linköping och Västerås. Ändå ska Borås ha ett eget IKEA-varuhus i framtiden, och Stockholm ska tydligen få 2 nya varuhus också.

Jag tänker helt enkelt vänta och se tills det blir officiellt. Innan dess har jag mycket svårt att tro på att Borås kommer få ett eget IKEA.
Citera
2012-11-24, 14:58
Medlem
De är antaget i kommunen vart de ska bygga och de är klart att Ikea, Biltema, Jula och Plantagen öppnar. Tidsram är att Ikea öppnar efter Biltema som ska bygga vid Viareds sommarstad.
Citera
2012-11-26, 08:27
Medlem
Att Biltema, Jula, Plantagen och Swedol ska öppna vid Citygross (Nära Viareds sommarstad) är officiellt. Hur har du fått reda på att Ikea också ska komma? För kommunen vet inget eller går inte ut med något. Skulle det vara klart att Ikea kommer så ser jag ingen anledning från kommunens sida att inte gå ut med det..
Citera
2012-11-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djejar
Att Biltema, Jula, Plantagen och Swedol ska öppna vid Citygross (Nära Viareds sommarstad) är officiellt. Hur har du fått reda på att Ikea också ska komma? För kommunen vet inget eller går inte ut med något. Skulle det vara klart att Ikea kommer så ser jag ingen anledning från kommunens sida att inte gå ut med det..
De bolagen har ju en förmåga att även dra med sig IKEA (eller tvärtom). Det är dock viktigt att ha med sig att kommunen inte dikterar villkoren, utan IKEA. Säger IKEA hoppa så frågar kommunen både "hur högt" och "hur mycket pengar skall vi skänka innan vi hoppar".. Att du inte hör något om det kan alltså mycket väl bero på att IKEA säger att locket skall ligga på tills vidare.
Citera
2012-11-27, 12:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag har också svårt att tro att Borås kommer att få ett eget IKEA. Det är som jag har nämnt tidigare, 3 st IKEA finns redan i närheten. Bäckebol och Kållered (Göteborg med omnejd) och så Jönköping. Det skulle dock vara kul om IKEA kommer till Borås, men det känns inte realistiskt.

Ännu konstigare blir det när folk påstår att städer som Norrköping och Eskilstuna troligen inte får något IKEA-varuhus då det finns IKEA i Linköping och Västerås. Ändå ska Borås ha ett eget IKEA-varuhus i framtiden, och Stockholm ska tydligen få 2 nya varuhus också.

Jag tänker helt enkelt vänta och se tills det blir officiellt. Innan dess har jag mycket svårt att tro på att Borås kommer få ett eget IKEA.

Eftersom det är fullt på IKEA i Kållered och Bäckebol så behövs ett tredje varuhus i Göteborgsområdet, men bygger man i Borås så minskar man trycket från framförallt de som bor i området från Landvetter mot Borås. Likaså kommer butiken i Torp att minska trycket från de som bor norröver.

Det går inte att expandera Kållered eller Bäckebol särskilt mycket mer eftersom det är antalet parkeringsplatser som är för få och IKEA vill inte ha för stora avstånd från parkeringsplatserna till själva butiken.
Citera
2012-12-05, 17:11
Medlem
Det här ju snackats om det här i evigheter, men känns inte som att det går varken fram eller bakåt. Men tycker inte direkt att vi är i behov av IKEA. Ligger ändå hyfsat nära.
Citera
2012-12-13, 14:37
Medlem
morkfromorks avatar
Ikea har retirerat, nu finns åter kalles kaviar, kavli ost på tub, bilar, gott&blandat och lite mera på varuhusen utomlands
Citera
2012-12-21, 16:00
Medlem
Nu har farbror Kamprad gjort sig impopulär!
Klantigt!

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article15970208.ab
Citera
2012-12-21, 23:31
Medlem
Ikea ska öppna i Borås. kommer ta över Coop Forums lokal och de lägger ner/flyttar till Hedvigsborg.
Citera
2012-12-21, 23:36
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Going-Kronos
Ikea ska öppna i Borås. kommer ta över Coop Forums lokal och de lägger ner/flyttar till Hedvigsborg.

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in