2012-11-18, 01:08
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Diabetes och "stroke" är hans minsta problem, ur ett medicinskt perspektiv. Han kropp är slut. Alkohol och tabletter ger honom några timmars "friskhet". Jag känner Olle väl.

Tycker denna säsong är bättre än tidigare. Diabetes är en otroligt jobbig sjukdom att ha!
Citera
2012-11-18, 01:19
Medlem
Sir_Ks avatar
Så här tycker jag topp 3 har varit för varje vecka:

Pughs dag
1. Miss Li - Här kommer natten
2. Darin - Stockholm
3. Magnus Uggla - Vandrar i ett regn

Olles dag
1. Magnus Uggla - Jag och min far
2. Miss Li - Nåt för dom som vänar
3. Darin - En apa som liknar dig

Lindas dag
1. Magnus Uggla - Har hört om en tjej
2. Olle Ljungström - Om du lämnade mig nu
3. Maja Ivarsson - Dancin the Whole Way Home

Magnus dag
1. Olle Ljungström - Johnny the Rucker
2. Maja Ivarsson - Sommartid
3. Miss Li - 1:a gången

Vad tycker ni?
Citera
2012-11-18, 02:06
Medlem
Duerfians avatar
Darin gör inte så roliga versioner av låtarna men han sjunger överjävligt bra så det funkar.

Jag tycker Olle Ljungström och Miss Li är överlägset bäst på att tolka de andras låtar. Även när det är ren pop finns det en nerv i det hela.
Citera
2012-11-18, 02:09
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
En av mina svagheter som människa är att jag är så förbannat snabb på att dömma folk, långt innan jag riktigt "lärt känna dom"...och jag är den första att krypa till korset angående Darin.
Min bild av killen har verkligen totalt förändrats, han verkar vara en riktigt genuint snäll och väldigt ödmjuk människa, som för övrigt är en så in i helvettes jävla bra artist dessutom.

Darin har en röst som för mig att rysa, gapa av beundran...och bara bli väldigt imponerad av talangen han besitter.

Klippte lite när jag citerade dig, men det du skriver här skriver här instämmer jag i till punkt och pricka. Visserligen gillade jag Darins låt Flashback sedan innan, men nu i så mycket bättre har han verkligen ändrat min bild av honom. Jag tror att min tidigare ovilja gentemot honom har berott på hela idol-konceptet, samt att jag har förbannat svårt för hans fans. Skrikande naiva småflickor är inte min grej direkt.
Citera
2012-11-18, 05:01
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Olle Darin och Miss Li gjorde de skarpaste tolkingarna. Därefter kommer väl Majas framträdande men Sylvia är så sketen artist att man skäms för det är så pinsamt dåligt,Intressant att se nästa avsnitt med tolkingar av en artist man knappt känner till .Pugh gjorde en sömnig kopia inget utstickande alls bortsett från hjälmen som gjorde den ännu mera fånigt .Och jag har sedan IDOL-tiden föraktat Darin men han har överskat mig positivt och gör det oftast väldigt bra då han framför de andras låtar .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2012-11-18 kl. 05:04.
Citera
2012-11-18, 07:56
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Pughs dag
2. Darin - Stockholm

Olles dag
2. Miss Li - Nåt för dom som vänar
3. Darin - En apa som liknar dig

Lindas dag
1. Darin - I Can't Get You Off My Mind
2. Maja Ivarsson - Dancin the Whole Way Home
3. Pugh Rogefeldt - You Could Have It (So Much Better Without Me)

Magnus dag
1. Darin - Astrologen
2. Miss Li - 1:a gången
3. Olle Ljungström - Johnny the Rocker
Citera
2012-11-18, 09:04
Medlem
Trumpeters avatar
Pughs dag
2. Darin - Stockholm

Olles dag
2. Darin - En apa som liknar dig
3. Miss Li - Nåt för dom som vänar

Lindas dag
1. Magnus Uggla - Har hört om en tjej
2. Darin - I Can't Get You Off My Mind
3. Olle Ljungström - Om du lämnade mig nu

Magnus dag
1. Darin - Astrologen
2. Miss Li - 1:a gången
3. Olle Ljungström - Johnny the Rucker

Darin är helt klart den som överraskat mest positivt. Han har växt oerhört som artist.
Pugh är den som jag är mest besviken på. Bland de sämsta vecka efter vecka. Hade förväntat mig mer.
Senast redigerad av Trumpeter 2012-11-18 kl. 09:08.
Citera
2012-11-18, 09:21
Medlem
MagnusJ666s avatar
Darins tolkning av Astrologen är helt otroligt bra!! Har kanske inte varit något stort fan av tonårsidolen tidigare, men ändrat mig. Hans röst är magiskt bra och fin!! Sämst i alla programmen har Sylvia varit. Fattar inte vad hon gör där. Både trista framföranden och tråkig på uppdragen. Tillsammans med Darin har Miss Li varit bäst. Att Darin skulle vara grym var väntat, han är van sedan tidigare sedan Idol att tolka andras låtar!!
Senast redigerad av MagnusJ666 2012-11-18 kl. 09:26.
Citera
2012-11-18, 11:04
Medlem
Trots att jag själv hunnit upp i medelåldern är det alltid samma sak när man ser på "Så mycket bättre", man sitter och väntar på att de yngre skall framföra sina versioner.

I år är det Miss Li och Darin som är intressanta. Uggla kan överraska och få till en bra version då och då. Maja sjunger för dåligt för att göra någonting som berör. Olle kör sin stil som säkert kan fungera för den lite äldre generationen.

Tyvärr förstör Pugh och Sylvia programmet med sin närvaro, både genom att vara ointressanta som människor och genom sina totalt intetsägande versioner av de andras låtar.
Citera
2012-11-18, 11:09
Medlem
Ballooos avatar
Darin och Miss Li är överläset bäst,
Citera
2012-11-18, 11:42
Medlem
Esposito1887s avatar
Topplista efter 4 program:
1.Darin
2.Uggla
3.Miss Li
4.Olle
5.Maja
6.Sylvia
7.Pugh
Citera
2012-11-18, 14:07
Medlem
enfindams avatar
Fantastisk version Maja gjorde av "Sommartid", faktiskt bättre än originalet och har säkert stora chanser att bli en hit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in