2012-11-15, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
CG sitter häktad med fulla restriktioner men åklagare kan inte väcka åtal, PD är släppt, polisen lämnar inte ut mer av utredningsmaterialet. Ska vi tolka det som att polisen misstänker eller är övertygad om att fler ännu inte kända personer är inblandade?

I så fall finns den här tråden, mängder med uppslag att gå till botten med.

Vill också tacka nämnda forumiter för engagemang och skarpa hjärnor, tack.

Håller med, har legat lågt en tid och läst i tråden, det hettar till och blev lite av granatkastar eld så modden fick gå in och avstyra. Polisen sitter på en hel del antagligen men jag tror inledningsvis de lurades av fyndplatsen barnehagen (skor, mobil) och ett klassiskt överfall, men det sket sig efter ett tag då det inte fanns ett uns av spår.

Sen trillar ett tips in (varifrån, vem ??) och man sedemera griper CG o PD samt kort därefter hittar S dumpad och väl inplastad bakom verkstaden. Klart som korvspad att de tror de gripit rätt men icke det, PD är ju frisläppt och frågan är hur länge man kan hålla CG. Bevisen är ju minst sagt tunna.
S har aldrig varit barnehagen, S har förmodligen aldrig lämnat Vv27 och om hon gjort det så har någon vetat om det, sett eller vetat när hon lämnar. Inte en fluga har sett henne mellan Vv27 o barnehagen, gick hon upp i rök ??

När kom hon till Vv27, tid, vilken film såg man, vilka fanns i huset vid tidpunkten, vem sa det sista "Hej då vid t.ex. dörren, väninnan, någon annan ??? Erbjöds hon skjuts hem, jag eller frugan hade förmodligen erbjudit dotterns väninnan skjuts hem i mörkret, för mig hade det tett sig självklart om jag inte dragit en wirre och då ej körbar men det hade frugan gjort som är nykterist.

Många frågor och få svar.. någon som har svar som kan räta ut frågetecken..
Senast redigerad av ToZon 2012-11-15 kl. 01:02.
Citera
2012-11-15, 01:13
Medlem
Ubarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
S har förmodligen aldrig lämnat Vv27 och om hon gjort det så har någon vetat om det, sett eller vetat när hon lämnar. Inte en fluga har sett henne mellan Vv27 o barnehagen, gick hon upp i rök ??

När kom hon till Vv27, tid, vilken film såg man, vilka fanns i huset vid tidpunkten, vem sa det sista "Hej då vid t.ex. dörren, väninnan, någon annan ??? Erbjöds hon skjuts hem, jag eller frugan hade förmodligen erbjudit dotterns väninnan skjuts hem i mörkret, för mig hade det tett sig självklart om jag inte dragit en wirre och då ej körbar men det hade frugan gjort som är nykterist.

Många frågor och få svar.. någon som har svar som kan räta ut frågetecken..
Og oppe i disse spørsmålene velger eier av huset og far av venninnen Bjarne Koren og håndtere spørsmål og teorier på dette forum med og opprette profilen pristina og villede, tåkelegge mv slik norrrrrrmannn1 sammenfatter på en bra måte her: https://www.flashback.org/sp40329114

Jeg er tom for ord (uansett skyld i selve Sigrid drapet eller ikke) om denne mannen..

EDIT: bommet litt på navn her, og trekker spørsmålstilling rundt sivil status
Senast redigerad av Ubarsk 2012-11-15 kl. 02:12.
Citera
2012-11-15, 01:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubarsk
Og oppe i disse spørsmålene velger eier av huset og far av venninnen Bjarne Seem Koren (har han blitt skilt i løpet av høsten og fjernet mellomnavnet ??) og håndtere spørsmål og teorier på dette forum med og opprette profilen pristina og villede, tåkelegge mv slik norrrrrrmannn1 sammenfatter på en bra måte her: https://www.flashback.org/sp40329114

Jeg er tom for ord (uansett skyld i selve Sigrid drapet eller ikke) om denne mannen..

Är han nyskild? Hmm, en privatsak såklart, men beror i så fall kanske på det dottern tyckte va "ekkelt"?

En sak måste jag säga om att vara i rampljuset. Har man valt att sprida sitt privatliv på internet bör man vara beredd på att det privatlivet också diskuteras. Jag tolkar öppna källor som just öppna, för var och en, vad var annars syftet med att lägga ut? Så, vad handlade "ekkelt" om? Frågan måste ju vara fri iaf.
Citera
2012-11-15, 11:12
Medlem
dizzilizzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han slipper nok neppe fri.
Politiet venter på prøvesvar og har sagt at det kan gå helt til neste sommer.
Når vi vet at politiet kan få DNA-svar fra en sigarettsneip, så sier det seg selv at innsiden av en presenning som har skjult et lik i en mnd vil utgjøre et massivt arbeid å gjennomgå, litervis med væske. Og CGs "skjulested" i et dueskittbefengt teglstensverk fra 1800 tallet, alle PDs biler og lokaler.

Hvis CG er på "tvers" og tar med seg en drøss av diagnoser i avhør, så må retten forholde seg til dette.
At analysesvar tar tid og at CG ikke samarbeider eller har evne til det.

Retten kommer helt sikkert til å fengsle CG videre.
Hvis politiet fremlegger nye bevis så risikerer vi at de krever og får referatforbud, da er vi like langt.

PS! Jeg har hverken teknisk, politifaglig, juridisk eller annen faglig dokumentert "vurderingsevne", jeg deltar i en dugnad som ufaglært.

Nej det kanske han inte gör, men jag hoppas han slipper sitta isolerad mera,för det måste vara h**lvet på Jorden, att sitta utan att veta timmar dagar etc..
CG Behöver vård,hjälp Nu har han suttit där så länge och ännu inte kommit en bit framöver känns det som,
Men TR ska väll också ta en ställning för och imot.
Bevisen har ju tydligen inte ändras i någon form
Så att den starker graden.För att anhålla han för Mordet på S.

Han vet mycket om massa saker, och litet om allt.
Han blogg är rörig men anstränger man sig ser man det finns en annan bild av C.G.
Hans desperata kamp för att tillhöra något hans sorg över sin syster,Över Boliviasaken
Ilskan han har mot rättsystemet som sviker gång på gång.Jag menar hur kan en Allmän läkare ställa alla dessa diagnoser, ( Skrämmer mig ). Vad han fått för mediciner. Kanske dags att ta ett prat med läkaren som gav han allt detta ???
Jag tror C.G. Bara efter det korta utalandet, att han sa att C.G sen många år tillbaka har alltid visat sig bra mot han Och han kallade han för sin *Kamrat * Nu hoppas jag dom där.. Korten som nu ligger tätt intill kan ge svar, någongång..För S, Fam/ Och alla andra i denna saken
Tiden vill utvisa,om rättvisan segrar..
Senast redigerad av dizzilizzie 2012-11-15 kl. 11:16.
Citera
2012-11-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubarsk
Og oppe i disse spørsmålene velger eier av huset og far av venninnen Bjarne Koren og håndtere spørsmål og teorier på dette forum med og opprette profilen pristina og villede, tåkelegge mv slik norrrrrrmannn1 sammenfatter på en bra måte her: https://www.flashback.org/sp40329114

EDIT: bommet litt på navn her, og trekker spørsmålstilling rundt sivil status

Mannen på Vv27 uppträdande här i tråden skapar bara fler frågetecken. Vad vill han med olika utspel, skydda sig själv, skydda någon annan ?? Hur djupt har polisen borrat i scenariot att S aldrig lämnat Vv27 till fots, möjligen i bil eller i dess omedelbara närhet blivit upp plockad. Den unge mannens vittnesmål om tror jag 2-3 skrik vid ungefär samma tidpunkt inte långt från Vv27, har man gått till botten med det, har man knackat dörr i området för att t.ex. förvissa sig att det var andra ungdomar som väsnades lite i området. Finns det fler vittnesmål om att mannen styrde eftersöket mm. Som tidigare sagts, inte en fluga har sett S mellan Vv27 och barnehagen, märkligt med tanke på att många rörde sig i området, främst ungdomar eller drar alla ner rullgardinen 23.00.
Citera
2012-11-15, 15:50
Medlem
limahas avatar
Oi, oi . oi!! Her har moderator vært ute med feiekost og vaskefille Og godt å se nordens beste forum har steinkontroll på fjas, tull og hets. Det blir bare litt forvirrende å finne hvor jeg leste sist

OT: Har ikke hatt mye tid på å surfe rundt i tråden siste uke. Har hatt problemer med PC. Java fungerte ikke etter oppdatering og brukt mye tid på systemgjennopprettinger, fjerne og laste Java X ganger, men nå kan jeg bruke nettbanken min igjen. Det er viktig.

ON TOPIC: Jeg så Dagbladet skrev politiet jakter minnepenn. http://www.dagbladet.no/2012/11/01/nyheter/innenriks/sigrid_giskegjerde_schjetne/sigrid-saken/varetektsfengsling/24155223/

Jeg sitter muligens på informasjon.- Som politiet ikke har kommet over. Det er ikke annenhåndsinformasjon, men kommer fra CG selv. Jeg ønsker ikke maile, ringe for å tipse. - Ønsker være under forumets anonymitet og kan kun kontaktes via PM. Der kan jeg skrive det som enkelt og raskt kan kontrolleres være riktig.

Jeg vet flere journalister følger utviklingen, men denne informasjonen er det politiet som må vurdere først.
Senast redigerad av limaha 2012-11-15 kl. 15:54.
Citera
2012-11-15, 15:59
Medlem
Den grønne xantiaen er ikke avskrevet, men CG nekter å ha vært sjafør.

Politiet mener minst to GM har kastet seg over henne...

Flere biler undersøkes

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10063201
Citera
2012-11-15, 16:08
Medlem
VG i dag http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10063201
"Politiet har beslaglagt nye biler i Sigrid-drapet"

Hehe-det var akkurat det jeg skrev for to dager siden, bilen med spor etter S er nøkkelen, og siden de ikke har funnet fram til en bil med spor etter S så må de lete videre. Slik de gjør da endelig i dag.

Hvor lenge tar det før de begynner å sjekke bilene tilhørende BK-SR osv? De har sjekket det meste av biler i Låveveien, så det er bare logisk å inkludere og de som tilhører de personer som står nærmest saken... (jeg ser bort fra den diskusjonen her om vedkommende personer). Hmmm, man vet aldri hva som dukker opp.

I artikelen står det også
  • bilen som passerte Strømsveien 00:004 var den grønne Xiantia, og ikke en annen bil med skiltene til xiantiaen.
  • politiet mener det må ha vært to GM
  • "chillern hjemme" må ha blitt sendt av S, det mente jeg også som eneste rimilige mulighet. Savner fortsatt en bekreftelse om denne sms var et svar til en mottatt sms fra samme vennine? Hvorfor i h@lvete kommer noe slikt ikke fram????????? sms'en kan jo ikke stå på seg selv...
  • politiet "tror Sigrid ble overfalt og fraktet bort fra et sted i Låveveien på Østensjø". Det er interessant, fordi de fleste tror muligens at det skjedde i Dalbakkveien, mot inngangen eller litt ovenfor inngangen til barnehagen. Eller er det en feil tolkning av VG? Hvorfor Låveveien? (og ikke Dalbakkveien)? Det samsvarer med at de saumfarte Låveveien og tatt bilder av biler for flere uker siden, men hvorfor?
  • "Det er ikke urimelig å tenke at hun har kommet på den andre siden av T-banestasjonen. " Dr!tt - teledata fra chiller'n sms'en må ha gitt koordinatene hvorfra sms'en ble sendt, og da skal det være lite tvil ca hvorfra, i allefall helt sikkert hvilken siden av t-banen. Å kjøre fra den ene side av t-banen til den andre ved Godlia tar for lenge, det er håpløs gjennom disse småveier ute der.
Senast redigerad av goingsomewhere 2012-11-15 kl. 16:50.
Citera
2012-11-15, 16:53
Medlem
Full isolasjon for 37-åringen opprettholdes.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/isolasjon-opprettholdes-for-siktet-i-sigridsaken-3925496.html
Citera
2012-11-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Full isolasjon for 37-åringen opprettholdes.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/isolasjon-opprettholdes-for-siktet-i-sigridsaken-3925496.html

Tipper at politiet er desperat å finne ut hvem som er kompisen. Kan godt hende at CG faktisk hadde en mindre rolle. Da er det enda vikitgere. Det er fortsatt uklart hvor skadene til xiantiaen har kommet fram. Men det er ikke en eneste spor etter S i/ved bilen.
Citera
2012-11-15, 17:55
Medlem
PS, siste innlegg av pristina var 11.11 midt om natta, men siste innlogging var ... 13.11 hehe.

Forøvrig, hans/hennes siste innlegg er:

00'51 : (sv til Gyngestol) Da bør du komme med dine fakta litt faderlig fort !
01'05 : (sv til Normann1) Ta kontakt med Sigrids far: Han heter ****
01'34 : (sv til ubarsk) Hvordan stiller du deg til facebookprofiler da UBARSK?
01'34 : (sv til seg selv) Og ifølge forumet er jo faren morder.....
01'52 : (sv til seg selv) Og jeg er ganske riktig B** K** !!!

I siste melding svarer han til en tidligere innlegg "Bjørn Tore er min homofile elsker" - den siste melding er slettet så har ikke funnet ut når den ble sendet. Hvem er BT forøvrig? Det bor ikke noe BT i nærheten av Østensjø. Det er tydeligvis noen som kjenner disse familier på en eller annen måte, eller har gravt seg fram, og er litt frustrert og opphisset. Men bare for å si 'jeg er BK' høres ut mer som en provokasjon enn virkelighet. Kan det ikke være en av de andre i samme krets som har stor tilknyttning til saken??? Bare en tanke. ..
Citera
2012-11-15, 18:18
Medlem
Ubarsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
PS, siste innlegg av pristina var 11.11 midt om natta, men siste innlogging var ... 13.11 hehe.

Forøvrig, hans/hennes siste innlegg er:

00'51 : (sv til Gyngestol) Da bør du komme med dine fakta litt faderlig fort !
01'05 : (sv til Normann1) Ta kontakt med Sigrids far: Han heter ****
01'34 : (sv til ubarsk) Hvordan stiller du deg til facebookprofiler da UBARSK?
01'34 : (sv til seg selv) Og ifølge forumet er jo faren morder.....
01'52 : (sv til seg selv) Og jeg er ganske riktig B** K** !!!

I siste melding svarer han til en tidligere innlegg "Bjørn Tore er min homofile elsker" - den siste melding er slettet så har ikke funnet ut når den ble sendet. Hvem er BT forøvrig? Det bor ikke noe BT i nærheten av Østensjø. Det er tydeligvis noen som kjenner disse familier på en eller annen måte, eller har gravt seg fram, og er litt frustrert og opphisset. Men bare for å si 'jeg er BK' høres ut mer som en provokasjon enn virkelighet. Kan det ikke være en av de andre i samme krets som har stor tilknyttning til saken??? Bare en tanke. ..
Et dypdykk i min omfangsrike "pristina=Bjarne Koren" mappe på pc`n viser at dette skjedde ca. et minutt tidligere.

Det er ingen tvil om at innrømmelsen; " Og jeg er ganske riktig Bjarne Koren " er sann. Han hadde vært presset i et hjørne av norrrmannn1 og noen andre av oss såpass lenge at det var noe rett forut for 01.52 den natten som fikk han til og gi opp. Mulig i kombinasjon med rusmidler, psykisk ubalanse, dårlig samvittighet el.?
Senast redigerad av Ubarsk 2012-11-15 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in