Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Jag dricker mellan 4-6 öl (5,2) varannan dag, ibland var tredje.
Jag kallas alkoholist så jag har nog ett problem :/ Jag dricker därför att jag är deprimerad, eller för att helt enkelt korta in tiden då jag inte gillar dagar så mycket x) Är arbetslös, så det enda jag gör om dagarna är att sitta vid min dator å spela/se på film eller går runt i skogen med hunden.
Idag dricker jag inget.
Alltså, jag börjar dricka först fem på "kvällen" så tar jag sista rundan med hunden klockan nio eller tio.
Pengar får jag från försäkringskassan å får extra experthjälp på arbetsförmedlingen eftersom jag mår för dåligt för att skaffa jobb. Typ som sjukskriven.
Det är skönt att prata ut (:
Jag kallas alkoholist så jag har nog ett problem :/ Jag dricker därför att jag är deprimerad, eller för att helt enkelt korta in tiden då jag inte gillar dagar så mycket x) Är arbetslös, så det enda jag gör om dagarna är att sitta vid min dator å spela/se på film eller går runt i skogen med hunden.
Idag dricker jag inget.
Alltså, jag börjar dricka först fem på "kvällen" så tar jag sista rundan med hunden klockan nio eller tio.
Pengar får jag från försäkringskassan å får extra experthjälp på arbetsförmedlingen eftersom jag mår för dåligt för att skaffa jobb. Typ som sjukskriven.
Det är skönt att prata ut (:
det är ungefär EXAKT som mig.
fast jag dricker ca 5 7.5or varje dag, istället för dina 4 varannan.
Men annars är det nästan identiskt med mig....
Idag var jag hos soc och intervjuades och min historik o missbruk kartlades. Kändes skönt. nu kommer det ta ca 1 vecka sen blir det återkoppling och behandlingen kan börja.
Mkt intressant.
Angående ikväll... e inne på min 5e 7.5a. Kände att det inte räckte på långa vägar så jag var nyss o köpte ett sexpack 3.5or.
Jag har verkligen lust att ta livet av mig, men känner att jag kan inte göra så mot min mor.
Hade det inte varit för henne hade jag
våldtagit
rånat folk
hamnat vändor på finkan (igen)
och fortsatt denna cykel tills jag inte orkade mer.
Jag är sjukt störd och jag tror aldrig jag kommer bli normal igen.
Men vi får väl se... sålänge jag e nykter e jag ju normal..... frågan e bara hur FAN jag ska lyckas hålla mig nykter......
Jag har gått på lite AA och NA möten dom hjälper ganska mycket, krökade nästan varje dag och tog droger, fick blå boken Anonyma narkomaner i present nu läser jag den istället för att gå på möten, men möten är inte så hemska som alla tror med gud och skit man sitter och lyssnar eller delar med sig sen hem och dra en runk