Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Det finns massor av personliga bevis som har övertygat många om det paranormala.
Öppet sinne.
Du om någon vet vid det här laget att "personliga bevis" aldrig är tillräckligt. Någonsin. Om det hade varit tillräckligt hade jag nu kunnat påstå att du är min morfar, och att jag är en magisk ask-kopp - och du hade aldrig kunnat motbevisa mig.
Det är fel, trams, ologiskt och dessutom något som du har fått påpekat för dig i flertalet trådar på Flashback. Varför har du inte hörsammat detta?
Till TS:
Definitionen av bevis enligt vardaglig diskussion kräver troligen att du kan använda vetenskapligt erkända metoder. Vetenskapligt erkända metoder kräver dessutom att dina observationer följer de rådande naturlagarna.
Då ett paranormala bryter mot naturlagarna per definition, så blir det minst sagt paradoxalt att bevisa densamme genom att nyttja vetenskapliga metoder.
Med det sagt så kanske vi bör revidera definitionen av paranormalt. Om vi kan fastställa att observationer inträffar helt utan anledning, och att våra evidens förklarar att det inträffar helt utan anledning - så kanske det är en bättre väg att gå för att definiera vad som är på riktigt eller inte.