• 1
  • 2
2012-11-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasone
nopp du kan inte boosta den smrtlindrande effekt med oxy, funkar dock bra med Tramadol / Citodon

Va snackar du fr goja? Det r vlknt att paracetamol och oxikodon fungerar bra tillsammans. Paracetamol r sk. adjuvans till oxikodon och boostar effekten ganska rejlt. Percocet r ett vlknt lkemedel som anvnder just denna funktionen.
Citera
2012-11-06, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
hur kan du f 309mg lyrica?
bra att va nere p s lite sub men tar du oxy ibland s har du egentligen bara bytt missbruk.
hoppas du lyckas med alla hjlpmedel
funkar dimoren mot mer n kass mage p at?

Jag har 600 ordinerat. "309" var en typoo, skulle vara 300.
Men nu har abstinensen den senaste veckan faktiskt varit s hg att jag har tagit 600 mg vissa dagar som igr t.ex., och 1mg xanor, 1,5*7.5 imovane, 20mg valium, blodtryckssnkande Diovan, paracetamol, acetylsalisyra, och 3*50mg diklenoflak
Sen har jag kkat 200g sweitzernt chocklad igr (ibland r det 400g toblerone som bara sljs p rusta) och en halva salta pinnar,tv "berries" (sta youghurt), och Guldnougat p 60g ocks, och en massa tugggummi. Skert mer. Mer har bara gtt upp 0.8kg.

Ja, det r inte roligt. Var hos tandlkaren fr tv mnader sen, hade ett litet hl. Och vntade 2 mnader av ekonomiska skl... D var det lilla hlet stort, plus att jag ftt tv till....
fan

Och i vras drog jag en tand till, + en rotfyllnad, s jag har lagt mer n 10k p tnderna och har hgkostnadsskydd lite grand.

Angende loppen, jag vet inte om den funkar, men jag tar 2 st nr det r som vrst med ATn. Det har hnt att jag r ls i magen p morgonen och d tar jag en tablett. Om de hjlper vet jag inte, jag tar ju s sm doser. JAg tror inte riktigt p dem.
Senast redigerad av Movix 2012-11-06 kl. 11:17.
Citera
2012-11-06, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulcus
Va snackar du fr goja? Det r vlknt att paracetamol och oxikodon fungerar bra tillsammans. Paracetamol r sk. adjuvans till oxikodon och boostar effekten ganska rejlt. Percocet r ett vlknt lkemedel som anvnder just denna funktionen.

har aldrig mrkt ngon skillnad faktiskt heller, jag skt ju oxu
men det ska teoetiskt vara en skillnad, paracetamol gr s att 30% av opiaterna i blodplasman bryts ner saktare har jag hrt av en som r insatt, men samtidigt r det INTE bra fr levern!
Citera
2012-11-06, 18:27
Medlem
Citat:

Jass, Jag trodde faktist bara paracetamol gick bra ihop med tex tradolan, och citodon, fr en mer smrtlindrande effekt, men ACK s fel jag hade =)
Citera
2012-11-06, 20:47
Medlem
Crystalines avatar
Citat:

Precis. Paracetamol r adjuvans till mnga smrtstillande. En annan knd r vicodin dr paracetamol r adjuvans till hydrokodon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in