2012-11-06, 08:25
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergholm123
Danderyd, Ekerö, Lidingö, Ingarö, Värmdö, Stockholms innerstad, Nacka, Solna och Sundbyberg är några ställen jag tycker att det vore bra att leta upp en massa stora gårdar i. Gårdarna kan man sedan lägga beslag på och låta de stackars flyktingarna bo i. Hur skall dessa människor som bor i dessa områden annars kunna förstå problemet?

Det finns nog kommuner som har långt färre utlänningar än Stockholm.
Citera
2012-11-06, 10:10
Medlem
BurkHanss avatar
Jag törs egentligen inte hoppas, men kanske kan det här vara en del i den omsvängning hos delar av pk-eliten som jag tycker man kunnat skönja på senare tid? Läget börjar bli så extremt t o m för dessa världsförbättrare, när de sitter med problemen i knät, att de måste krypa till korset och lufta de "rasistiska" åsikter som tidigare bara förknippats med dödsnazister och sd:are.

För den som inte är insatt, kan jag meddela att kommunisterna inkl (v) i Norrbotten till 99 % är av kategorin "dödskommunister", d v s mest bokstavstrogna stalinister. Att ett v-kommunalråd i Boden öppet säger att det är dags att säga stopp är inget mindre än en sensation! Borde tas upp i riksmedia - tidningar, tv etc, men eftersom åsikten han framför "är fel" kan vi nog glömma det....
Citera
2012-11-06, 11:03
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Jag törs egentligen inte hoppas, men kanske kan det här vara en del i den omsvängning hos delar av pk-eliten som jag tycker man kunnat skönja på senare tid? Läget börjar bli så extremt t o m för dessa världsförbättrare, när de sitter med problemen i knät, att de måste krypa till korset och lufta de "rasistiska" åsikter som tidigare bara förknippats med dödsnazister och sd:are.

För den som inte är insatt, kan jag meddela att kommunisterna inkl (v) i Norrbotten till 99 % är av kategorin "dödskommunister", d v s mest bokstavstrogna stalinister. Att ett v-kommunalråd i Boden öppet säger att det är dags att säga stopp är inget mindre än en sensation! Borde tas upp i riksmedia - tidningar, tv etc, men eftersom åsikten han framför "är fel" kan vi nog glömma det....

Ja, dom rödaste bland dom röda i Norrbotten ’är verkligen ”dödskommunister”. Men jag undrar om dom egentligen är så glada i att det kommer in araber, somalier och afganer i deras röda rike. Inte så säker på det.

Riksmedia lär nog, precis som du säger, inte hugga. Fel vinkel. Tom med för största blaskan i distriktet, NSD, är det en no-no-fråga. Inte en rad vad jag kan se på nätet. Snacka om lockpåläggning.
Citera
2012-11-06, 18:34
Medlem
jonkoping83s avatar
Mitt senaste besök i Boden resulterade i den insikt som jag har haft senaste tiden angående alla städer i Sverige. En invandringspolitik utom kontroll som skriker efter hjälp från en ny sorts politik. Det är nog inte konstigt att varenda Norrlänning som jag är bekant med överväger att rösta på SD, det enda partiet som vill förändra misären som Sverige hamnat i.

Det är stark av Boden att faktiskt vakna upp, något som andra kommuner inte har gjort, framförallt härnere i Södra Sverige.. Sent ska syndaren vakna, brukar man säga. Jag hoppas att det blir bättre sent än aldrig.
Citera
2012-11-06, 18:35
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ja, dom rödaste bland dom röda i Norrbotten ’är verkligen ”dödskommunister”. Men jag undrar om dom egentligen är så glada i att det kommer in araber, somalier och afganer i deras röda rike. Inte så säker på det.

Riksmedia lär nog, precis som du säger, inte hugga. Fel vinkel. Tom med för största blaskan i distriktet, NSD, är det en no-no-fråga. Inte en rad vad jag kan se på nätet. Snacka om lockpåläggning.

Det är klart att man lägger på locket, eller hur? Det vore väl en katastrof om de som faktiskt tjänar någonting på invandrarna går omkull ifall sanningen uppdagas. Den sanning som bokstavligt talat tjänar på de arma människorna som ska mass importeras. Det enda som massinvandring orsakar är rasism, skada och människor i misär.
Citera
2012-11-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Kan inte någon från Boden tala om hur det ser ut på orten? Är det mycket problem?

Det ser mörkt ut........
Citera
2012-11-07, 01:19
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Otäck rasist, den där Bosse. Tänk på alla som flyr från krig

Bäst att meddela vänsterpartiets ledning om denna förrädare i leden!

Ja Kamrat! Uppfattat!!

Va fint att det faktiskt finns ett uns av verklighetsuppfattning oss nån i V, lite chockerande faktiskt.

Man kan se Boden som ett miniatyr Sverige, vi måste stoppa all invandring och ta hand om alla som är har och utvisa alla kriminella invandrare på livstid, den enda chansen till att få balans i samhället.
Citera
2012-11-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forscience
Ja, som jag skrev i tidigare inlägg speciellt i stadsdelen Sveafältet.
Flera rån/våldtäkter på senaste tid.

Sveafältet har dock blivit mycket bättre sedan Försvaret blev en yrkesarme. Då flera militärer nu flyttat in på Svea som ligger närmast I19.
Invandrarna håller sig nog lite mer i styr nu när det är lite mer uniformer som går omkring.
Vänta bara tills soldaterna ska ha övning i centrala Boden med stridsvagnar till helgen. Det är som att vara tillbaka i hemlandet igen för stackarna

Och nu har det ju blivit så att med militärer som flyttat in så finns inte lika mycket lediga lägenheter. Är ganska knapert med det nuförtiden.
Finns helt enkelt inte utrymme i Boden och Prästholmen ( invandrartätt ) blev ganska uppmärksammad där ett tag då det var mycket skit som hände i några av dem husen. Blev väl ÄNTLIGEN en väckarklocka att man inte kan trycka in hur jävla mycket folk som helst i en byggnad och förvänta sig att det ska vara lugnt.

Har inget emot invandrare i sig. Men man måste våga säga Stopp tillslut. Man kan inte packa in folk som sardiner och förvänta sig att det ska gå utan problem. Ha kommunen öppen varannat eller var tredje år. Se till att dem folk som kommer in får en ärlig chans. Istället för "Hej ni ska bo i denna 2:a med 3 andra familjer. Hej då!"

Blev faktiskt mörkrädd när jag läste hur mycket folk Boden tar in jämfört med övriga Sverige
Senast redigerad av BodenSwe 2012-11-07 kl. 21:16.
Citera
2012-11-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booking
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6609476

En förfrågan har skickats ut till alla kommuner i Sverige om hur de kan bistå med hjälp inför den kommande tiden.

- Vi i kommunledningen har svarat dem att vi förväntar oss att Boden får ta det lugnt nu. Vi menar att vi måste få arbetsro och jobba med det befintliga, säger kommunalrådet Bosse Strömbäck (V).

Har V blivit dödsnazister över natten?
Hur kommer det sig att Boden har 33% av Stockholms siffror? Det skiljer ju en del i storlek...

Hur kommer Boden klara sig när man får ta notan för kalaset om något år?

Detta är som balsam för en invandringstrött själ. En vänsterpartist som fått nog! Verkligheten kommer raskt ikapp allt fler och skutan är på väg att vända. Ta mig fan!
Citera
2012-11-08, 02:44
Medlem
Messials avatar
Jag kan endast hålla med om varenda ord, som du skriver. Bosse är en riktig rasist, iom detta uttalande och önskemål.

Han vet inte vad han missar. Hur kan han tacka nej till högutbildade kvinnor och män ifrån Somalia, tacka nej till pensionsräddare?

Jag anser att Boden skall ta emot alla som söker asyl i Sverige, det hade gjort kommunen gott - och de vore även ett bra straff för sådana här främlingsfientliga uttalanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Idiotiskt resonemang av Bosse. Han inser inte att vi tjänar på invandringen. Boden borde istället ta emot fler. Boden borde ta emot alla asylsökande. Boden skulle defintivt bli vinnare. Det finns ingen övre gräns för hur många man kan ta emot. Bara rasister vill sätta ett tak. Ju fler som kommer desto rikare blir Boden.
Citera
2012-11-08, 19:51
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Sveafältet har dock blivit mycket bättre sedan Försvaret blev en yrkesarme. Då flera militärer nu flyttat in på Svea som ligger närmast I19.
Invandrarna håller sig nog lite mer i styr nu när det är lite mer uniformer som går omkring.
Vänta bara tills soldaterna ska ha övning i centrala Boden med stridsvagnar till helgen. Det är som att vara tillbaka i hemlandet igen för stackarna

Och nu har det ju blivit så att med militärer som flyttat in så finns inte lika mycket lediga lägenheter. Är ganska knapert med det nuförtiden.
Finns helt enkelt inte utrymme i Boden och Prästholmen ( invandrartätt ) blev ganska uppmärksammad där ett tag då det var mycket skit som hände i några av dem husen. Blev väl ÄNTLIGEN en väckarklocka att man inte kan trycka in hur jävla mycket folk som helst i en byggnad och förvänta sig att det ska vara lugnt.

Har inget emot invandrare i sig. Men man måste våga säga Stopp tillslut. Man kan inte packa in folk som sardiner och förvänta sig att det ska gå utan problem. Ha kommunen öppen varannat eller var tredje år. Se till att dem folk som kommer in får en ärlig chans. Istället för "Hej ni ska bo i denna 2:a med 3 andra familjer. Hej då!"

Blev faktiskt mörkrädd när jag läste hur mycket folk Boden tar in jämfört med övriga Sverige

Att tre familjer får bo i en tvåa? en överdrift antar jag? har du någon slags källa på att dom får bo trångt i över huvud taget?
Citera
2013-01-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Dessutom är det ofta läkare, ingenjörer eller andra välutbildade grupper som kommer hit. Som vi dessutom inte behöver lägga skattepengar på för att utbilda, så de kan sättas i arbete direkt

Denna vinstlott förstår jag inte hur Boden kan tacka nej till

Jo fast så många är det ju egentligen inte, det är ju bara en liten del som är välutbildade(oftast de från mellanöstern som är välutbildade), dessutom när dem kommer hit så gäller inte deras utbildning från hemlandet... utan dem måste ju utbildas om här eller hur det nu var det fungerade. Så alla asylsökande är samma för oss... Hört om en kille som är ingenjör men driver en pizzeria istället då hans utbildning inte är giltig här.

Det är skillnad på asylsökande och de som flyttar hit för jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in