Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Det är omöjligt att diskutera med doom, jag har pröat så många gånger. Jag har gjort allt för att följa den plan jag har gjort upp med psykiatrin och socialtjänst. om lovade mig att efter ett havår skulle vi göra en ny plan, det har inte gjorts utan jag har använt mig av samma plan i över ett år. Det är slut nu.
Det kan också ses som att här har vi en manipulativ patient som inte går att resonera med. Har du följt din plan till punkt och pricka? Inte "gjort mitt bästa", utan "till punkt och pricka". Varför har de inte velat göra en ny plan? Tycker de att den gamla fungerar? Då är det för dig att följa den.
Citat:
Jag ska ha tag i en annan läkare som gör en second opinion om min situation. Det finns tom psykiater som säger att jag itne alls är psykiskt sjuk medans andra hävdar att jag är väldigt psykiskt sjuk. I värsta fall får jag manipulera hela biffen för jag vägrar nu den typ av medicinering att ag kommer varje dag.
Manipulera? Fantastiskt sätt att få mer problem, tro inget annat än att sånt kommer skrivas in i journalen, och det står läkare fritt att ändra gamla beslut de tagit.Prata gärna med en till läkare fr ett nytt utlåtande (som ska betalas enligt normaltaxan, det är inte gratis)
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Dom grundar sitt beslut på att jag i en psykos för 2 år sedan käkade upp mitt innehåll i medicinskåpet som innehöll rättså tunga mediciner. det inns inga sånna risker nu längre överhuvudtaget. Jag överdoserar endast mat nu för tiden på grund av all psykofarmaka.
Vem säger att det inte finns sådana risker? Du? För i denna fråga har du ingen talan faktiskt. Ingen av oss har en talan här.
Och för att falla tillbaka på allt annat du skrivit. Tvångsvård är när de tvingar i dig tabletterna, inte när du är den som vägrar att ta din medicin. De hindrar dig inte heller från att ta tabletten, du har fått ordinerat dosen 1 tablett/dag, och du får max hämta ut 1 dos/dag.