2012-10-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den motvillige monarken sålde 20.000ex på två dagar.. 20 spänn/bok går till författaren. Jag vet inte hur många ex boken har sålt hittills allt som allt, men jag tror att den har varit en bra affär för både förlaget och författarna.

Camillas bok har god chans att bibringa relativt stort bidrag i hennes dagskassa. Jag ser ingen anledning till varför just hon skulle avstå från dessa pengar. Media fortsätter ju att skriva om detta så varför inte få en extra hacka själv?

Sen får hon säkert en liten slant från olika tidningar.

Det är ju egentligen ingen överraskning att det går till på det här sättet i det kungliga kretsarna. Alla kungens jämngamla vänner har ju gift om sig stup i kvarten med allt yngre kvinnor. Bara Silvia är kvar.. Det måste kännas ensamt på toppen

Men vad ska dessa herrar annars göra än festa, knulla, supa och ragga. Medelålderstanter finns inte i dessa kretsar. Damerna sitter hemma. Gubbarna driver tiden med detta barnsliga som är det enda de "kan". Dvs. skryta om sina kungliga kontakter och pengar. Någon utbildning/yrke värd namnet ser man inte så långt ögat når i dessa kretsar.

Männen ser på kvinnor som förbrukningsvaror och blir förolämpade när kvinnorna lever trots sin "höga" ålder. Det ligger i tiden att kvinnor inte försvinner för alltid, trots att dessa män byter ut kvinnorna mot allt yngre och gärna med exotiskt påbrå. Det enda positiva i beteendet är avsaknaden av rasism, eftersom kvinnorna gärna får vara negresser eller från asien.
Citera
2012-10-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Rikshoran skall delta i Skavlan ikväll. Blir det rekordpublik tro!?
Jag vill verkligen inte missa Skavlan ikväll.

Jag tror inte Camilla kommer framstå som en hora, snarare som en person som ger ut uppmärksammade memoarer. En artist som berättar om en verklighet, från en verklighet de involverade inte ville kännas vid. Ett liv som varit omtumlande och annorlunda, men som berör oss alla, när det roliga blir en tragedi för kvinnan. Ett levnadsöde om en kvinna som verkar vara allt för snäll och generös, och blivit missbrukad av männen. En kvinna som får stå ensam med ansvaret för andras handlingar.
Citera
2012-10-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Det snorvalparna här inte verkar inse är att Camilla var långtifrån en hemlös knarkare på den tiden då hon och CG hade det mysigt... Då var hon i ropet och, som flera tidigare har nämnt, riktigt het!

Absolut rätt!
Dock så var ju hon någon samhällsklass "under" Pungen och det kan nog vara befriande enkelt och spännande att möta den "enkla" kvinnan utan gränser ifrån det "vanliga" livet. Nu var ju hon fantastiskt i ropet som La Camilla och absolut ingen duvunge eller okänd. Men jämfört med blått blod osv så är hon en "enkel" kvinna som säkert kunde "snuska" på sätt som vår Pung aldrig hade mött.

Visst hade jag också gärna haft vild sex med C.H. Under 90-talet var hon dödligt läcker. Hon ser förresten helt okej ut nu också.
Jag önskar C.H lycka till med det fortsatta livet och det blir nog bra.

Mvh
Roger(Moore)
Citera
2012-10-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
För att vara närmare 50 år, och ha levt ett destruktivt liv under många år, är hon oförskämt välbehållen. Hur många 50-taggare har ett så slätt och rynkfritt ansikte utan att ha legat under kniven?
Vågar inte ens tänka på hur t.ex. Gynning och Linda Thelenius kommer att se ut när de är 50 år. Eller hon Isabel i Hollywoodfruar.

Citat:
Precis. Camilla har minsann inte åkt skytteltrafik till Brasilien..
Camilla ser verkligen bra ut. Hon har inte en rynka. Hon verkar gå ner i vikt och jag ser alla påhopp som ett uttryck för att hon lever och blir äldre. Många påhopp handlar om att hon inte är ung längre. Med den mentaliteten är det inte underligt att vissa kvinnor gör allt för att hindra åldrandet. Det är en tragisk människosyn som förbrukar kvinnor. Jag hoppas verkligen att Camilla hittar en vuxen man, om hon nu måste ha en man i sitt liv.
Citera
2012-10-12, 12:36
Medlem
Citat:
Jag ser viss humor i detta. Kungen har uppenbarligen redan varit på knäna framför henne..
Sen kan man ju undra på vilket sätt Silvia har gjort något annat än gift upp sig i hierarkin. Hon sa vid förlovningstillfället att det skulle likaväl ha kunnat bli en direktör, president eller liknande. Inte en tanke på att hon skulle ha kunnat gifta sig med sin like. Själv bodde hon i en etta och försörjde sig som tolk... inte direkt glamouröst liv om jag får säga.

Här i Sverige slår man stortrumman av "vår kung" - som beter sig som en dåre och skämmer ut hela det svenska folket. Och umgås med idioter..

Sen fnyser man åt de "afrikanska kungarna" - vilka är de? Vem bryr sig? Precis! Vem fan bryr sig om någon Bernadotte med krona på?

Camilla har vuxit upp utan föräldrar. Hennes mormor var uppenbarligen inte helt frisk i huvudet.

Kungen växte upp utan pappa. Men var inte mamman frisk i huvudet? Och hur hamnade han i dessa kretsar där vuxna män inte behöver göra något annat än leva på ärvda pengar och festa vid Stureplan med kvinnor som åldersmässigt skulle kunna vara deras barnbarn?

Var är de vuxna, kloka män som kungen umgås med?

Växte Camilla upp utan föräldrar - hur menar du??
Citera
2012-10-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Växte Camilla upp utan föräldrar - hur menar du??

Hennes pappa bodde ju i London. De lär inte ha träffats många gånger under Camillas liv. Hennes mamma skyntes inte till. Det var ju mormodern som "uppfostrade" lilla Camilla. En mormor med psykiska problem. Inte de bästa förutsättningar för en liten flicka som själv har ADHD..

Kungen har sin dyslexi och ingen pappa. Han tydligen kallade andra kompisars pappor för "pappa" - vill jag minnas att jag har läst någonstans (detta kom upp ungefär vid tsunami-tider..). Mamman var ända och ensamstående med 5 barn. Visserligen fick hon all hjälp man kan tänka sig, men det kanske inte räckte ändå. Hon kanske inte fixade föräldraskapet trots det massiva stödet i form av nannies etc.

Victoria säger ju själv att kungen och drottningen har varit frånvarande föräldrar. Det är inte bara "karriären" som gör föräldrar frånvarande. Även deras intressen. Är man mer intresserad av att festa vid Stureplan med sitt gamla kompisgäng än uppfostra sina tonåringar - då blir man rätt så frånvarande. En tonåring fixar inte att uppfostra andar tonåringar.

Kungen har inte kunnat göra det som alla hans manliga kompisar har gjort - byta till yngre. Men beteendet har ju varit detsamma..
Citera
2012-10-12, 13:00
Bannlyst
Citat:
Men vad ska dessa herrar annars göra än festa, knulla, supa och ragga. Medelålderstanter finns inte i dessa kretsar. Damerna sitter hemma. Gubbarna driver tiden med detta barnsliga som är det enda de "kan". Dvs. skryta om sina kungliga kontakter och pengar. Någon utbildning/yrke värd namnet ser man inte så långt ögat når i dessa kretsar.

Citat:
Och hur hamnade han i dessa kretsar där vuxna män inte behöver göra något annat än leva på ärvda pengar och festa vid Stureplan med kvinnor som åldersmässigt skulle kunna vara deras barnbarn?

Var är de vuxna, kloka män som kungen umgås med?
Det skulle ju kunna vara så att dessa medelålders festprissar mer eller mindre är "anställda" av hovet för att hålla kungen sällskap och ge han en möjlighet att riktigt koppla av från sitt (gissar jag) ganska stela, inrutade och stressfulla "jobb" som kung?

Man undrar också om Camilla fick betalt för att knulla kungen, nån som hört nåt om det?
Senast redigerad av BronzesnakeMcSlieg 2012-10-12 kl. 13:04.
Citera
2012-10-12, 13:05
Medlem
Både kungen och Camilla är vilsna själar som löste ångesten med knulleri. Camilla är nog tillräckligt störd för att vara stolt över hur många hon dragit över.
Kungen får stå vid skampålen och lever nog med flashback ständigt. Den överopererade drottningen har blivit martyr men trivs med allt guld och prål varför hon mår fint. Skönt för henne att slippa ligga med den fule maken och var nog bara tacksam att Camilla tog över den obekväma biten.
Allihop är losers och saknar vad som kallas drägligt liv.
Senast redigerad av gurkelurkan 2012-10-12 kl. 13:08.
Citera
2012-10-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Det skulle ju kunna vara så att dessa medelålders festprissar mer eller mindre är "anställda" av hovet för att hålla kungen sällskap och ge han en möjlighet att riktigt koppla av från sitt (gissar jag) ganska stela, inrutade och stressfulla "jobb" som kung?

Man undrar också om Camilla fick betalt för att knulla kungen, nån som hört nåt om det?
Lönen var att få smaka på den majestätiska säden och äran att få knulla alla gamla tanters favorit Konungen.
Citera
2012-10-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Det lilla av din skatt som går till Kungen får du tillbaka mångfaldigt av honom. Kungafamiljen drar in mer pengar till det här landet årligen än vad du någonsin kommer att göra under hela ditt liv.

Däremot kan jag tänka mig att Camilla levt på soc under tider i sitt liv
. Inget fel i det, men när vi ändå talar om skattepengar så.

Skillnaden är väl att hon säljer ut andra för att tjäna sig en liten slant.

Kungens apanage är lika mycket socialbidrag som Camillas. Dessutom är ni rojalister ganska tröttsamma i ert påstående att kungen öppnar dörrar och drar in pengar till Sverige. Till och med turismen ökar pga honom.

Nej så är det inte. Frankrike, Tyskland, Finland etc. öppnar precis lika många dörrar - om inte fler med tanke på Tysklands och Finlands ekonomi.. Det finns inga dörrar som förblir stängda därför att Tyskland inte är en monarki.

Och folk åker till Paris oavsett att det inte finns något kungahus i det landet som ska leva på apanaget. Det är inte kungahuset som drar in turister i ett land. Det är helt andra saker.

Och när det gäller att kungafamiljen skulle göra bra reklam för svenska produkter så är det ju inte heller sant med tanke på att BMV eller Lexus knappast är svenska produkter. Den senaste tiden har Victoria använt några plagg av HM men tidigare har hon hävdat att det inte tillverkas kläder för en "prinsessa" i Sverige. Silvia har alltid föredragit utländska plagg i sin garderob.

La Camilla har säkert dragit in en massa stålar till Sverige under sin tid som artist. Och hon kan fortfarande göra det med sin bok. Dessutom har hon inte levt under HELA sitt på socialbidrag och kommer inte att göra det heller. Till skillnad från kungahuset som trots massiva stödåtgärder aldrig tycks bli bra på något här i livet. Ingen av dem kan säga att "det här kan jag". Inte språk, inte konst, inte design, inte historia. Ingenting är de särskilt bra på. Men Camilla kunde i alla fall uppträda under sin glanstid. Det var trevligt att lyssna och titta på henne. Samma sak kan man inte säga när kungen håller tal eller när han och hans fru läser en LAPP där det står ordagrant vad de ska säga när deras dotter har förlovat sig!!
Citera
2012-10-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är givetvis ett klumpigt och oövertänkt uttalande. Men det handlar nog inte så mycket om att raljera, utan mer att hon på något sätt försöker att hävda sig själv.

Men framför allt: Det är väl främst "Pungen", som han kallar sig själv, som har försatt Silvia i denna situation genom att springa omkring och sätta på allt som rör sig.

Men varför måste hon hävda sig på andra människors bekostnad. Kungen har betett sig svinaktigt. Camilla har inte haft något förhållande med Drottning Silvia. Det är väldigt nedlåtande och respektlöst att uttala sig så som Camilla nu gjorde. Vår Drottning borde alltså niga för sin mans älskarinna och det eftersom Camilla anser att hon har högre rang, då hennes far har kungligt Nigerianskt påbrå i direkt nedstigande led.

Jag undrar om Camilla då är släkt med musikern Mikael Trolin. Hans pappa är kung i Nigeria, dessutom politiker och kändis. www.aftonbladet.se/press/9905/09/Prins.html

Dr Alban är adlad i Nigeria, eftersom han är en sån duktig musiker Hallo Africa...

Som sagt titlarna i Afrika ger jag inte särskilt mycket för.
Senast redigerad av birkaboo 2012-10-12 kl. 13:29.
Citera
2012-10-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men varför måste hon hävda sig på andra människors bekostnad. Kungen har betett sig svinaktigt. Camilla har inte haft något förhållande med Drottning Silvia. Det är väldigt nedlåtande och respektlöst att uttala sig så som Camilla nu gjorde. Vår Drottning borde alltså niga för sin mans älskarinna och det eftersom Camilla anser att hon har högre rang, då hon är dotter till en Nigeriansk kung.

Jag undrar om Camilla är syster till musikern Mikael Trolin. Hans pappa är också kung i Nigeria, dessutom politiker och kändis. www.aftonbladet.se/press/9905/09/Prins.html

Dr Alban är adlad i Nigeria, eftersom han är en sån duktig musiker Hallo Africa...

Som sagt titlarna i Afrika ger jag inte särskilt mycket för.

Och hur har Silvia fått sin "titel"? Sängvägen.. och varför ska man då niga framför henne?

Jag förstår inte heller varför en nigeriansk kung/drottning skulle vara mindre värd än en nordisk. Vad har dessa nordiska drottningar/kungar gjort för märkvärdigt i sina liv?

Nu blir det dessutom nästa generation av kungligheter. Mette-Marit i Norge och C-P:s blivande fru. En f.d. narkoman och en Slitz-flicka.. att jag känner mig manad att niga framför dem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in