2011-09-18, 20:08
Medlem
Betongbarns avatar
Ser att några frågat vad jag fick även om det var längesen.

Ett par tusenlappar böter och två år villkorligt.
2012-10-05, 10:25
Medlem
Hej, undrar hur det gick för er? Fick idag ett blev om att jag skaa delges misstanke om våldsamt motstånd, hot mot tjänsteman och försök till våld mot tjänsteman 2010-11-28.. har inte hört något alls om detta och har total panik just nu. Har ändrat mitt liv total och kommer inte ihåg någonting från denna kväll. har nu även ett barn. kan det bli fängelse?
2012-10-05, 18:20
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahoo123
Hej, undrar hur det gick för er? Fick idag ett blev om att jag skaa delges misstanke om våldsamt motstånd, hot mot tjänsteman och försök till våld mot tjänsteman 2010-11-28.. har inte hört något alls om detta och har total panik just nu. Har ändrat mitt liv total och kommer inte ihåg någonting från denna kväll. har nu även ett barn. kan det bli fängelse?

Jag valde rättegång, fängelse var det inte tal om (tidigare ostraffad).
Skyllde allt på överkonsumtion av alkohol i kombination med att flickvän dumpat mig för min bästa vän (stor lögn alltihop).

Blev dagsböter och villkorligt ett år eller två, ett besök hos kriminalvården sen inget mer...

Har du barn och andra faktorer som gör dig till en "bra medborgare" (läs: institutionerad) typ jobb, utbildning och framtidsplaner så blir det nog bara böter + ev. skyddstillsyn.

Min advokat var förövrigt ett jävla stolpskott, hade förmodligen fått bättre straff om jag representerat mig själv.
2012-10-06, 01:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Det kan bli fängelse, men är du ostraffad så är det osannolikt. Mest troligt kan du räkna med villkorlig dom och dagsböter.
2012-10-06, 02:45
Medlem
Citat:
Tidigare straffad?

Har väldigt svårt att se att ett fängelsestraff skulle bli aktuellt.

Som sagt tidigare så är nog en villkorlig dom samt dagsböter att räkna med.
2012-10-06, 14:44
Medlem
namgrebs avatar
Eftersom diskussionen nu står i startgropen till att glida in på att bli en aktuell straffbestämning avseende Yahoo123 låser jag den här tråden och hänvisar till: https://www.flashback.org/t1506025

/MOD
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in