2012-09-17, 16:53
Medlem
han solos avatar
Allt som r varmt. Kall mat r inte att fredra p bakfyllan.

Kaffe, Te, Juice och sodavatten r det som dricks.

Grs, att rka p under bakfyllan r underbart. I rtt kombo med mat, sllskap, sysselsttning kan bakfyllan bli bttre n fyllan frn kvllen innan
Citera
2012-09-18, 19:44
Medlem
Uncle Dukes avatar
Det r viktigt med bde fett, protein, kolhydrater och cystein (viktig aminosyra). Vissa forskare menar att den vetenskapligt sett bsta bakismaten r gg och bacon. Nu ter jag inte ktt, s jag brukar gra en ordentlig macka, steka gg och blga i mig apelsinjuice och kaffe. Det brukar f mig p benen. Sedan kan ju lite gin i juicen eller en whiskeypinne vara ngot. Man ska inte ta sig en fr stor testllare, utan bara introducera lite etanol i sin metanolanfrtta lever. Att rka p, duscha och ta en promenad ingr ocks i min terstllarkur, men det har ju inte med mat att gra.
Citera
2012-09-18, 22:06
Medlem
Bamsebjorns avatar
Knner mig ofta fr lat och seg fr att g till pizzerian, s brukar gra en grbra fransk omelett.

Vispar ihop gg, grdde, kryddor (stora mngder svartpeppar!!)
Finklipper stora mngder av skinka och river ost, grna en starkare, slnger ner i "smeten".
Steker omeletten och lgger p mer ost och skinka p ena sidan, viker sedan ihop den till en "dubbelmacka". Stek tills osten har smlt.
Servera med valfritt protein p sidan, grna en starkare korv.

Den ostiga och ggiga hrligheten smlter verkligen i munnen, oerhrt saftig. Helt fantastiskt.
Citera
2012-09-20, 00:29
Medlem
Spackelackans avatar
Jag kanske r litet skum i huvudet, men nr jag r bakis s blir jag rena kksguden. Lngkok, fina argentinska biffar med chimichurri, flskschnitzlar med nyskuren pommes och hemslagen bea, fina husmansrtter som wallenbergare, pitepalt och rullader r inget ovanligt i mitt kk nr jag r bakis.

Nyskurna pommes med hemslagen bea r dock en stende favorit och inmundigas iaf en gng varje bakisdag.
Citera
2012-09-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Jag kanske r litet skum i huvudet, men nr jag r bakis s blir jag rena kksguden. Lngkok, fina argentinska biffar med chimichurri, flskschnitzlar med nyskuren pommes och hemslagen bea, fina husmansrtter som wallenbergare, pitepalt och rullader r inget ovanligt i mitt kk nr jag r bakis.

Nyskurna pommes med hemslagen bea r dock en stende favorit och inmundigas iaf en gng varje bakisdag.

Skulle inte sga nej till att spendera bakisdag med dig!
Citera
2012-09-25, 21:34
Medlem
hngballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
isglass i stora lass
Absolut, kper minst 5 st nr jag r bakis. Svalkar otroligt sknt!
Citera
2012-09-25, 22:27
Medlem
Punklivs avatar
Vaknar alltid tidigt nr jag r bakis, d blir det rostat brd, majonns istllet fr smr, och tv skivor skinka. Sen frska sova.
Om jag lyckas att sova s gr jag direkt till pizzerian nr jag vaknat och bestller in en kebabpizza med extra ost och stark ss. Till det dricker jag iskallt vatten och rdmjlk, och om jag har tur, en liten grogg.
Framt kvllen blir det pyttipanna med massa grdde, rdbetor och gg.
Citera
2012-09-25, 23:27
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandi
Skulle inte sga nej till att spendera bakisdag med dig!
Hehe ok.. Jag sger till nsta gng det har varit sjslag
Citera
2012-09-25, 23:46
Medlem
undervattenfisks avatar
Kebabtallrik med en (eller helst fler) iskall l slr aldrig fel p bakfyllan , brd , pizza , lk eller stark ss och s vidare gr helt bort fr min del.
Citera
2012-10-01, 00:40
Medlem
hobokens avatar
r man bara lite halvbakis och allmnt seg s sitter en sdan hr fint: http://media-cdn.tripadvisor.com/med...acked-full.jpg

Annars, som Spackelackan sger, lngkok!
Citera
2012-10-01, 01:27
Medlem
jonte-malmos avatar
Pizza funkar alltid. Eller kebab.
Citera
2012-10-01, 23:03
Medlem
Nhetiks avatar
Baguette med kyckling och den dr hamburgar-dressingen i rosa-flaska, rostad lk och pommes allt nedtryckt baguetten och t den som om det vore vietnom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in