2006-03-08, 16:43
Medlem
Magnus Brages avatar
Har nyligen tankat hem Svullos gamla skiva "Ride on" från 1990. Visserligen gillar jag svullo, men det var bra att jag inte köpte den där skivan då. Fy fabian vilken skit. Hade faktiskt ep:n innan jag kastade den. Visst är svullo kul, men att att fylla en hel skiva med en massa menlöst dravvel är sorgligt, sen kan han ju inte sjunga heller..speciellt inte nu när han e död. Då var E. Meduza mer musikalisk.
Citera
2006-03-08, 17:43
Medlem
på kanal 5 just nu!!!

Svullo e på tv nu. kanal 5.
Citera
2006-03-08, 17:47
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Läste om svullos begravning. Det var inget kostym&slipstvång, en svullokompis kom i kortärmat. Gästlistan var ändå imponerande!!

Blommorna från vännen Nanne Grönvall, en sista hälsning från Charlotte Perrelli, Pernilla Wahlgren, Mats Ronander och Mikael Rickfors, från hockeykamrater, tv-bolag, vännerna på Maximteatern och många fler.

hur var svullo kompis med ovanstående personer? ser inte riktigt kopplingen till Nanne grönvall, kan heller inte se något djupare band mellan svullo & pernilla wahlgren. antar att de kända namnen mest var där för att synas och inte för att hedra den bortgångne komikern.

Måste säga att jag får samma starka känsla där. "Kändis Sverige" är nog tyvärr så patetiskt att många av dessa dök upp på begravningen mer för att synas (nästan som en biopremiär ju ) eller för att "det var rätt sak att göra" (Det Politiskt Korrekta ungefär som Göran Persson på Astrid Lindgrens begravning) mer än att det var för att de var nära vänner med M.D. och verkligen kände en saknad efter honom.

Kan inte säga att jag var ett större fan av Mickes grejer men tycker ändå det är tragiskt när han hade ett barn som nu inte har ngn far längre .
Citera
2006-03-09, 18:21
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Måste säga att jag får samma starka känsla där. "Kändis Sverige" är nog tyvärr så patetiskt att många av dessa dök upp på begravningen mer för att synas (nästan som en biopremiär ju ) eller för att "det var rätt sak att göra" (Det Politiskt Korrekta ungefär som Göran Persson på Astrid Lindgrens begravning) mer än att det var för att de var nära vänner med M.D. och verkligen kände en saknad efter honom.

Kan inte säga att jag var ett större fan av Mickes grejer men tycker ändå det är tragiskt när han hade ett barn som nu inte har ngn far längre .

just det jag tänkte. Svullo ville ingen ta i med tång ens och speciellt inte finkändisarna Pernilla W+Perelli. Svullo hade grisig och plump humor, som nämnda damer rynkade på näsan åt.
Citera
2006-03-31, 14:48
Medlem
Heaven/Hells avatar
Svullo's sista karaktär, finns nu att köpa på DVD. Del av försäljningspengarna på till hans familj. Aldrig visat material...

Saxat från sidan:
"Unikt bildmaterial aldrig tidigare visat
ROKKO
den mänsklige kameleonten

En av sveriges mest älskade komiker Micke Dubois har lämnat oss.
Trots att tiden går an är saknaden alltjämt ofantligt stor. Med sina figurer The Dude, Captain Freak, Svullo samt ElakePolisen är Micke en legend i svenskt underhållningsliv.

Vi har nu möjlighet att erbjuda alla Mickes fans ett unikt tillfälle att få bekanta sig med Mickes sista figur som aldrig hann nå ut till allmänheten.
ROKKO – den mänsklige kameleonten, handlar om en säregen och lika genial som galen person vars enorma ego och självfokusering river alla hinder och barriärer inför tillsynes omöjliga infall och idéer.

Följ Ragnar ”Rokko” Ockelbo´s vansinninga äventyr i två avsnitt på vardera ca 20 min. I det första avsnittet får Rokko för sig att han är den perfekte arvtagaren till Freddie Mercury, den avlidne kultförklarade sångaren i rockgruppen Queen. Mot alla odds beger sig Rokko till London för en audition med Queens manager.
I det andra avsnittet har Rokko övertygat såväl Crystal Palace som AIK att han är en gudabenådad fotbollspelare. Efter provspel med Tomas Brolin, Lombardo m fl i Crystal Palace övertygar Rokko AIK´s tränare Stuart Baxter om en plats i startelevan i derbyt mot Bajen.
Utöver dessa två helgalna avsnitt innehåller DVD´n bonusmaterial såsom Huddinge-Hararna, Grabber-mannen mm. "

Rokko-sidan

Känns som en investering i min smak...
Citera
2006-03-31, 23:24
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven/Hell
Svullo's sista karaktär, finns nu att köpa på DVD. Del av försäljningspengarna på till hans familj. Aldrig visat material...

Saxat från sidan:
"Unikt bildmaterial aldrig tidigare visat
ROKKO
den mänsklige kameleonten

.

Gääsp vilken dynga, såg några klipp av den där ROKKO, verkade överspelat och stentrist. Ska man nu göra pengar på det här överblivna tramset och lansera det som outgivet matrial av den bortgågna tv legenden SVULLO. Smart tror dom, men ingen kommer köpa den där DVDn. Svullo var kul, men inte SÅÅ kul. R I P Svullo om 10 år kommer du va bortglömd.
Citera
2006-03-31, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Har lite svårt att se att Pernilla och Nanne, två kvinnor i 40årsåldern med egna karriärer skulle göra nåt för "att synas" i detta fall....

Ibland blir FB lite väl konspiratoriskt asså.

Dubois jobbade ihop med Nanne i en pjäs på Intiman i Stockholm bara något åt innan han dog... Perelli vet jag inte.
Citera
2006-04-01, 00:01
Medlem
Jag intervjuade honom som reporter för en liten lokaltidning 1991 före ett gig och han var hur lugn och trevlig som helst trots att jag var en liten skitunge på 17 år som växt upp med hans humor och där beundran lyste igenom allt jag frågade.
Jag kommer ihåg att han ville ha en dunderportion pyttipanna efter spelningen.
Citera
2006-04-01, 01:06
Medlem
Mr.Zebs avatar
även jag har snackat med snubben... vi skulle göra en intervju i radion och vi pratade om han ville göra det... jag var lite tankad... han ar nykter...
om micke ska sägas... vilken jävla trevlig kille...
kanske inte världens roligaste... men han var ändå den roligaste i super usla filmen... riktiga män bär alltid slips...

cool snubbe... RIP
Citera
2006-04-01, 01:17
Medlem
utters avatar
Citat:
Läste om svullos begravning. Det var inget kostym&slipstvång, en svullokompis kom i kortärmat. Gästlistan var ändå imponerande!!

Blommorna från vännen Nanne Grönvall, en sista hälsning från Charlotte Perrelli, Pernilla Wahlgren, Mats Ronander och Mikael Rickfors, från hockeykamrater, tv-bolag, vännerna på Maximteatern och många fler.

hur var svullo kompis med ovanstående personer? ser inte riktigt kopplingen till Nanne grönvall, kan heller inte se något djupare band mellan svullo & pernilla wahlgren. antar att de kända namnen mest var där för att synas och inte för att hedra den bortgångne komikern.

Det är väl med artister som med andra att man har sidor privat som man inte visar i sitt yrkesutövande. Jag tror att man skall tolka det som att Micke Dubois var en trevlig snubbe med många vänner, även om de artistiskt sett var väldigt olika.
Citera
2006-04-01, 13:23
Medlem
Citat:

Micke och Nanne var båda med i musikalen "Hur man lyckas i buisness utan att bli utbränd" 2003 på Intiman.
Citera
2006-04-02, 02:35
Bannlyst
Svullos humor var början på Jackass. Magnifikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här